Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PietB

Citaat van: Geert op 14 januari 2018, 12:18:30 PM
Ik ben gewoon jaloers Piet  ;)
Nou dat is nergens voor nodig Geert.
Want als je weet hoe vaak ik slecht heb geslapen..........dat gun ik niemand.
Vandaar dat ik met dit draadje ben begonnen, om mensen te helpen om niet in de valkuilen van een ander te vallen.

Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 12:17:21 PM
Het ventilatortje hangt gewoon scheef omdat het maar met twee schroeven vast te zetten is, die trekken alles scheef.
Ik heb gewoon een derde schroef met een kleinbeetje dwang in het koellichaam gedraad.
Een 3mm past precies tussen de koelribben.
Op deze manier:

En dan zit het geheel netjes.
Er zou eventueel ook nog op de zelfde wijze een 4 de in gedraaid kunnen worden.

grt Piet.

Alberke

 @Piet: ik heb het opgelost door een paar moertjes eerst op de schroef te draaien, zo kan je de koelplaat apart vastzetten en de ventilator tussen schroefkop en moertje ook.
Maar de schroeven gaan vervangen worden door stukjes draadstang, zo kan de ventilator er apart af
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Blijkbaar zijn er twee versies voor de plastic x-as houders, een geprinte en een injectie-plastic. Je ziet dan ook hoe er op de x-assen gehamerd wordt om ze er door te krijgen, terwijl er in de instructievideo geen sprake is van de twee kleine schroefjes die je gewoon even moet lossen aan de achterzijde.
De flexibele koppelingen van de z-assen staan te laag, zo rusten de assen op de motoras en is er van flex geen sprake. Eigenlijk moet er wat ruimte zijn tussen beide.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

#453
oeps, foutje
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

tja die koppelingen heb ik ook hier reeds verzet maar door de RC ervaring heb ik dit automatische gedaan en er voor de rest geen aandacht aan besteed

maar inderdaad zaten ze dus hier ook bijna tegen de behuizing aan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 16:31:51 PM
Je ziet dan ook hoe er op de x-assen gehamerd wordt om ze er door te krijgen, terwijl er in de instructievideo geen sprake is van de twee kleine schroefjes die je gewoon even moet lossen aan de achterzijde.
Hugo,
Over welke instructie video heb jij het?
Ik heb nl nergens een hamer hoeven te gebruiken.

Alberke

Citaat van: PietB op 14 januari 2018, 18:33:23 PM
Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 16:31:51 PM
Je ziet dan ook hoe er op de x-assen gehamerd wordt om ze er door te krijgen, terwijl er in de instructievideo geen sprake is van de twee kleine schroefjes die je gewoon even moet lossen aan de achterzijde.
Hugo,
Over welke instructie video heb jij het?
Ik heb nl nergens een hamer hoeven te gebruiken.
deze:
https://www.youtube.com/watch?v=-tiHfzBQZpI
toch de "officiële" , niet?

en op een Duitse bijdrage op youtube zie je een kerel een paar flinke opdonders op die stangen geven!  ;D
Ik had ook geen probleem nadat ik de schroefjes had ontdekt!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

ik heb daar ook echt niet moeten op kloppen hoor
die gingen daar stroef in

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Vandaag heeft de printer weer een ganse dag staan printen.
Geen problemen.  Ik waag het me zelf al om de printer meer dan een half uur onbeheerd achter te laten en zijn (haar?) werk te laten doen.

Ik ben heel tevreden met de resultaten, heel tevreden met de resultaten waarvoor ik de printer nodig heb: technische stukken!

Dankzij Piet en Raf heb ik een hoop problemen kunnen vermijden: dank aan beiden!

Voor mij is de printer de beste investering in werkmateriaal die ik de laatste twee jaar heb gedaan!
Zij die zich geroepen voelen en twijfelen: niet meer twijfelen!
Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: Alberke op 14 januari 2018, 18:51:10 PM
deze:
https://www.youtube.com/watch?v=-tiHfzBQZpI
toch de "officiële" , niet?
Ja er staat een ANet logo in de rechter onderhoek.
Dus als dat daardoor doorgaat voor de officiële dan word je ook aardig verkeerd geinstrueerd, lijkt me.
Ik vind het behoorlijk dom dat ze niet even een stukje print gemaakt met de zojuist in elkaar gezette printer laten zien.
Want dat geram op die glijstangen is lijkt mij niet bevorderlijk voor de kwaliteit, ik ben er heel wat voorzichtiger mee om gegaan.
Citaat van: PeterC op 14 januari 2018, 21:11:59 PM
Dankzij Piet en Raf heb ik een hoop problemen kunnen vermijden: dank aan beiden!
graag gedaan Peter.

grt Piet.

raf

hier ook graag gedaan
en ja die printer gebruiken voor wat hij kan is de beste oplossing
wil je beter dan ga je meer moeten uitgeven en of het dan echt beter is ?????
ik ga van het weekeinde met een 0.2 nozzel printen en dan zie ik het verschil wel tussen beide prints

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

mag ik de heren ervaringsdeskundigen vragen hoe ze de voedingsdraden hebben aangesloten aan de fet-schakelingen? En de sturing, is die polariteits-gevoelig?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

dikke kabel direct van de voeding
opletten + en - dat staat daar duidelijk op aan geduid
dan de dunne draden naar het moederbord daar maakt de polariteit bij MIJN fed's niet uit dus kijken naar die van u

dan de andere klemmen naar de extruder of verwarmd bed

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 15 januari 2018, 20:29:45 PM
dikke kabel direct van de voeding
opletten + en - dat staat daar duidelijk op aan geduid
dan de dunne draden naar het moederbord daar maakt de polariteit bij MIJN fed's niet uit dus kijken naar die van u

dan de andere klemmen naar de extruder of verwarmd bed

gr raf
dikke draden naar het hotbed waarschijnlijk, naar mainboard en extruder dunnere ?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

even verduidelijken: de bijgeleverde draad, van voeding naar mb, gaat nu naar FET ?
nieuwe draden maken voor voeding mb en extruder, die recht van voeding naar mb en andere FET?
Die bijgemaakte mogen dunner zijn?

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D