3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

philippe_007

Hey Wim,

heb ik ook reeds geprobeerd,
Resultaat blijft het zelfde.

Mvg,
Philippe

INFO

Dan moet de temp omhoog met  b.v. 5 graden, en ook even de aandrukkracht van het getande wiel op je extrudermotor controleren, misschien moet die harder drukken. Maar dit is wel de weg tot een oplossing. Dus nog maar eens proberen, net zolang tot het wel goed werkt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

philippe_007

Hey Wim,

dit heb ik ook reeds gedaan, met zelfde instellingen temp van 195 tot 215° per 5°
het afstellen van de extruder en tandwielvoor de aanvoer ga ik deze avond uittesten.

Maar het moet inderdaad iets in deze richting zijn.

Mvg,
Philippe

INFO

En als je de ESteps/mm verandert, dan moet je wel die verandering via Store Memory opslaan, want anders staat de oude instelling er weer als de printer opstart of reset voor het starten van een print. En dan werkt de verandering niet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Philippe,

Als je al het voorgaande reeds hebt geprobeerd, zit ik nog aan twee zaken te denken:

Loopt je filament soepel genoeg van de rol?  Ik heb al ondervonden dat wanneer er teveel weerstand op de rol staat die dan niet soepel draait en er problemen met de print ontstaan.

Slipt het tandwiel op je extruder niet door?  Eenvoudig te testen: een markering op de as en op het tandwiel (fijne permanente stift of een krasnaald).

Ik denk luidop mee.
Groetjes, Peter


philippe_007

Eureco, het begint te lukken:

Ik heb vandaag de extruder even van de stappenmotor gemonteerd, tandwiel en geleidend wiel even gedemonteerd en alles opnieuw gemonteerd.
Vandaag is er ook een nieuwe rol PLA van Anet geleverd, dus deze dan ook maar gebruikt en dan een testprint uitgevoerd met Raf zijn G-code file (setting zie enkele antwoorden terug)

Het resultaat ziet er al een pak beter uit.











De volgende stappen zijn de settings overnemen in Cura, nog wat testprinten uitvoeren en dan wat spelen met de parameters.
Nadien ga ik mijn andere 2 rollen PLA nog eens proberen.

Enfin, het komt goed :-)

Thx heren om mee te denken en ideeën te geven.

raf

Graag gedaan da weet je

ik koop mijn pla bij 123Design en ben daar meer dan tevreden van
ok er zijn er die hem goedkoper leveren laar ellende wil je niet hebben tijdens het printen

deze nacht een anker geprint en bagger gemaakt
het anker is 100 % gelukt maar ik krijg met de beste wil ter wereld de support er niet onder en tussen uit
het is zelfs zo dat de support sterker is dan het eigenlijke deel en dat kan niet de bedoeling zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Philippe,

Het ziet er al veel beter uit, maar je zit nog belange niet aan de de fijne mogelijkheden van deze printer.
Ik zou zeggen: experimenteer rustig verder en probeer zoveel mogelijk verschillende instellingen tot je je er goed bij voelt.  Mij heeft het 2x750 g PLA gekost voor ik iets of wat deftig uit de printer kreeg.




Ik ben momenteel bezig met Piet om het maximum fijn haalbare uit de printer te halen voor effectieve modelbouw.  We moeten nog enkele bruggen overschrijden, maar we zijn er bijna.  Het is wel voor modelbouw op 1/32°.
Groetjes, Peter


INFO

En om de printer te laten doen waar hij voor gemaakt is, heb ik hem maar even aan het werk gezet.
Met dit als resultaat, niet slecht al zeg ik het zelf.



Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

En nog even wat verspilling





Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Wim,

Zie er zeker niet slecht uit!

Komt er geen primer op die behuizingen?
Groetjes, Peter


INFO

Nee, de gebruiker mag er meedoen wat hij wil, maar volgens mij verdwijnen ze toch ergens onder.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Doornroosje

Info, eerder aan de zijkant, dus hier toch wel in het zicht :-)

PietB

Voor de Simplify3D slicer gebruikers hier een tip:
Als je twee 'walls' naast elkaar print die op een kleinere afstand van elkaar staan dan de nozzle diameter dan krijg je een ruimte tussen deze walls.

Zoals links op de foto.
Dat ziet er niet mooi uit, dus daar moet iets aan gedaan worden:
Open het Printing process -> Advanced -> External Thin Wall Type: verander Perimeters only in Allow single extrusion walls.
En dan is het resultaat zoals rechts op de foto.
Veel beter dus.
grt Piet

philippe_007

een beetje aan het spelen met de parameters,
ziet er al veel veel beter uit dan een week geleden :-)