3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

INFO

#705
Bedankt Peter, maar ik heb ze zelf al getekend en uitgeprint.  ;)
Zover er vraag naar is.


Heb de oude tekening gevonden, zal deze hier en daar wat aanpassen op grond van de voortschrijdende techniek en ervaring, na Rail 2018 kom ik hier op terug.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: PeterC op 17 februari 2018, 23:05:59 PM
"oei, de rol is bijna leeg en ik moet nog drie uren printen". 
Je hebt een rol van dezelfde makelij dus voor de instellingen speelt het geen rol, maar hoe vervang je je filament in het midden van een print?
Ik ben bang dat het een kwestie van plannen is Peter.
Tijdens het printen filament vervangen is denk ik niet mogelijk.
Er is geen optie Change Filament during print voor de A8, of je zou het via de slicing software moeten regelen.
Er is het nodige over geschreven op het internet.
bijvoorbeeld: https://forum.simplify3d.com/viewtopic.php?f=8&t=6203&sid=379fa413ce560dbe7e4cc5f005d27f54

Maar het heeft veel van kunst en vliegwerk weg.
grt Piet.

INFO

Of de FET voor het hotbed nodig is, nu ik denk van wel, ik zou de printer zonder die FET niet meer alleen durven laten.



Dit gebeurde toen ik gelukkig in de beurt van de printer was. Ik denk dat het hier anders heel anders was afgelopen. Een gewaarschuwd mens enz., enz.
En het interweb staat hier vol mee met vergelijkbare plaatjes en waarschuwingen. Ook de hotbed connector is een beroemde.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Wim,  :o :o :o

Op welke temperatuur stond je hotbed?

Toch maar eens werk maken om die Fetmodules te installeren...
Groetjes, Peter


Alberke

Voor wie er wat aan heeft; ik print nu op de tape van Action, zonder bedverwarming, op 200°, PLA.
En voor de eerste keer heb ik het stuk er gewoon kunnen afnemen zonder beitel en hamer!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: Alberke op 18 februari 2018, 22:11:31 PM
...En voor de eerste keer heb ik het stuk er gewoon kunnen afnemen zonder beitel en hamer!

Ik heb het al een paar keer gepubliceerd: een scherp (groot) vleesmes.  Even langs de rand gaan, even wrikken en de zaak komt los.  Als de tape tijdens het loswrikken even een blaas maakt, druk je die gewoon weer aan en je bed staat klaar voor de volgende print.
Groetjes, Peter


PeterC

Citaat van: INFO op 18 februari 2018, 21:12:52 PM
Of de FET voor het hotbed nodig is, nu ik denk van wel, ik zou de printer zonder die FET niet meer alleen durven laten.
...
Dit gebeurde toen ik gelukkig in de beurt van de printer was. Ik denk dat het hier anders heel anders was afgelopen. Een gewaarschuwd mens enz., enz.
En het interweb staat hier vol mee met vergelijkbare plaatjes en waarschuwingen. Ook de hotbed connector is een beroemde.

Wim, even voorgaande topics bekenen en je zei toch dat je die FET-modules al had geplaatst?  ::)

Citaat van: INFO op 15 februari 2018, 11:30:55 AM
De aanpassingen tot dit moment.
...FET voor hotbed voeding....

...  8)
Groetjes, Peter


Alberke

Citaat van: PeterC op 18 februari 2018, 22:18:08 PM
Citaat van: Alberke op 18 februari 2018, 22:11:31 PM
...En voor de eerste keer heb ik het stuk er gewoon kunnen afnemen zonder beitel en hamer!

Ik heb het al een paar keer gepubliceerd: een scherp (groot) vleesmes.  Even langs de rand gaan, even wrikken en de zaak komt los.  Als de tape tijdens het loswrikken even een blaas maakt, druk je die gewoon weer aan en je bed staat klaar voor de volgende print.
Ik weet het Peter, maar nu heb ik zelfs dat niet nodig! Ook geen braam meer, en het stuk komt los met een zeer tevredenstellende "klik". Die tape kost bovendien een tiende van die van dat bekende  merk"
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: Alberke op 18 februari 2018, 22:28:44 PM
...Die tape kost bovendien een tiende van die van dat bekende  "merk"...

Gisteren in de Hubo een rolletje blauwe tape Tesa 25m x 38 mm gaan halen: 8 Euro...  :(  Goed voor enkele prints...  Ik vervang die misschien teveel?
Groetjes, Peter


Alberke

Citaat van: PeterC op 18 februari 2018, 22:39:45 PM
Citaat van: Alberke op 18 februari 2018, 22:28:44 PM
...Die tape kost bovendien een tiende van die van dat bekende  "merk"...

