Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM-N Module : 'N keer proberen

Gestart door BC911, 29 oktober 2017, 21:28:31 PM

BC911

Sinds vorige vrijdag in het bezit van de officiële spoormal voor een MSM-N modulebak. Dus bij deze een draadje waar ik mijn poging tot het bouwen van een bak in een voor mij nieuwe (en vooral kleinere  :-\) schaal zal bijhouden.

Een specifiek thema of locatie zoals de ervaren mannen hier leek mij niet realistisch, gezien mijn beperkte ervaring. Het zal voor mij vooral aftasten worden wat mogelijk is voor mij en dan zien waar het naartoe gaat.

Het eenvoudigste gedeelt is ondertussen al achter de rug, namelijk een bakje in elkaar steken  :D:



Ondertussen ook al wat schuim erin om wat te passen en te kijken wat mogelijk is en wat niet.



En daarnaast veel kleine dingetjes proberen om een gevoel te krijgen met de schaal. Moet mij dringend een preisertje aanschaffen als referentie, want ik betrap mij erop dat ik dingen nog steeds te groot maak ...  :-[
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michael

He Bert, leuk dat je gaat experimenteren met N, veel bouw plezier en maak er een mooi landschap van, die kennis die heb je.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

BC911

Bedankt Michael, alleen herinnering ik mij dat Evan tijdens de cursus blij was dat er niemand iets wou bouwen in N  ;). Dus ik ben benieuwd wat ik daarvan ga kunnen gebruiken ...  ;D
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Steam.N

Citaat van: BC911 op 29 oktober 2017, 21:51:42 PM
Bedankt Michael, alleen herinnering ik mij dat Evan tijdens de cursus blij was dat er niemand iets wou bouwen in N  ...

Evan is een kapoen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: BC911 op 29 oktober 2017, 21:51:42 PMDus ik ben benieuwd wat ik daarvan ga kunnen gebruiken ...  ;D

Ik ben ook benieuwd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Chapeau Bert dat je als HO-er aandurrft om N te bouwen.  Respect man!  Welkom in de wondere wereld die N wel is, waarbij minder voor handen is als in HO is en  de creativiteit om het onbestaande te verwezenlijken meer de bovenhand moet hebben.

En vanaf luister je niet meer naar die HO-mannen met hun slechte raad zoals een duveltje als Evan  ;D ;D ;D ;)

Neen, neen, veel respect voor de andersschaligen, ook wij leren veel van hen, zij hebben ook leuke tips van toepassing op N.

59erke

Bert, Chapeau dat je als HO bouwer het aandurft om iets in N te bouwen en dan gelijk mee met ons voor de forum baan. Goed wetende dat je hier geen ervaring mee hebt.

In ieder geval de start is genomen en tot nu toe ziet alles er goed uit.
Vragen ? Vuur maar af en we helpen wel
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

#7
Tot nu had de zoon van 6 niet echt beself van schalen (wat je natuurlijk niet kan verwachten op die leeftijd). Hij speelt lekker met een matchbox en playmobil door elkaar (zalig eigenlijk, waar maken wij ons eigenlijk druk over?  ;)). Maar gisteren drong het blijkbaar toch tot hem door dat papa plots aan het prutsen was met veel kleinere dingen: "papa, dat huisje is kleiner dan het hondenhok dat je ooit gemaakt hebt"  ;).



... en zo is het eerste prutsen in N een feit  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Nog zo een sneltrein bezig, ik ga ook een tandje moeten worden bijsteken.
Knap gebouw , hoe heb je die structuur op die zijmuur gekregen?

BC911

Dirk, links is H0 en gewoon pluimkarton. Alleen is dat dus geen optie voor N-schaal ...  :(. Rechts is het eerste probeersel met de snijplotter in N.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Steam.N

Goeie start, Bert.
Dat HO gebouwtje zag er prima uit.  Dat belooft voor wat komt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Citaat van: BC911 op 29 oktober 2017, 21:28:31 PM


Bert,  dat bovenste spoor heeft dit een bedoeling?  Zo ja, hoe gaat dit aansluiten op de volgende modules (van anderen?).  In de leidraad werd afgesproken dat de overgang van de modules tussen verschillende deelnemers vlak moet zijn.  Hoe ga je dit realiseren?

Voor  de rest, mooi werk die huisjes, zowel HO als N.  Dat beloofd...

Een ruwe muur zoals de volle gevel in het HO-gebouw kan eventueel gerealiseerd worden door ruw tekenpapier of met groffe korrel geschuurde plaat.   

BC911

Citaat van: railrunner op 31 oktober 2017, 10:29:15 AM
Bert,  dat bovenste spoor heeft dit een bedoeling?  Zo ja, hoe gaat dit aansluiten op de volgende modules (van anderen?).  In de leidraad werd afgesproken dat de overgang van de modules tussen verschillende deelnemers vlak moet zijn.  Hoe ga je dit realiseren?

Wat schuim is snel weggesneden hé Jim  ;). Maar voorlopig is dat nog niet gedaan omdat ik daar nog niet helemaal uit ben. De eenvoudigste oplossing is natuurlijk een 2de bak links ervan  ;D. Ik zou graag wat hoogteverschil hebben in de bak(ken). Bij veel (N-)banen is het allemaal zo vlak. Dat spoor moet er zeker niet op, maar het was even om te kijken of het kon wat boogstraal betreft. Maar misschien komt er wel gewoon een voetgangersbrug op, en dan kan de tallud gewoon links naar beneden ... Het is dus nog een beetje zoeken en aftasten.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Vanavond een beetje verder getest met de snijplotter. Wel wat gevloekt, maar dat hoor erbij natuurlijk  ;).

Eens kijken of we zelf een brugje in elkaar kunnen knutselen. Een hele uitdaging voor mij ...

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

755philippe

Hallo,
Ok heb ook een snijplotter maar ik wou eens graag weten uit welk materiaal je die brugdelen hebt geplot ? Is dit plasticard of pluimkarton ?
Mvg


755philippe