Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PeterC

Citaat van: INFO op 17 januari 2018, 19:53:58 PM
...even laten schrikken...

Ik zal eens proberen met BOE te roepen  :) :) :)  ::)




Op een glasplaat printen durf ik nog niet.  Gisteren door mijn eigen domme fout, heeft de nozzle zich weer in het stuk geboord.  Terug dezelfde miserie en alles terug afgeregeld.  Alles wel terug in orde.  Die nozzle kan, zoals Dani zei, wel tegen een stootje.
Zolang ik domme handelingen uitvoer, verkies ik de alu plaat en tape!  Die zijn iets 'zachter' dan een glasplaat.

Een glassnijder heb ik niet in mijn bezit maar ik ga dit weekend wel al eens zien in een dhz of ze enkele overschotten kunnen versnijden (hoekjes eraf).
Groetjes, Peter


beertje

Ik gebruik niets meer van tape of spuitbus,
de spuitkop afstellen tot een beetje druk op het papiertje en glasplaat.
het bed voor pla op 60 graden,en halverwege de print kun je deze wat lager zetten.
de eerste laag op 0.3.
birm instellen tussen 5 en 8 mm.
printen zullen dan niet loskomen.

INFO

#497
Of bij de bouwmarkt een spiegelwandtegel van 20x20, dan wel de goede kant aan de onderkant leggen, anders schrik je iedere keer weer. Die kosten een appel en een ei, en zitten per 10 in een verpakking meestal kun je nog eens wat breken, al tien kapot heb je 70 jaar ongeluk, maar ieder voordeel hebt nu eenmaal zijn nadeel.
https://www.action.com/nl-nl/p/spiegel-met-steentjes/

1,55 p/s
Steentjes kunnen eraf is zo te zien plakbandje
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 17 januari 2018, 20:48:57 PM
...een spiegelwandtegel van 20x20...

Een spiegel is meestal veel harder dan gewoon 4 of 6 mm glas.  Ik moet nog aan de afstelschoeven kunnen en de hoekjes van het glas moeten eraf.  Een spiegel snijden met een glassnijder is niet de simpelste zaak en je kan de ganse doos *7 jaar ongeluk snijden  :o :o :o




Met 1 kg PLA print je wel héél véél  :)




Iemand ervaring met de A8 en ABS?
Groetjes, Peter


PeterC

Citaat van: PietB op 10 november 2017, 22:25:25 PM
...als er belangstelling voor is, is die er niet dan mag de moderator dit draadje in de prullenbak gooien...

Piet, best dit draadje niet verwijderen zeker  :) :) :)  ;)
Groetjes, Peter


INFO

Peter, aan die spiegeltegels hoef je niet te snijden, die zijn 20x20 en je bed is 22x22, hebt hebt dus rondom 1 cm tekort.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 17 januari 2018, 20:48:57 PM
...dan wel de goede kant aan de onderkant leggen, anders schrik je iedere keer weer...

Wim, na 52 jaar voor de spiegel schrik ik niet meer, niet dat ik knapper wordt, mijn zicht gaat gewoon achteruit  8) ::)




Uit je uitleg distilleer ik dus dat je de matte kant van je spiegel naar boven legt?  Reden waarom?
Groetjes, Peter


INFO

Als het een goede is dan zit daar een laagje koper, en dan doet de sensor voor autoleveling het nog als je geluk hebt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: PeterC op 17 januari 2018, 20:58:09 PM
Iemand ervaring met de A8 en ABS?
Ja ik heb er wat mee geprint, maar bij mij komt het niet meer in huis.
Ik ben COPD patient(asthma) en de dampen die van ABS afkomen schijnen giftig te zijn.
Het stinkt behoorlijk en ik werd er benauwd van.

grt Piet.

PeterC

Piet,

Ik kan niet tegen geurtjes van verbrandde kunststof, vandaar mijn vraag.  ABS ga ik deze zomer eens proberen.  Printer buiten, het bed isoleren en een kartonnen doos rond de printer.
Wegens geurtjeshinder (en bijhorende koppijn) ben ik van olie- en enamelverf - thinner en white-spirit - moeten overstappen op acrylverf - water.  Helaas had ik betere resultaten met olie- en enamelverf maar koppijn weegt daar niet tegenop.
Groetjes, Peter


INFO

ABS is een ware kunst met heel veel valkuilen, printen op glas is dan bijna een must, want warping ligt altijd op de loer, goed je printer afsluiten in b.v. een doos, want het spul is allergisch voor tocht en temp schommelingen. Op de ANET lukt het me niet, met de CR-10 met veel geluk.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Voorlopig bij PLA blijven dus  ;)
Groetjes, Peter


PietB

Goede beslissing, je kunt ook Pet of PetG gebruiken.
Dan werk je ook nog mee aan een beter milieu, het is gemaakt van gerecycelde Pet flessen.

Meer info op: https://3dprintz.co.uk/blogs/blog/pla-vs-petg-what-is-best

grt Piet.

Alberke

Niet echt geslaagd, die eerste poging!
Bestand dat op het kaartje staat.
Nu de X_Y_Z aan het printen, ziet er veel beter uit, behandeld via Cura

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

OOPSIE......    Houston, we have a bit of a problem
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.