Gisteren in de Hubo een rolletje blauwe tape Tesa 25m x 38 mm gaan halen: 8 Euro...  :(  Goed voor enkele prints...  Ik vervang die misschien teveel?
Inderdaad, Ik moest die ook elke keer vervangen, zelfde merk. Ook met de mesmethode niet los te krijgen, telkens een nieuwe laag moeten leggen. Het stuk hechtte gewoon te goed. Toen ik die tape aan 99cent zag liggen dacht ik, ach, baat het niet dan schaadt het niet.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

INFO

Citaat van: PeterC op 18 februari 2018, 22:27:00 PM
Citaat van: INFO op 18 februari 2018, 21:12:52 PM
Of de FET voor het hotbed nodig is, nu ik denk van wel, ik zou de printer zonder die FET niet meer alleen durven laten.
...
Dit gebeurde toen ik gelukkig in de beurt van de printer was. Ik denk dat het hier anders heel anders was afgelopen. Een gewaarschuwd mens enz., enz.
En het interweb staat hier vol mee met vergelijkbare plaatjes en waarschuwingen. Ook de hotbed connector is een beroemde.

Wim, even voorgaande topics bekenen en je zei toch dat je die FET-modules al had geplaatst?  ::)

Citaat van: INFO op 15 februari 2018, 11:30:55 AM
De aanpassingen tot dit moment.
...FET voor hotbed voeding....



...  8)

Ja, Peter zoals altijd voortschrijdende ervaring.

Dit was het resultaat na ongeveer een week intensief printen, waarbij hij ook 's nachts onbemand heeft staan printen.
In het begin deed de printer het best goed, zeg maar zeer goed.
Nu doet hij het ook weer redelijk goed, alleen heb ik nu een rol PLA van 123-3D print die van zeer slechte kwaliteit is. Morgen die mannen maar eens aan het jasje trekken, en een vriendelijk berichtje sturen.

Maar de temp staat altijd op 50 tot max 60 graden.

Tape heb ik niet meer nodig, sinds ik nu op beide printer op glas print, en dat is echt een aanrader. Spuitje haarlak en als het onder de 30 graden komt springt het vanzelf los, geen beitels meer nodig je pakt het er gewoon af.
En met de BLTouch is het printen een fluitje van een cent en is de eerste laag altijd goed.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Wim probeer eens die rol pla in de micro golfoven te steken het kan zijn dat die vocht heeft opgenomen door slecht verpakt te zijn geweest

Geen uren in dat ding hé ik heb het niet van mezelf en nog niet nodig gehad maar ik had het op het net gelezen dat dit een oplossing zou kunnen zijn als je wat oudere pla hebt
Ben nu aan de tweede kilo bezig en ja ik heb die fet sturingen er opgezet maar ik had voorheen reeds 1 kilo geprint en nooit problemen gehad .
Ik ben er ook nooit aan gaan voelen of hij ook effectief warm werd dat nu ook weer niet
Ik ging er van uit dat het zelfs voor china wel in orde zou zijn
Maar ja beter ze voor die lage prijs er op te zetten dan het bord op te branden .

Nu 20.000 klink nagels printen en joepie met 12 rijen van 20 stuks lukt het dus niet hé
Ze zijn zo klein dat de minste onevenheid in het bed  ellende veroorzaakt.

Dus rij per rij dan maar .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Dat zijn allemaal lapmiddelen, die ik zie als kwakzalverij.
Het is gewoon een probleem met de kwaliteit, die rollen zijn altijd hetzelfde verpakt en er is nu dus een duidelijk verschil in kwaliteit met deze rol van 2,3 kilo.
De PLA is zo broos en hard dat het breekt.
Zelfs temp om hoog en snelheid naar beneden helpt niet, printer stopt gewoon met uitspugen, altijd weer fijn als dat na 3uur printen gebeurd, en hij moet nog een uur.
Gewoon een klacht ingediend.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Ja weet ik dat het lap middelen zijn maar het probleem licht een beetje bij u ook hé om een antwoord te formuleren.

90% van de problemen zijn vocht en dan krijg je blazen in je print maar ja broos en het brokkelt af als je dat had mee vermeld dan had ik nog niet eens een antwoord gegeven  .

Weet je wat nog plezant is met zo een lange print.
Dat je 2 uur aan het printen bent en de stroom valt uit .Das ook een giller .
Zit je daar met nog 15% te gaan en je stuk is naar de kloten want dat krijg je nooit meer goed.
https://www.youtube.com/watch?v=zqy-KzXElws
Hier het printen van de klinknagels .
Je ziet waar er fouten in het bed zitten en als ik die test print doe waar het hele bed bedekt word met een  een laag print dan valt dit niet op .
Het probleem is dat als dit gebeurt heel de rij naar de vaantjes is want hij print dan een bolletje en neemt dat mee naar de volgende klinknagel die dan naar de  shit gaat omdat die dan te hoog word

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

In Marlin zit een optie die stroomuitval kan hendelen. Als het goed is gaat hij gewoon door na opwarmen.
Zal hem even opzoeken.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.