Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PietB

Ik heb geen idee Hugo.

Alberke

Citaat van: PietB op 19 januari 2018, 18:02:42 PM
Ik heb geen idee Hugo.
Heb uiteraard even "gegoogeld" op dat probleem.
Magere troost: je bent niet alleen.
Oplossingen of preventie: niet gevonden. (mobo vervangen uiteraard wel)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Ja met Google vind je van alles aan oplossingen.
Maar oorzaken nee die zie je niet.

INFO

Piet,

Het kan zomaar zijn dat je temperatuur sensor niet de juiste temp doorgeeft, en als de temp te laag is stopt de extruder met feeden.

Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: INFO op 19 januari 2018, 18:15:41 PM
Piet,

Het kan zomaar zijn dat je temperatuur sensor niet de juiste temp doorgeeft, en als de temp te laag is stopt de extruder met feeden.

Mvg
Wim.
Ja weet ik Wim, maar in de display staat netjes 190 graden, en hij wordt echt heet hoor.
Ik heb een blaar op de vingers.

INFO

Het is een oorzaak waar je zomaar over heen kijkt. Want de aansturing van de extruder defect is opzich een beetje vreemd.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Piet, tegenslag!  :( :( :(

Citaat van: PietB op 19 januari 2018, 17:23:10 PM
...Het mainboard is defect, er blijft niet veel anders over.

Piet, wat gebeurt als je je filament uit de extruder haalt een via het menu een feed geeft?

Citaat van: PietB op 19 januari 2018, 17:23:10 PM
Meteen besteld, levertijd 12-15 dagen.

Link?  Ik ben zelf ook bezig om wat links te verzamelen om enkele belangrijke reservestukken in huis te hebben.




Piet, over een andere zaak heb ik je een mail gestuurd  ;)
Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: PeterC op 19 januari 2018, 19:22:39 PM
Piet, wat gebeurt als je je filament uit de extruder haalt een via het menu een feed geeft?
Niks Peter.
Citaat van: PeterC op 19 januari 2018, 19:22:39 PM
Link?  Ik ben zelf ook bezig om wat links te verzamelen om enkele belangrijke reservestukken in huis te hebben.

https://nl.aliexpress.com/item/Anet-A1284-Base-Control-Board-Mother-Board-Mainboard-for-Anet-A6-A8-Assembly-3D-Desktop-Printer/32828175031.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EQym1B


Citaat van: PeterC op 19 januari 2018, 19:22:39 PM
Piet, over een andere zaak heb ik je een mail gestuurd  ;)
Heb ik gelezen Peter, dank.

Citaat van: INFO op 19 januari 2018, 18:23:20 PM
Het is een oorzaak waar je zomaar over heen kijkt. Want de aansturing van de extruder defect is opzich een beetje vreemd.
Als ik kies voor preheat PLA loopt ie keurig op naar 190 graden en stopt, dan zakt de temp even naar 188 en loopt weer op.

Wat kan het anders zijn?
grt Piet.

PietB

Ik ben nog eens bezig geweest met de suggestie van Peter, een feed via het menu geven.
Dat heb ik kennelijk de eerste keer niet goed gedaan, want ik krijg nu wel een draaiende motor.

Wie het weet mag het zeggen, ik heb alleen maar ????????

grt Piet.

beertje


PietB

Citaat van: beertje op 20 januari 2018, 09:28:28 AM
Heb ik ook voorgehad met mijn extruder,temperatuur zakte weg.
Tot hoe ver zakte bij jou de temp, Willy?
grt Piet.

PeterC

Piet,
Ik denk eerder aan een verstopping in nozzle of in de toevoerschroef.

Suggestie:
preheat PLA
wacht op 200°
Zet met een watervaste stift een markering op je filament vlak boven de toevoeropening
Zet een markering op de as langs de achterkant van je feedermotor
eens op temperatuur via het menu pla voeden
Draait de motor?
verschuift je filament?
komen er worstjes uit de nozzle?
Groetjes, Peter


Alberke

Daarom is het wenselijk om de montage van de koelvin+ventilator te herdenken. Als je die wijzigt zodat je die gemakkelijk kan verwijderen dan kan je tenminste zien wat er gebeurt met de feed.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Dat ben ik ook van plan.  Een M3 draadstang heb ik gisteren reeds gevonden.  M3 vleugelmoeren vind ik niet in de dhz en die zal ik via internet moeten bestellen.
Groetjes, Peter


Alberke

Ik heb de ventilator met twee schroeven op de koelplaat geschroefd, volgens systeem Piet: tussen de vinnen.
Het feed-ensemble zet je apart vast met draadstangetjes en moertjes omdat het anders toch uit elkaar springt.
Dan daarop een paar koper busjes en ev. moerplaatjes zodat de koelplaat het feed-mechanisme raakt, en vastzetten met moertjes. een dopsleuteltje van die maat is ideaal.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D