Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

wat heb je dan veranderd ???
het begint in ieder geval er reeds op te trekken
hier weer slechte prints vandaag en er is niets veranderd tegenover gisteren
dezelfde file en filament noem maar op  niets is anders en toch slaat hij nu op het bed aanhechting punten over

begrijpen wie kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Raf,
Ik heb uw settings genomen als basis (dit was de print van enkele dagen geleden).
en ben nu met de parameters aan het spelen.

Flow op 100%
Fill op 10%
Top en Shell Tickness heb ik op momenteel op 2 gezet.

De eerste print was met Layer 0.2, de laatste met Layer 0.1
ter compensatie heb ik de snelheid opgetrokken naar 85 ipv 30

Nu ben ik aan het printen met Layer 0.1 en snelheid 40 om te zier of er verschil is... (in tijd wel van 37min naar 60)

de volgende prints eens met Layer 0.15 en 0.06...



dani

Citaat van: raf op 09 maart 2018, 13:29:11 PM
wat heb je dan veranderd ???
het begint in ieder geval er reeds op te trekken
hier weer slechte prints vandaag en er is niets veranderd tegenover gisteren
dezelfde file en filament noem maar op  niets is anders en toch slaat hij nu op het bed aanhechting punten over

begrijpen wie kan

gr raf

Temperatuur in de kamer/ruimte veranderd ?  tocht of wind ?  vochtige lucht ?   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Ik zie nog steeds UNDER EXTRUDING, er wordt nog steeds niet genoeg filament door de Nozzle gedrukt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Nee Dani had ik ook reeds aan gedacht maar het huis is geklimatiseerd dus steeds alle parameters het zelfde
zoals voor heen

ik heb nu heel het bed terug moeten levelen ???? en dat is wat raar daar er tot 24.00 uur deze nacht geen enkel probleem is geweest en nu opeens weer wel
blijft raar
Maar het werkt nu wel weer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Wim,

dit zou kunnen, zo'n kenner ben ik niet (hopelijk ooit :-) )
Ik heb ondertussen een testje gedaan met de zelfde parameters maar snelheid op 40 ipv 85, het resultaat is nog een pak beter



links snelheid 40     
rechts snelheid 85


raf

#816


hier het probleem
er ontbreken stipjes en  gisteren was er niets aan de hand heb ik er zo een 50 tal geprint
en vandaag dus bagger want elke keer er eentje overslaat dan zit er teveel pla aan de extruder en gaat de volgende ook omzeep
het lijkt wel of er een deuk in het bed gekomen is



Begrijpen wie kan maar ik snap er de ballen nog van
zeker 10 keer printen voor de vuilbak omdat er bijna zo goed als niets bruikbaars uit kwam en nu zonder ook maar iets veranderd te hebben doet hij het wel opeens goed ???
Nu maar niet meer stoppen en door gaan naar de 20.000 LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Goed dat het opgelost is, langs de andere kant weet je nu de oorzaak niet een kan het zich opnieuw voordoen...
Succes met het printen

raf

Ja en dat zijn van die zaken waar ik dus knetter van word hé
Een probleem doet zich voor ok kan gebeuren maar dan opeens na X aantal keren is er opeens geen probleem meer en werkt het zoals het moet

Da kan nie hé
Er moet altijd een reden zijn van dat er iets niet wil werken maar ja het werkt dus nu niet meer stoppen toto maandag morgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Dat komt omdat het bed tijdens het opwarmen vervormd, de ene keer staat het een beetje bol de andere keer een beetje hol. Daarom en daarvoor is autoleveling nu een uitkomst, dat meet de vervorming van het moment en past de afdruk hoogte aan voor het moment, en dan heb je altijd een goed resultaat. Verder gewoon op glas printen geeft ook meer een constant resultaat, glas zal niet zo snel meebuigen met je bed. Zo zijn dat enkele simpele aanpassingen die het constant afstellen onnodig maken.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Voor de mensen met een 3D printer en C-rails van Märklin, die de wissels met een servo willen bedienen, hier een leuke oplossing.

https://www.thingiverse.com/thing:2155183



grt Piet.

PeterC

Piet,

Bedankt voor de tip!
Groetjes, Peter


raf

piet bedankt
heb wel geen c rails maar je weet nooit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

De printer is nu bezig in 0.06! mm laagjes voor een detailprint.
2 uren voor een klein object dat dan nog in 6 onderdelen moet worden samengekleefd. 
Testen tot de limieten van de printer!  :)

Die testen verlopen in extreme omstandigheden: bed al een week niet meer level gezet, tape bijna kapot geprint en slechte Chinese PLA.
Als dit lukt, is de printer tot meer in staat!
Groetjes, Peter


PietB

Ben heel benieuwd naar het resultaat Peter.