Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PeterC

De printer is terug hersteld.  Een complete nieuwe extruder (verwarmingselement, temperatuursensor, nozzle, ...).
Het heeft een hoop tijd gekost om alles te demonteren en terug aan te sluiten.
De nieuwe temperatuursensor had een andere connector om aan te sluiten op het moederbord.
Geen probleem: oude connector afgeknipt, eveneens de verkeerde afgeknipt en even met de soldeerbout de draadjes aan elkaar solderen.
Soldeerbout in het stopcontact en wachten...  ...en wachten...  Na enkele minuten nog steeds geen warmte...  ...Soldeerbout naar de vaantjes (gvd!).
Gelukkig is er een Hubo schuin over de deur en kon ik na een kwartiertje toch nog solderen.
Printer werkt terug zoals tevoren.




Gisteren ook kunnen beginnen aan de AM8.  De dozen stonden reeds geruime tijd in vrouwlief haar weg  8)  Maar door gebrek aan tijd was het er nog niet van gekomen om die dozen te openen.
Best wel een friemelwerkje om alles proper in elkaar te steken en uit te lijnen.
Het frame zit in elkaar en nu is het wachten op extra onderdelen.
Groetjes, Peter


Alberke

Ons Anet is wat ziekskes nu. Was eindelijk nog eens goed afgeregeld en in topvorm... en de "auto-leveling-sensor" geeft het op.
Terug naar microswitch dus.
En dan geeft de nozzle verwarming het op...
Altijd reserve stukken in huis halen dus!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

yep hoe meer reserve hoe meer er kapot gaat is mijn ondervinding
2 lagers vervangen nu de rest kan nog niet
reeds aan het derde verwarming element bezig maar wel 14 km geprint van die pla
dus al met al valt het nog redelijk mee
sensor is besteld en onder weg en hopelijk niet te veel problemen met installeren
de volgende update in januari is de lazer ze op monteren en kijken of ik die aan het werken krijg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Raf,
ga je een lazer installeren op de Annet A8?
Daar wil ik wel wat meer van weten dan :-)

Mvg,
Philippe

raf

#1309
als alle werken achter de rug zijn dan krijgt anetje een update
overal nieuwe lagers alle schroeven met locktide en een sensor in plaats van een schakelaar voor de nivellering.alsook een lazer om kleine zaken te kunnen lazeren
het is niet de bedoeling om er effectief mee te gaan snijden maar wel om print platen te gaan maken
je spaart er namelijk het ontwikkelen mee
print zwart spuiten en dan onder de lazer leggen
file laden en dan brand de lazer de contouren van de banen de zwarte verf weg
nadien in het zuurbadje en dan zou de print klaar moeten zijn
ik heb het zien werken op een ader soort 3D printer maar het moet lukken
want die had het zelfde moederbord als op anetje zit
de lazer word via de ventilator aangesloten
het is dus alles of niets ik heb geen mogelijkheid gezien om de pwm sturing toe te passen
bij dat toestel de eigenaar gebruikte hem ook maar alleen om printplaatjes te maken
bijkomend het stinkt geweldig dus een afzuiging is geen overbodige luxe

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 03 december 2018, 19:13:08 PM
als alle werken achter de rug zijn dan krijgt anetje een update
overal nieuwe lagers alle schroeven met locktide
Raf,
Lagers ok neem IGUS lagers die zijn van kunststof
monteer ook op de Y en X as motoren stepperdempers en eventueel heathsinks
stepperdempers en eventueel heathsinks
7 lagerbussen en 2 dempers, een investering van niets maar je vraagt je af of je printer wel print als je niet in de ruimte waar hij staat bent.
Ik was verbaasd van het resultaat.

