Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

DHL zending ???

Gestart door Peter, 31 oktober 2017, 15:50:21 PM

Havoc

Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 20:27:45 PM
Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 13:26:35 PM
Doe zo voort!
Zo veel mogelijk in 't buitenland bestellen en dan over enkele jaren komen klagen dat er hier geen gezellige modelspoorwinkel meer is.
Laat ons misschien beginnen met de Miba te lezen, daar staan de modellen in die we dan nog gaan kunnen kopen.
Mezelf even citeren om wat duidelijker te zijn.
Ik heb het niet over TV's en frigo's. Dat is wat anders. Daar koop je wellicht makkelijker op 't Internet.
Ik heb het over Belgisch modelspoor.
Als we allemaal onze locs en wagens in 't buitenland gaan kopen bestaat de kans dat onze weinige winkels er mee moeten ophouden.
Dan is er ook geen importeur meer nodig, dus is er ook niemand die nog geld op tafel zal leggen om een Belgisch model te produceren en zijn we weer terug in de jaren '60-'70. Kunnen we opnieuw die lelijke Duitse dingen tussen onze Faller vakwerkhuisjes laten rijden...  :-\

En ik begrijp wel de problemen die Johan aankaart: minder verkochte schalen en dergelijke zijn wellicht niet anders te vinden dan via het net.

Luc, heb je je al eens afgevraagd waarom ik in de modelbouwwinkel in luxemburg (ik ken er maar 1, vlak aan de afrit van de autostrade) ik wel zo van het schap Z, Minitrains (h0e), 1 en 0 kan kopen en hier in dit landje niet? Waarom maakt die man er geen probleem van om zaken voor mij te bestellen als ik hem een simpele e-mail stuur? Waarom is dat in het buitenland geen probleem maar hier wel?

Dat is de vraag voor mij. Waarom doet men in het buitenland met een simpele e-mail meer moeite voor mij als klant te hebben dan als ik hier in een winkel sta vlak voor de man? Waarom moet ik hier in een winkel smeken omdat ze mijn geld willen en er dan nog niet eens de moeite voor doen om het aan te nemen?

Ik heb het niet over frigo's en zo, als ik daar naar een winkel ga, dan wordt ik geholpen en doet men moeite om mij als klant te winnen. Voor modelspoor is dat niet het geval. Waarom?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

@ Johan,

Dan is die winkel aan de afrit enorm veranderd ! Vroeger afschuwelijk duur, onvriendelijk, ......

@ Ronald,

Als je dit onzin vindt, dan nodig je uit op een cursus begrotingsleer !  Je zou wel eens kunnen verschieten.
Ter info: de pensioenskas waar het pensioen van de werknemer in België wordt uit betaald wordt "gevoed" door de bijdragen van de werknemers, alsook door directe en indirecte belastingen (binnen de principes van de universialiteit en de éénjarigheid).  Als die laatsten zouden zakken, dan heeft men twee mogelijkheden:
- ofwel de pensioenen nog lager maken
- ofwel de bestaande belastingen nog verhogen.

Maar ja dat is onzin.

Roland