Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

Alberke

alleen 64 bit, inderdaad!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

na de herstelling van die weerstand tot nu toe 99.99 % van alle prints geslaagd en de printer niet meer moeten instellen

bij de klinknagels loopt het soms nog met een of twee nagels fout maar dat is meer te wijten aan de maat van de klinknagel dan aan de printer zelf
soms komt er eentje los en ja die verziekt dan de zaak voor de rest omdat er daar elke keer wel pla word gezet maar er is niets meer waar het op terecht komt
wat dan weer voor een probleem zorgt bij de volgende die dan dikker word en na de volgende gang dus ook los springt

maar ik ben tevreden zoals hij nu werkt

gr raf ik ga nog wat tekenen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 24 maart 2018, 19:42:33 PM
...ik ga nog wat tekenen...

Al overgestapt op Fusion 360?  ;)




Raf, proficiat met het oplossen van je Z-probleem.  Weer bijgeleerd!
Groetjes, Peter


raf

nee ik geraak niet van die 123d design weg LOL
ik ben nu zo gewoon geworden om daar mee te tekenen en ik heb geen tijd om nu met een ander programma te gaan experimenteren
ik denk dat ik tegen maart 2019 er wel mee ga kunnen beginnen maar tot dan echt geen tijd
vandaag 800 latjes gaan halen en morgen mrf platen van 18 mm waar dan een hele boel aan verzaagd moet gaan worden
gelukkig zijn de nieuwe lintzagen binnen gekomen en kan ik dus morgen van start gaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Inmiddels ook de oorzaak van het niet lekker willen functioneren van het E3DV6 hoteind gevonden. Bleek de ventilator te zijn, die niet voldoende op toeren kwam, en daardoor onvoldoende koelde.
Resulterend in jamming van het filament. en dus verstopping. Lekkere kwaliteit dat E3D spul, maar niet heus. Eigenlijk al vanaf het begin hier een probleem mee, met dit hotend.
Op naar het volgende probleem.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Ik dacht dat je juist een clone van de E3D had Wim.
Want die doen het juist wel goed, zei je mij.

grt Piet.

INFO

Verkeerd gedacht.
Ik heb een originele en een kloon.
De originele heeft vanaf het begin al een probleem, hij doet het nu nog steeds niet goed want hij is nu niet origineel meer heb de metalen doorvoerbuis vervangen door een met een teflon buisje. Heb er dus een lite versie van gemaakt. En hij is nu daarmee ook gelijk aan de kloon.
Nu deze maar besteld http://nl.farnell.com/sunon/mc30101v2-0000-a99/fan-ultraslim-30mm-12vdc/dp/1924851
En goedkoper dan via Ali. Hopelijk scheelt het ook in de herrie.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

even geheel in een andere richting, en  zomaar tussendoor als tip.... uit eigen ervaring ...

Als je moeite hebt met het bilijven plakken van je print op het  (al dan niet verwarmde) printbed :

-- geef de eerste laag van je print dan 0,1  mm  extra dikte, dan heb je een beter resultaat.
Het hangt een beetje van de gebruikte  filamenten af, maar ik ondervind met 2 van de 5 soorten die ik in gebruik heb dat als ik eerste laag 0,3 mm en de rest 0,2 doe, het beter hecht en ik minder "valse starts" heb.  Je weet wel dat je eerste laag hier en daar even los komt en dan bij de 2de laag de print al om zeep is ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

hot end heeft kuren
bleek er een kabel over te zijn i dat tractor gedoe
gesoldeerd maar ik zal maar een nieuw bestellen want ik vertrouw deze niet meer
en ik kan nu niet zonder printer vallen tot einde deze week moet hij het blijven doen
dan kan hij op rust pensioen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: INFO op 28 maart 2018, 11:53:03 AM
Wat echt helpt is dit.
https://www.123-3d.nl/123-3D-3DLAC-hechtspray-400-ml-i946-t7626.html

Groetjes


... en dan dat laatste zinnetje in de beschrijving :   
"Let op: PLA en PETG hechten soms zo goed i.c.m. 3DLAC dat ze wat lastig los te halen zijn"
M.a.w.  kans op breuk bij het losmaken

MAAR , ze zijn wel eerlijk ,ze vermelden het er bij
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ja hier hetzelfde met haarlak  voor geen meter meer los te krijgen
kijk ik print kleine dingen ok voor de anet is dit zowat de limiet dus er kunnen zaken niet goed gaan
maar soms is het raar dat hij Bv bij de 4 de laag begint te lossen
de eerste laag is 0.3 dik en de rest 0.2
en dan zonder iets aan de instellingen of printer veranderd te hebben maakt hij een 50 prints wel goed zonder enig probleem en nadien gaat hij weer de mist in voor een paar prints en dan doet hij het weer een groot aantal prints goed

maar hij print en ik kan maken wat ik nodig heb
dus ik klaag niet ik meld alleen maar wat er fout loopt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Goh, wat zijn er toch verschillende ervaringen.

Haarlak werkt hier voor geen meter, hecht echt niet, ook die van de Lidl of van de Action niet.
De 3DLAC, is prima spul, ben aan mijn derde bus begonnen, en al vele rollen PLA verwerkt, het spul laat vanzelf los als het bed onder de 30 graden komt, dus het is een kwestie van geduld. Je kunt het er gewoon vanaf pakken zonder kracht. Wel op glas printen uiteraard, op tape daar heb ik geen ervaring mee met dit spul, maar dat geeft sowieso een lelijk resultaat bij en op de eerste laag.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Ha daar zit het verschil hé Wim

eerst ik print op plakband omdat de rij klinknagels te groot is voor de aangekochte spiegel
hier draait productie dus de printer krijgt de kans niet om af te koelen en hoeft dit ook niet te doen want opwarmen is tijd en stroom verlies


als ik elke keer het bed terug moet laten afkoelen tot onder de 30° dan dan ben ik maanden met printen bezig
ik krijg nu nog niet geprint wat ik op 8 uren kan plakken
ik moet gedwongen stoppen na 4 uren omdat de klinknagels op zijn

hier zitten der reeds een deel op
latjes gaat iets sneller en lasnaden ook omdat die veel dichter tegen elkaar geprint kunnen worden
daar moet het bed wel afkoelen omdat als ik ze er anders afhaal ze krom zijn en dat in de verkeerde richting

dus ja veel verschillen wat lossen aan gaat

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

duikboot aan het maken Raf?
Hoe lang is dat beest zo? een 5m?