Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

dani

Ik gebruik de slicer die in   MatterControl zit ingebouwd en de resultaten zijn nu veel beter dan met de vorige  (Slic3r) die bij de Velleman mee geleverd was, samen met  de print software  Repêtier.

SIncds ik met  MatterControl werk zijn die anderen als de bliksem van mijn systeem gewist.   Deze werkt weel aangenamer en beter
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: raf op 15 december 2017, 10:22:31 AM
indien je dit lukt dan flikker ik cura er ook vanaf want dan zit de fout in het slice programma
De fout zit misschien niet zozeer in het programm amaar in de basis instellingen van het programma of de versie ervan.

3D printen is veel  INSTELLEN en proberen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja Dani maar als er BV 2 keer goeie uit komen en dan 10 keer slechte en dan weer goeie zonder dat ik iets aan de instellingen of de printer veranderd heb dan is er iets anders aan de hand .
Maar ik moet zeggen het is weer een beetje klein wat ik wil printen
Ik heb reeds een silicone mal met klinknagels maar die zijn allemaal los en dus een voor een aanbrengen
Nu met deze file zouden ze aan elkaar zitten wat nadien sneller werkt

Gr raf
PS ik kan geen bijlage sturen want de map zou vol zitten en das raar want ik heb nog niets geupload
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 15 december 2017, 10:22:31 AM
piet kun jij eens een test printen voor me
Ik krijg soms goeie maar meestal slechte klinknagels
Is dit wat je zoekt Raf?

Citaat van: raf op 15 december 2017, 10:22:31 AM
Dan kan ik eens zien of je met dezelfde printer er wel goeie kunt printen
indien je dit lukt dan flikker ik cura er ook vanaf want dan zit de fout in het slice programma
Maar hebben wij de zelfde printer?
Ja we hebben het zelfde bouwpakket............begrijp de nuance.
Ik heb nogal wat tijd besteed aan het licht lopen van alle lagers op de geleidestangen.
Iets dat met de juiste spanning van de drivebelts bepalend is voor de kwaliteit van de print.

grt Piet.

raf

Ja Piet dit is wat ik wil
dus de lagers heb ik nog niet vervangen en dat gaat een volgende verbetering worden aan de printer
de drive belts zitten hier wel goed op spanning maar de lagers dat moet ik nog doen

en ik begrijp de nuance LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

@Raf: in dit geval met zulke kleine objectjes kan de print SNELHEID  ook een groot verschil maken.

@Piet: foei, beschuldig jij Rafke nu van slordig te zijn bij het monteren ?    Of lees ik hier gewoon tussen de regels dat het "pakket" op zich zoals je het koopt toch inderdaad  meteen MOET worden aangepast om ietwat goede prints te hebben ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik heb nu 4 setjes achter elkaar geprint en allemaal het zelfde.
Dus aan de slag met die lagers Raf, zowel van het bed als van de extruder.

grt Piet.

raf

Dani ja je moet de printer aan passen
Dat wist ik van vooraf  dus het is geen verassing

Mijn lagers liggen in duitsland op mij te wachten en die worden daar meteen ook gemonteerd
We staan met de club op lippe modelbau tage

Dus ik ga geen nieuwe kopen als ik er daar gratis krijg

Maar ik ben reeds blij dat het niet een fout is die gemaakt is tijdens het tekenen en het dus alleen aan de printer kan liegen

Gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

efkes off topic mar ik kon het niet laten.....

Mijn buurman zijn zoontje heeft een mieren kolonie op zijn kamer in zo een glazen ding met zand.We gaan die mieren drillen en trainen met kleuren en patronen zodat ze hun kakskes leggen in die patroontjes, zo hebben we ook H0 en N schaal   rivetten :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Efkes Dani uit zijn droom helpen



hier moeten ze voor dienen en niet voor een HO modelletje
Als deze boot klaar is dan is hij een Goeie 4 meter lang
Daar moeten ze op dus een paar 1000 nodig
Daarom ook de proef met de klinknagels omdat ik ze anders een voor een moet op brengen
gr raf sorry voor ook evnetjes off topic te gaan
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

ok dan gaan wij nu beginnen gigantische mieren te kweken, LOL !!!!

Da gaat ne flinkne boot worden zo te zien
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: raf op 15 december 2017, 15:45:59 PMhier moeten ze voor dienen en niet voor een HO modelletje
Als deze boot klaar is dan is hij een Goeie 4 meter lang
Daar moeten ze op dus een paar 1000 nodig
Daarom ook de proef met de klinknagels omdat ik ze anders een voor een moet op brengen

Ik denk dat je die eerder er 1-per-1 opgezet hebt dan afgeprint.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Ik heb mijn ANET-A8 een schop onder zijn kont gegeven, want ook na vele aanpassingen, was de print nog steeds niet om aan te zien en niet constant betrouwbaar.
Ik heb hem vervangen voor een CR-10, die zonder aanpassingen gelijk print met een constante kwaliteit en waarbij je zelfs bij een laagdikte van .2 goed moet kijken om de lagen te zien. Een printer met betrouwbare en veilige bedrading e.d. De €100,-- meer, meer dan waard.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

#178
Met een klein beetje moeite is een A8 prima aan het printen te krijgen Wim.
Een vriend van mij heeft ook een CR-10 en die is jaloers op mijn A8, dus zeg het maar, zoals alles in onze hobby is ook dit subjectief.
Van wat ik van de CR-10 heb gezien zou ik hem niet willen ruilen voor mijn A8.
En het is ook niet reeel om een bouwpakket te vergelijken met een ready-made.
En dat de bedrading van de A8 onveilig is is een fabel, maar bij een bouwpakket kun je bij de montage er een zoodje van maken, dat is waar.
En dankzij het vele geknoei heeft de A8 deze reputatie, maar als je een beetje verstand van elektriek hebt, en dat heb jij zeker, is het allemaal zeer veilig op te lossen.

grt Piet.

INFO

#179
Nou Piet, mijn ervaringen zijn iets anders.
Mosfet gemonteerd, anders fikt je moederbord uit.
Andere glijlagers gemonteerd.
X en Y belt spanners gemonteerd.
Voorkant bracket geprint en gemonteerd.
Autoleveling geinstalleerd.
Andere software geinstalleerd.
Draden aan bed anders gemonteerd, anders fikt je stekker verbinding en bedrading uit. enz. enz.

Het blijft een kutding om het zachtjes uit te drukken.

En nog steeds kan de ANET A8 niet tippen aan de CR-10.
En die kun je na in elkaar zetten, en aansluiten zonder modificaties gebruiken.
Als je alle aanpassingen aan de ANET A8 optelt kom je op hetzelfde of misschien wel hoger bedrag uit, en dan tel ik de uren van proberen, en het materiaal verlies door mislukte prints nog niet eens mee.

Zal bij gelegenheid dat wagonnetje eens printen.
Hier nog even wat resultaten

Zwarte kat komt uit ANET A8
Witte kat komt uit de CR-10 zelfde STL, zelfde GCode.
GCode aangemaakt met ANET A8 als printer in de slicer.

Cats by W R, on Flickr
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.