GEBRUIK GEEN LOCKTITE!!!!!!
Je kunsstof frame van polycarbonaat reageert met Locktite en wordt bros.

grt Piet.

raf

piet ik heb reeds zulke lagers in 3 lager bokken zitten hoor en lawaai ??? al eens een stepcraft frees machine aan het werk gehoord

locktite wilde ik alleen gebruiken om de schroeven in metalen delen vast te zetten
heb gehad dat de schroef onder de extruder kop was los gekomen maar gelukkig door het eigen gewicht de print toch nog kunnen voltooien zonder problemen .

eerst die heat sink daar zie ik helemaal geen optie dat ik die nodig heb
de motoren worden gewoonweg niet warm dus waarom koelen ?? en ik zit nu aan 14 km pla dus die hebben reeds heel lang en veel gedraaid

die dempers ??? nu zitten de steppers met 4 schroeven vast met die demper nog maar met 2 schroefjes
dat vraagt voor problemen op lange tijd mijn gedacht en daar zit ik echt niet op te wachten

ik laat anetje buiten de zelf geplande updates voor wat ze is en wil ik een betere dan koop ik die wel gewoon
toen in het begin een deel UPDATES gedaan met als resultaat ellende met kabel breuken en vast lopen en weet ik veel

anetje is wat ze is en voor wat ze gekost heeft is ze niet slecht
als er zaken moeten vervangen worden ok dan moet dat gebeuren maar echt van die UPDATES heb ik mijn buik van vol
en zolang ik ze hoor snorren weet ik dat ze delen aan het maken is


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Dit topic is stil gevallen. Is de 3D hype voorbij?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ACFI

Hmm, Raf heeft zijn oorlog gevochten en heeft geen directe behoefte aan nieuwe duikboten, er zijn er nog genoeg over van de vorige ooriog.

Allez zo gaat het toch in het echte leven/leger.

ACFI

PietB

Citaat van: Geert op 30 maart 2019, 11:20:07 AM
Dit topic is stil gevallen. Is de 3D hype voorbij?
Nou bij mij niet hoor Geert.
Verre van dat  ;)
grt Piet.

raf

hier ook verre van deze week nog een rolletje der door gedraaid
maar of het hier op het forum past wat er gemaakt is ????
anders zijn er weer die wakker worden en zever beginnen te verkopen
dus daarom maar wat minder posten en iets meer bezig zijn met de hobby

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf



zo hier mijn bijdrage
een toren voor een kleine duikboot
een goedkoop ding wat niet snel beschadigd geraakt want er staat voor het zeggen niets op wat kan afbreken
kan zo onder de snelbinder op een fiets om naar een water te vertrekken
kan al eens vallen zonder al te veel schade op te lopen

gr raf en foto's volgen als de boot in elkaar staat
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Ik heb vandaag eens echt GROEN gelachen:

Eergisteren de eerste stukken geprint met MAROON resin. Leek niet echt goed te lukken dus een beetje aan de instellingen geprutst. Na 4 pogingen besloten van de FEP folie te vervangen want die zag er toch al mat uit. Voor mij was dit de eerste keer dat ik de folie verving.

Kader losgevezen, opgekuist, nieuwe folie uit het zakje er op... en "spant als een trommelvel".

Al bij de eerste print leek nu het stuk aan de folie te kleven. mislukkingen, de ene na de andere. Met al het bijhorende vloeken...



Nu, deze namiddag was ik de aanhanger klaar aan het maken voor een ritje containerpark en ik gooi een stuk plexi op de kar met een beschermfolie er nog op. Meteen begon ik te twijfelen of mijn FEP ook niet voorzien was van een beschermfolie... Ja dus! Niet gezien!  :-[ :-[ :-[

En dan nu >>> perfecte prints!

Gelukkig heb ik de folie kunnen losmaken zonder beschadigen, beschermfolie verwijderd, en weer gemonteerd. ;D ;D ;D

Gerolf

Bij mijn eerste FEP-folie-vervanging had ik precies hetzelfde voor ...  ::)  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Oef... ben niet den enigsten!  :)

Nu iets anders;

Bij de aankoop van de printer heb ik een fles MAROON resin bijgekocht.
Ik krijg dat product echter niet onder controle. Na mijn probleemke m.b.t. de folie was een eerste print perfect. Een tweede geheel andere ook en sedert deze morgen slaag ik er niet meer in iets deftigs te printen.
Met de groene resin lukte alles wel degelijk.

heeft er toevallig al iemand iets ervaren of gelezen i.v.m. een gestempelde datum op een resin fles van anycubic? Is dat houdbaarheidsdatum? productiedatum?

In alle geval bestel ik vanavond iets anders...