Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM-N Module : 'N keer proberen

Gestart door BC911, 29 oktober 2017, 21:28:31 PM

59erke

#45
Het ballasten ging bij mij ook niet goed ondanks het warm weer, het mengsel lijm-water droogt gewoon niet, misschien dat het morgen beter is na 2 nachten en een dag drogen ....
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Wordt een mooi realistisch geheel dan met al die ballast die niet 100% goed ligt  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 26 mei 2018, 22:02:31 PM
het mengsel lijm-water droogt gewoon niet, misschien dat het morgen beter is na 2 nachten en een dag drogen ....

Maak jenietogerust, het mengsel droogt héél langzaam,
kan wel een paar dagen duren...

;)

railrunner

Citaat van: BC911 op 26 mei 2018, 21:42:44 PM

En dan kwam de volgende uitdaging: even passen of alles in de wagen kan ... Het zit er allemaal in, maar of ik het er ooit nog uit krijg ...  ;D ?

We zullen wel helpen om alles uit je wagen te krijgen, we zijn tenslotte met 6.  Ik kan iedereen wel een stuk werkmateriaal aanbieden: een voorhamer, een breekhamer, een zaag, een koevoet, een bijl.  Jij mag toekijken om te zien of we je auto niet beschadigen, dus ik kan je verzekeren dat we alles uit je auto krijgen  ;D

railrunner

Citaat van: BC911 op 26 mei 2018, 21:42:44 PM
Vandaag ook maar provisoir de sporen aangesloten en even snel getest:




Het is wel nog niet geschilderd, maar ik vind je muur zeer prachtig gedaan!  Hoe heb je dat klaar gespeeld?

(We zullen proberen om deze morgen niet te beschadigen  ;))

Klaas Zondervan

Citaat van: BC911 op 26 mei 2018, 21:42:44 PM
Daarna was het even wat minder leuk toen bleek dat ik de twee bakken niet meer van elkaar kreeg, zelfs niet nadat ik nogmaals had gecontroleerd dat alle schroeven eruit waren   :(. Blijkbaar had ik net iets te gul met de lijm gedruppeld en moet er wat tussen de bakken gelopen zijn ...  :-[.
Bij ballasten of ander lijmwerk altijd een stukje dun plastic tussen de bakken klemmen. Dat voorkomt dat ze aan elkaar blijven kleven. Je kan niet voorkomen dat er lijm tussen loopt, maar die hecht niet op het plastic dus je krijgt het altijd weer los.

BC911

Citaat van: railrunner op 26 mei 2018, 23:11:00 PM
Het is wel nog niet geschilderd, maar ik vind je muur zeer prachtig gedaan!  Hoe heb je dat klaar gespeeld?

(We zullen proberen om deze morgen niet te beschadigen  ;))

Misschien even wachten tot je hem in het echt hebt gezien. De structuur vind ik ok (is afgegoten in een mal), maar volgende keer moet ik meer aandacht besteden aan de naden, want die vind ik niet overal even goed. Op sommige plaatsen wel, dus het kan heb ik nu weer geleerd  ;). En ja beschadigd gaat die worden, daar maak ik mij geen illusies over. Zeker de hoekjes op het einde van de bak ... Maar goed dat moeten dan maar weer camoufleren  ;).

Citaat van: Klaas Zondervan op 26 mei 2018, 23:15:21 PM
Bij ballasten of ander lijmwerk altijd een stukje dun plastic tussen de bakken klemmen. Dat voorkomt dat ze aan elkaar blijven kleven. Je kan niet voorkomen dat er lijm tussen loopt, maar die hecht niet op het plastic dus je krijgt het altijd weer los.

Bedankt voor de tip. Je moet weten dat dit er dus eerst tussen zat om de sporen langs de ene zijde mooi tegenaan te leggen  ::). Daarna eruit gehaald om de andere zijde mooi uit te lijnen, en natuurlijk te lui geweest om het terug te plaatsen ...  :-[. ´t Ja, zo leren we bij hé. Even vloeken, zoeken naar een oplossing en voorruit kijken  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Ik vind de muur ook erg goed. Normaal liggen de naden van de betonbekisting horizontaal, maar zo vertikaal heeft het iets artistieks. Erg tof, zo.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Je ziet het inderdaad meestal horizontaal, maar het zou vroeger ook vertikaal uitgevoerd zijn geweest. En deze mal is dan in principe ook gemaakt om ze vertikaal uit te voeren ... Maar nu je hebt gezegd dat het artistiek is, zal ik dat gebruiken als uitleg  ;) (maar is dus onbewust).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

SuSke

Mooi resultaat dat je bereikt hebt Bert.

En wat die bekistingsplanken aangaat: De beide manieren zijn gebruikelijk. Zeker als je een "moderner" tijdperk hebt, dan komt er ook een "Architecturaal" aspect bij kijken, waardoor je soms echt de raarste dingen te zen krijgt.

Doe zo verder, ik ben benieuwd naar het inkleuren van deze betonmuur  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Ik heb de muur in het echt kunnen zien en vindt hem best geslaagd. Benieuwd naar de gekleurde versie.

BC911

Ondertussen wat aan het testen met struikjes en bomen. Maar als je dan een foto bekijkt, dan is het toch allemaal snel een beetje grof ... :-\ (ik zie ook dat ik de weg nog een keertje moet borstelen  ;))



Nog maar wat oefenen en kijken of het nog iets fijner kan.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

loebaske


Struikjes van miaa/wb zijn een oplossing  ;)

BC911

Gaan die niet te groot zijn loebaske? Zijn die niet voor H0? Ik lees op je website dat die tussen de 3 en 5cm zijn. Dat struikje / boompje in het midden van de talud is net geen 2cm hoog ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

loebaske


Bert, je hoef niet de struik te planten zoals die is gemaakt, kan altijd bijknippen en wat je weg haalt gooi je niet weg, dat stukje is een nieuwe scheut naast het struikje, heb dit al eens vaker een demo van gegeven, die 2/3 cm is dat er een tak tot 3 cm kan zijn, gemiddeld zijn die een 2 cm.