Langwieser brug

Gestart door Geert, 05 november 2017, 11:38:06 AM

Geert

Na een 7 tal jaar bijna enkel bezig gehouden te hebben met modelspoor elektronica, ook eens werk maken van een ander projectje.

Een brugje afwerken in 3 module bakken (3 x 120cm-60cm). Maar voor ik de modulen rond de brug kan bouwen zit ik met een probleem.
In het dal loopt een riviertje dat ik aan het oog wil onttrekken in de achtergrond.

Eerst dacht ik deze te doen verdwijnen achter rotsen (zie schets) of tussen bomen. Ik ben er nog niet uit. Maar ik moet het wel weten voor ik de modulen bouw...

ideeën?


Langwieser brug  schets modulen
by Geert Giebens, on Flickr


De ruwbouw van de brug is al 5 jaar klaar... :







Geert



Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

#1
Leuke en knappe aanzet tot  het maken van een meesterstuk ;)

SuSke

Als ik naar foto's van het "origineel" kijk, zit je in een zeer bosrijke omgeving.
Het riviertje laten verdwijnen tussen de bomen lijkt me dan heel plausibel.
Je kan het rivierbed rustig zijn rotsig geheel geven, lekker kronkelend onder de brug door.
Net voor de achtergrond laat je het wegdraaien tussen een paar grote rotsblokken en verder lopen tussen de bomen.
Zoiets moet op 60cm wel te doen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Geert, Frans was me net voor maar ik sluit me dan ook aan bij de oplossing die Frans geeft.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


Of een spiegel plaatsen, net dat de brug niet dubbel terug keert.
In ieder geval knap bezig Geert.

Pierre

Mooi ... imposant bouwwerk Geert deze brug. Sluit me bij de vorige mensen aan. De rivier laten verdwijnen tussen de bomen moet goed te doen zijn.
Groet Pierre.


Gerolf

Imposante brug. Dat riviertje komt wel goed.
Ik denk dat er nog uitdagingen zullen komen: landschap, achtergrond er mee laten aansluiten, véél bomen, ...

Succes met dit ferme project !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bumper

Amaaai Geert, knappe brug zeg. Als ge zo verder gaat moet ge volgens mij uw zolder vergroten.

Groetjes, Ludo.
 

mahtoska1

Imposant bouw werk.

Rivier laten verdwijnen tussen bomen, zoals Frans aangeeft, lijkt mij inderdaad het beste.

Veel succes met de verdere bouw. Ik ga zeker volgen.

Geert

Ludo,

Ik ben net bezig het schelft te verkleinen, in plaats van te vergroten.  ;)

Voornamelijk vals plafond en isoleren.  Netto ruimte 11,3 op 9m, daar zal de brug wel tot zijn recht komen.

Voor de brug er in kan zijn we weer een tijdje verder...


Schelft
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

#10
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik het riviertje ga doen verdwijnen. Ik zal eerst eens moeten nagaan of ik een riviertje wel kan namaken  ::)

Wel al wat experimenteren met rotsformaties. Met dank aan de meester in pluimkarton. Dit draadje van zijn hand staat vooraan bij de favorieten, en gebruik ik als leidraad.


Rots
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Mooie rots  8)
Je hebt goed opgelet bij wat de meester vertelt  :D  :P

Citaat van: Geert op 06 november 2017, 20:34:02 PM
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik het riviertje ga doen verdwijnen.

Het idee om het weg te laten kronkelen achter rotsen/bomen vind ik nochtans prima
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Even naar het voorbeeld gekeken via google maps. Daar loopt het riviertje weg achter de bomen. De uitdaging zal zijn dat op 60-70 cm diepte te doen.


Langwieser viaduct google maps
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Dat lukt!

Het kan ook op 25 cm...



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Mooi, mooi, mooi,

En mooie zolder ;D

Voor die rotsen, probeer ook eens Sculptamold, dan kun je echt goeie formaties maken met veel diepte ;)

T is wel een hele imposante brug, stoer