3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

rgp

Allen,

Ik volg geamuseerd.

CE is niet belangrijk.  Hopelijk brandt uw huis niet af, en komt de verzekeringsmakelaar u niet zeggen dat de brandoorzaak lag bij een niet gekeurd toestel.

Trouwens ik zou wel eens willen weten wanneer uw chinees printerke rendabel wordt (ttz wanneer is het goedkoper dan uw tekening naar een Fablab, Shapewaus, .... te sturen).

Roland

dani

Waarom heb je extra FET modules moeten bestellen voor de  HotBed en de extruder heater, Piet ?
Waren er geen mee geleverd ?  Of voldeden ze niet ?
Of heb je gewoon ergens op een forum of zo gelezen dat dit uiteindelijk toch een betere oplossing was dan de meegeleverde ?

Ik ben wel benieuwd, want op deze manier gaat je printertje toch net dat kleine beetje duurder worden en ga je meer werk hebben.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: rgp op 16 november 2017, 09:23:26 AM
CE is niet belangrijk.  Hopelijk brandt uw huis niet af, en komt de verzekeringsmakelaar u niet zeggen dat de brandoorzaak lag bij een niet gekeurd toestel.

Na email contact met de fabrikant dit 'certificaat' ontvangen.
Zal bij velen een geruststellend gevoel geven.
Ik kijk er van op dat er überhaupt een certificaat bestaat.

Citaat van: rgp op 16 november 2017, 09:23:26 AM
Trouwens ik zou wel eens willen weten wanneer uw chinees printerke rendabel wordt (ttz wanneer is het goedkoper dan uw tekening naar een Fablab, Shapewaus, .... te sturen).
Ik heb geen idee, maar moet dat dan?
Gewoon zo'n apparaat hebben van wege de hobby, is dat niet voldoende dan?
Moet er altijd bij iedere aanschaf een economische afweging gemaakt gaan worden?

Citaat van: raf op 16 november 2017, 04:46:40 AM
Shit piet ik heb zo maar een fed sturing besteld
direct nog eentje bij bestellen dan
De mijne waren met een week binnen uit China.
Ze kwamen bij pauljonesseller vandaan.

dani

Citaat van: rgp op 16 november 2017, 09:23:26 AM
Ik volg geamuseerd.

Ik ook, want ik heb intussen al een paar dingen ontdekt die mijn vermoedens omtrent deze printer en zijn prijs bevestigden.    Ik ga het NIET hebben over de printkwaliteit want dat is momenteel niet aan de orde.    Ik kan enkel vergelijken met mijn zelfbouw  K8200  van enkele jaren oud en daar was alles zoals verhoopt en dik in orde.   Mount, plug , play.   (al heb ik de settings wel zelf moeten uit dokteren omdat er toendertijd nog veel minder info was op het web, en de pinter kostte  dan ook 950€ omdat het één van de eerste was)

Citaat van: rgp op 16 november 2017, 09:23:26 AM
Trouwens ik zou wel eens willen weten wanneer uw chinees printerke rendabel wordt (ttz wanneer is het goedkoper dan uw tekening naar een Fablab, Shapewaus, .... te sturen).

Die vraag geldt voor ALLE  3D printers natuurlijk,  niet alleen voor deze .  Ik ga mijn investering van toendertijd nooit terugwinnen, en ik denk iki niet dat het daar om te doen is bij Piet...   Gewoon om het zelf te kunnen maken  en de dingen naar eigen zin te hebben.   En de leute die je er aan beleeft  : Priceless :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 16 november 2017, 09:38:32 AM
Waarom heb je extra FET modules moeten bestellen voor de  HotBed en de extruder heater, Piet ?
Waren er geen mee geleverd ?  Of voldeden ze niet ?
Of heb je gewoon ergens op een forum of zo gelezen dat dit uiteindelijk toch een betere oplossing was dan de meegeleverde ?

