Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

styreen <> sekondenlijm

Gestart door Dirky, 05 november 2017, 15:48:07 PM

Dirky

Bij gebrek aan beter moet ik eventjes met styreen prutsen. Blijkbaar zijn de verschillende sekondenlijmen die ik normaal gebruik daarvoor niet geschikt in die zin dat het materiaal eerst de tijd neemt om te smelten en pas dan te hechten. Het heeft dus geen zijn sekondenlijm te gebruiken blijkbaar.
Tenzij er een type is dat wel direct hecht? iemand enig idee?

alvast bedankt!

Michael

Dirk aceton en tamiya lijm werken goed met styreen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

guy holbrecht

Ik gebruik al jaren de lijm in flesjes van Kibri. Daar ben ik zeer tevreden over.

Gr.
Guy

oebr

ongetwijfeld UHU Plast, maar helaas niet meer in flesjes te vinden.
Kibri en vollmer zijn allicht wel goeie alternatieven,
misschien wordt die lijm wel in dezelde silo's gemengd ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

59erke

tamiya lijm werkt zeer goed, revell is ook een prima alternatief hoewel ik al gemerkt heb dat de droogtijd bij deze laatste iets langer is
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bellejt

uhu plast is volgens mij nog overal te koop in flesjes (vloeibaar) .Google maar eens .

OlivierV

#6
Citaat van: bellejt op 05 november 2017, 18:13:35 PM
uhu plast is volgens mij nog overal te koop in flesjes (vloeibaar) .Google maar eens .
Als ik in Gent ben durf ik mij al eens een flesje meebrengen van bij Lucas Creative/Lesaffre. Daar hebben ze die nog. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Tamiya lijm is wat mij betreft ideaal !
En zeker niet traag !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: OlivierV op 05 november 2017, 18:27:36 PM
Citaat van: bellejt op 05 november 2017, 18:13:35 PM
uhu plast is volgens mij nog overal te koop in flesjes (vloeibaar) .Google maar eens .
Als ik in Gent ben durft ik mij al eens een flesje meebrengen van bij Lucas Creative/Lesaffre. Daar hebben ze die nog. :)
Een echte durver ben jij!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerTamiya lijm is wat mij betreft ideaal

Inderdaad. Dat is volgens mij de beste
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Bedankt voor de vele tips. Ik heb echter mijn vraag een beetje ongelukkig geformuleerd: "ik zoek naar een sekondenlijm die OK werkt met styreen". 5 sekonden max. en vast...

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Steam.N

Citaat van: Dirky op 05 november 2017, 20:09:11 PM
Bedankt voor de vele tips. Ik heb echter mijn vraag een beetje ongelukkig geformuleerd: "ik zoek naar een sekondenlijm die OK werkt met styreen". 5 sekonden max. en vast...

Tamiya Thin Cement !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Boemeltrein

Plastic Magic (wordt verkocht in een flesje!)van Deluxe Materials, lijmt o.m. styreen tussen 1 en 5 seconden.

Alberke

Die twee laatsten lossen styreen op, en dat wil Dirk dus niet. Dat plakt wel daarna.
Plasti-Zap niet bij mijn ondervinding.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D