3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PeterC

Met die lagerblokken had ik geen probleem.
Bij mij was er een te lange schoef gemonteerd op de stappenmotor van de extrudervoeder.  Vervangen door een kortere en opgelost.
Ik had heel wat schoeven over.  De zakjes zaten goed gevuld.



Ondertussen jullie wijze raad opgevolgd en alles terug netjes afgeregeld.  Printer staat hier ondertussen een dik uur te printen zonder problemen!
Groetjes, Peter


Alberke

Citaat van: Geert op 13 januari 2018, 11:44:21 AM
Citaat van: Geert op 12 januari 2018, 14:11:55 PM
Ik vraag me nu al een tijdje af welk onderdeel van deze printer wel goed is.

Je moet blijkbaar heel wat vervangen of zelf printen.


Geert
Geert, ik zie het als een toffe inleiding tot technieken waar ik tot hiertoe weinig of geen ervaring heb. Het bouwen is al een hoop plezier op zichzelf. Ik heb het geluk gehad dat ik hem cadeau gekregen heb, maar voor de prijs moet je het niet laten, daar heb je amper een wagonnetje voor! (Een duur dan ).
En als het ding achteraf werkt en ik er paar bruikbare dingen mee kan maken is dat mooi meegenomen. Bouwen en aanpassen is toch hetgeen de meeste forumbezoekers hier doen?


Aanvulling, voorzie ook in langere schroeven...


Geert
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Citaat van: PeterC op 13 januari 2018, 11:45:03 AM
Ondertussen jullie wijze raad opgevolgd en alles terug netjes afgeregeld.  Printer staat hier ondertussen een dik uur te printen zonder problemen!
Helemaal geweldig Peter.

Citaat van: Geert op 13 januari 2018, 11:44:21 AM
Aanvulling, voorzie ook in langere schroeven...
Ik vind je niet erg positief reageren Geert, dat ben ik niet gewoon van je.

grt Piet.

INFO

Over de ANET A8 was ik in het begin best tevreden. Had ook al eens modellen van boven de €2000,-- in huis gehad, en weer retour gestuurd binnen 14 dagen.
De ANET A8 deed het in ieder geval beter dan de duurdere.
Maar het ging snel berg af, met de kwaliteit van de printen. Zelfs nu na een uitgebreide modificatie, print hij nog steeds niet goed. Kan nog niet tippen een de CR-10 kwaliteit.
Dat is echt afstellen, nooit meer naar kijken en keer op keer goed kwaliteit produceren, iets wat me met de A8 niet lukt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Printer staat sedert deze voormiddag nu (bijna) onafgebroken te printen.  Een kabelketting voor de Y-as vraagt heel veel onderdelen.
De eerste mm hou ik in de gaten, nadien af en toe eens gaan zien.  Tot nu toe geen problemen meer.
Groetjes, Peter


INFO

Heb me vandaag een paar uurtjes bezig gehouden met het andere moederbord en de TMC2310 steppermotor drivers.
Was even zoeken naar de juiste nummering van de poorten voor de exp3 connector in Marlin en de board settings,  #definenummering,  maar ook dat is weer gevonden. Zag gelijk dat ik daarin niet de eerste was, en dat er veel onzin antwoorden en adviezen langs kwamen, eigenlijk nergens een compleet antwoord gezien. En het is zo simpel. Maar goed dat is met alles als je het weet  ;)
De motoren draaien, en daar ging het om. Nu nog even wachten op een ander LCD scherm, en dan kan de printer in elkaar gezet worden met ANET onderdelen. Waarbij ik zelf een frame uit hout ga maken en een stevig frame uit draadeinden voor het bed. en Y-AS.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Alberke

Ik heb het H-vormig aluminium stuk ondersteboven geplaatst, zoals door sommigen wordt voorgesteld. Het geeft minder stress aan de stappenmotor blijkbaar
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Citaat van: INFO op 13 januari 2018, 20:23:32 PM
Waarbij ik zelf een frame uit hout ga maken
En dat terwijl je in de provincie met het meeste water in Nederland woont Wim?
Hout is gevoelig voor vocht!
Neem 6mm Aluminium zou ik zeggen en copieer de originele Acryl delen van de A8.
Op de Officiële 3d printer groep Nederland/België is er ook iemand geweest die dat wilde, is hem sterk afgeraden.
Als je de ruimte waar hij in staat continue op de zelfde vochtigheids graad weet te houden zou het natuurlijk wel kunnen.

grt Piet.

INFO

Piet,

Ik neem Surinaams Eiken, dat werkt niet.
Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen, het enigste wat het stukje hout moet doe is de Z-AS componenten vasthouden, en het moederbord. De rest zal allemaal M10 draadeind zijn.
Ook de Y-AS wil ik van een draadeind voorzien ipv een getande riem.
Ook metaal werkt onder invloed van temp.
Ik denk dat de pap niet zo zout gegeten wordt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Alberke

Nu met de extruder combinatie bezig; is het de bedoeling dat het ventilatortje er zo krakkemikkig aan hangt?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

INFO

Welke extruder combinatie en welke ventilator?
Die standaard bij de Anet A8 zit, is een stevige constructie, die alleen wat lastig is met monteren, maar eenmaal in elkaar niets mis mee.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Alberke

De standaard. Het ventilatortje hangt gewoon scheef omdat het maar met twee schroeven vast te zetten is, die trekken alles scheef. Hier zou eigenlijk een tussenstuk, een busje of zo, tussen moeten. Het is trouwens duidelijk te zien op de video.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Geert

Citaat van: PietB op 13 januari 2018, 13:03:49 PM
Ik vind je niet erg positief reageren Geert, dat ben ik niet gewoon van je.


Ik ben gewoon jaloers Piet  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

INFO

Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 12:17:21 PM
De standaard. Het ventilatortje hangt gewoon scheef omdat het maar met twee schroeven vast te zetten is, die trekken alles scheef. Hier zou eigenlijk een tussenstuk, een busje of zo, tussen moeten. Het is trouwens duidelijk te zien op de video.

Welke video????
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Alberke

Citaat van: INFO op 14 januari 2018, 15:50:09 PM
Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 12:17:21 PM
De standaard. Het ventilatortje hangt gewoon scheef omdat het maar met twee schroeven vast te zetten is, die trekken alles scheef. Hier zou eigenlijk een tussenstuk, een busje of zo, tussen moeten. Het is trouwens duidelijk te zien op de video.

Welke video????
https://www.youtube.com/watch?v=EB5Q3_sJ-Tk
rond 3:28
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D