DHL zending ???

Gestart door Peter, 31 oktober 2017, 15:50:21 PM

Peter

Verdomme, verdomme. >:( >:( >:( >:( >:(
Wacht al sinds begin vorige week op een zending die via DHL uit Duitsland moet komen (Onderdeeltjes van Roco)
Sinds donderdag staat die zending zogezegd klaar voor naar Belgie te sturen (in hun Track & trace systeem van DHL)
Nog niets ontvangen. DHL Belgie kan niet helpen, DHL Duitsland zegt vraag aan de afzender en die zegt het is verzonden zie maar in hun Track & Trace systeem
Waarom ben ik niet bij DPD gebleven (had per ongeluk DHL aangeklikt) >:( >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

Werner

Dat gebeurt wel meer met DHL. Dikwijls lijkt het pakje geblokkeert aan de grens, best mogelijk dat een andere pakketdienst het daar overneemt. De tracker krijgt dan plots een aantal updates, en plots staat Bpost aan de deur om kwart voor acht 's morgens, of een compleet witte bestelwagen rond 8 u 's avonds.

Heb ooit een dag na een collega iets in Duitsland besteld, levering met DHL, ik kreeg het aan in 3-4 dagen, terwijl hij nog 2 weken moest wachten.

Een beetje zoals aanschuiven aan de "verkeerde" (trage) kassa  ;)
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PietB

9 dagen gewacht op een zending besteld in september uit Warschau verzonden per UPS, Philips onderdeel voor mijn Senseo koffiezet apparaat.
Philips claimt voor 11.00 uur besteld de volgende dag in huis
Komt het eindelijk is het beschadigd, gereclameerd bij Philips, die geeft een mail adres van Philips in Gdansk, word door gestuurd naar Philips in Warschau.
Antwoord daar neem maar contact op met UPS.
Die reageren niet op de email.
Meteen maar de Ombudsman ingeschakeld, krijg ik vandaag via PostNL een pakket met je raad het nooit een nieuw water reservoir voor mijn Senseo.
Klanten service van Philips gebeld, met de vraag of ik de gekraakte moet terug sturen.
Antwoord: meneer we weten niet waar u het over heeft.
Dan maar een email naar de Ombudsman, met een bedankje, gestuurd.

Het is allemaal raar in Europa met de post/pakket bezorging.

stoomlokje

DHL -Duitsland geeft altijd de pakjes door aan BPost  en vanaf dan gaat het gewoonlijk traag vooruit en kan je een weekje (of 2 ) wachten

wilgo

het is iets gemakkelijk de pakjes dienst,
maar hoe er met de pakjes wordt omgegaan !
in de week B post bezig gezien met rond brengen van pakjes :
pakjes lagen in voertuig gewoon over elkaar gegooid anders kan men het niet omschrijven een hoop dozen in kango op mekaar gegooid.
pakje zien afleveren: Beld en klop op de deur  gaat pakje zoeken leverd af en vertrekt terug gewoon het straat op met auto de rest moet maar stoppen.
zo worden de mensen opgejaagd bij B post 

Geert

Citaat van: 59erke op 31 oktober 2017, 20:02:20 PM
peter, je hebt pm

Ik denk dat Peter op DHL wacht.  ;)

Nee, als je iets  interessants hebt om mee te delen, mogen wij deze dan ook weten.  ::)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Nee, ik zit niet bepaald op DHL te wachten, want ik heb nog genoeg andere dingen te doen. Van de namiddag een hele tijd bezig geweest om een wissel te elektrificeren (op de moeilijkste plaats van mijn baantje natuurlijk (Aandrijving - Roco 10030) maar in de vuilbak gedonderd en een andere gemonteerd en due funktioneerde wel. EINDELIJK
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Ik ben momenteel bezig al mijn Märklin aandrijvingen eruit te gooien en te vervangen door servo's. Veel werk maar het werk naar behoren. Nog ongeveer 2maanden te gaan voor 33 wissels. Sorry dat ik even off-toping ging.
Je pakket zal wel aankomen. Ik koop regelmatig in Duitsland en alles komt naar behoren aan met DHL. Zult waarschijnlijk een van de uitverkorenen zijn die juist pech hebben. Maar het komt wel in orde.
Mvg

755philippe

Mattias

Geduld is anno 2017 nog steeds een goeie deugd..
Het is 'maar' een hobby.. Relax..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Peter

Er komt beweging in de zaak.
Heb van DHL Duitsland een mailtje, met kopie van hun Track & Trace, gekregen dat het pakje nu in Belgie bij BPost zou zijn.
Op het T & T systeem van Bpost staat dat het  "in bewerking" is, wat waaarschijnlijk betekend dat ik het "hopelijk" volgende week zal ontvangen. ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

peter juist een pakketje ontvangen via B post
dat was ook in behandeling en het heeft een week geduurd

twee kleine afstand bediende bootjes op de 40 mHz (welke toegelaten zijn in de EU)
niet moeilijk dat het niet voldoet aan de europese normen mijn gedacht
Nu was het betaal baar als je het hier moet komen kun je de prijs X 10 à 20 doen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

tunnelmotor2000

Hehe, kreeg ook zo'n sticker op een potjes zuurvrije soldeerpasta.  ::)
 

modelbaanHO

Hoe zo'n zending verloopt en wat ze juist opnemen in zo'n track en trace is mijn ook niet altijd duidelijk.

Ik had vorige week vrijdag (27/10) een bestelling geplaatst in Duitsland.
Maandag (30/10) kreeg ik van de winkel een mail met de melding dat de zending was "geboekt" bij DHL met in de mail de tracking code.
Maandagavond schiet dat in gang en zie je verschillende acties die gebeuren.
Dinsdagmorgen (nacht) om 1 u 35 valt alles stil (t.t.z. geen melding meer in track en trace).
Het pakket was in het "exportcentrum".
Verschillende keren gechecked op dinsdag, woensdag (ik dacht dat het in Duitsland geen feestdag was) en donderdag.
Geen beweging  >:(

Dat blijft dan zo tot deze morgen. Plots is dat pakket dan in België en deze namiddag is het geleverd. :)
Al bij al toch 5 dagen om een pakketje van Duitsland hier te krijgen.

Ik heb met DHL al leveringen gehad die veel sneller verliepen, maar ook een levering die bijna 3 weken onderweg is geweest.
In het laatste geval ben je dan wel bijna de wanhoop nabij.
Want ondanks het tracking systeem is er bij DHL niemand die meer info heeft (of wil geven) dan de info die je via het trackingsysteem krijgt.

Enfin ik heb mijn pakje en ben gelukkig.
Nu kan ik beginnen met het inbouwen van decoders in locs die dan hun rondjes zullen kunnen rijden op "Vaerwegh dok" wanneer we volgend weekend met die baan in Walferdange staan  :)


Peter, ik hoop dat jouw pakket ook snel aankomt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rgp

Allen,

Op pakjes wachten ?  Geen probleem ! Ik koop lokaal want dan zie ik wat ik koop, steun ik de lokale handelaar en werknemer en in de eindafrekening konsekwent en goedkoper.

Roland