Ik ben wel benieuwd, want op deze manier gaat je printertje toch net dat kleine beetje duurder worden en ga je meer werk hebben.
We praten over USD 8,42 Dani.
Dus dat valt wel mee.
In de Facebook groep Officiële 3d printer groep Nederland/België werd geadviseerd dit te doen, omdat de drivers en printbanen op het mainboard wat onder gedimensioneerd zijn.
Dus dan doe je dat, want wie zit er op een uitgefikt main board te wachten?
Niemand toch?

dani

wel ja, zo een vermoeden had ik al.   Beter voorkomen, dus ....  thanks voor de toelichting
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 16 november 2017, 09:43:12 AM
Ik ook, want ik heb intussen al een paar dingen ontdekt die mijn vermoedens omtrent deze printer en zijn prijs bevestigden.
Ach weet je wat het is, de prijs van de printer is dusdanig dat het zo ongeveer het goedkoopste instap model is dat er te koop is.
Dat betekent dat er constructief best wat, zo niet veel, op aan te merken is.
Maar in de community zijn er veel, heel veel mod's en verbeteringen gepubliceerd.
En die zijn allemaal op de printer zelf te fabriceren.

Havoc

Een hobby is nooit rendabel. Anders noemt dat "werk". Hobby kost geld, werk brengt geld op.

Wat mij bezig houdt bij die printer is hoe die acryl zich gaat houden tijdens het printen.

Als ze die CE zo kunnen doorsturen dan zal die wel ergens in de handleiding staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Groot pakket binnen gekomen
dus ik kan straks gaan monteren tot ik natuurlijk moet gaan wachten op die glij lagers de ju
of misschien toch monteren en dan nadien die lagers inbouwen da kan ook

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Havoc,

Ik ben akkoord dat een hobby geld kost, maar leds kosten hier te veel, lekker bij de Chinees bestellen, maar dan in het geval van een printer speelt de afweging (zelf printen - laten printen) geen rol meer ?

Roland

raf

Piet heb jij een handleiding er bij ???
bij mij zit die daar niet in bij deze


zo heb ik er maar 7 moeten dat er geen 8 zijn ???
voor de rest had het pakket zeer veel te leiden gehad bij transport want het was terug dicht geplakt met bruine plakband
en binnen in waren alle isimo platen gebroken en lag alles een beetje overhoop

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Tegenwoordig moet alles snel gaan en wordt er geen zorg gedragen van de zending,
is niet moeilijk je stuurt het gewoon terug op hun kosten als het niet voldoet.
Een wegwerp maatschappij??
Waar gaat men die afvalberg dumpen in de toekomst??

PietB

Citaat van: raf op 16 november 2017, 12:11:56 PM
Piet heb jij een handleiding er bij ???
bij mij zit die daar niet in bij deze
De handleiding staat op het SD kaartje Raf.
En meteen klagen bij Alie,  en eisen dat ze met een oplossing komen.
Je hebt kopersbescherming, tenslotte niet voor niets.
En die koeriers gaan er soms heel slordig mee om.
Er zitten 7 lagers in dat is correct vier voor het printbed en drie voor de extruder.
Ik heb aan de extruder aandrijving nog een kleine modificatie aangebracht:
De stappenmotor wordt in de bracket met 4 schroeven bevestigd.

Op deze manier, nu is het bijna onmogelijk om de snaar om de sprocket te leggen.
Zeker met handen als de mijne, eigenlijk veel te groot.
Dus heb ik de zaag terhand genomen.

En de onderste kwadrant er uitgezaagd, zoals op deze foto.


Succes Piet.

PietB

#43
Citaat van: Havoc op 16 november 2017, 09:58:56 AM
Wat mij bezig houdt bij die printer is hoe die acryl zich gaat houden tijdens het printen.
De printer is al 5 jaar op de markt en het enige commentaar is dat het acryl enigsinds instabiel is, maar er zijn geen klachten over de 'stevigheid' of het gebrek daar aan.
Voor de instabiliteit heeft de community het volgende als oplossing:

Zelf printen en monteren.

Voor de puristen is er en kit met metalen vervangingen voor het Acryl.
https://www.thingiverse.com/thing:2221391
Aan te passen naar een ieders smaak dus.

raf

Hoi Piet

bedankt maar ik heb de handleiding online gevonden
een sd kaart ??? wel een usb stick
ik heb de riem er wel zo in gekregen door eerst de riem er in te doen en dan de motor te monteren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.