Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stephano's Kerstbaantje

Gestart door Steam.N, 28 oktober 2017, 12:00:59 PM

Steam.N

De eerste borstelstreken worden aangebracht ...



Seinhuis en station worden afgewerkt: hier en daar nog wat bijkrassen, schilderen, pannen ...

Andere werken zijn in volle gang:
- De schrijnwerkerij voor de module-bak is achter de rug: de bak is gebouwd, en sporen liggen er in test op.
- Blok is gegoten voor het volgende gebouw (kerk)
- Electronica is (extern  ::) ;) ) volop in ontwikkeling  (thanks !!!)

Nog 12 dagen te gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Dat komt goed, voor wie er nog mocht aan twijfelen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railrunner

Mooi, mooi.
Dat jij zo veel, op korte tijd en kwalitatief vol in elkaar steekt, is haast machinaal.

Een normale werkende mens heeft 20 dagen vakantie, sommigen met wat geluk 30 en anderen iets meer aantal dagen.  Soms denk ik toch dat bij Jean dit anders ligt, dat hij namelijk maar 20 dagen gaat werken op een jaar en de rest verlof heeft... ;D

Gerolf

Alvast mooie gebouwtjes  8)
Vooral die luifel-met-kapelletje aan het stationnetje vind ik helemaal "in de sfeer"  :P

Citaat van: Steam.N op 18 november 2017, 18:42:47 PM
Electronica is (extern  ::) ;) ) volop in ontwikkeling  (thanks !!!)
Nog 12 dagen te gaan ...

Maak me niet zenuwachtig  :o

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Gerolf, is dat niet wat vroeg om al een digitale Kerstkaart door te sturen?    :-\   Ik zou dan wel een nieuw snijmatje gebruiken daarvoor.  ;)

Steam.N

#35
Citaat van: railrunner op 18 november 2017, 22:34:46 PM
Dat jij zo veel, op korte tijd en kwalitatief vol in elkaar steekt, is haast machinaal.
Thanks, Jim.
Het gaat inderdaad redelijk snel, als ik me aan het knutselen kan zetten.
Maar met de nodige voorzichtigheid, want kleine gipsstukken breken gemakkelijk af ....
Het leukste is om uit een gips-blok stilaan de algemene vormen te krijgen,
en dan geleidelijk aan de details te zien verschijnen: 
Magisch gevoel ...


Citaat van: railrunner op 18 november 2017, 22:34:46 PM
Een normale werkende mens heeft 20 dagen vakantie, sommigen met wat geluk 30 en anderen iets meer aantal dagen.  Soms denk ik toch dat bij Jean dit anders ligt, dat hij namelijk maar 20 dagen gaat werken op een jaar en de rest verlof heeft... ;D
Je beseft niet hoe graag ik dát zou willen !!!
Maar de trieste waarheid is dat ik jaarlijks 214 werkdagen doorworstel ...
Nog 3.07 kalenderjaartjes ...


Citaat van: Gerolf op 19 november 2017, 09:15:08 AM
Citaat van: Steam.N op 18 november 2017, 18:42:47 PM
...Nog 12 dagen te gaan ...
Maak me niet zenuwachtig  :o
Absoluut niet, Gerolf. 
We kunnen nog wel een weekje of twee pikken, als het nodig is.
Ná sinterklaas is nog altijd prima, en bij velen komt de kerstboom pas een tijdje later ...


Citaat van: Gerolf op 19 november 2017, 09:15:08 AM
Alvast mooie gebouwtjes  8)
Vooral die luifel-met-kapelletje aan het stationnetje vind ik helemaal "in de sfeer"  :P
Thanks, Gerolf.
Was wel een spannende bouwfase: zorgen dat er niets afbreekt ...

Deze namiddag verder schilderen, en de kerk aansnijden  :)




Ik heb mijn werkblad wat opgeruimd, want het basisblok voor de kerk is redelijk groot ...



De mockup van de kerk is van het baantje van mijn dochter (twee jaartjes geleden).
De nieuwe kerk is gebaseerd op de St-Lawrence kerk (alweer van Lilliput Lane)



Op hoop van zegen ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Kap en kraswerken worden gestaakt: krampen in de handen ...

Ondertussen is de helft van de kerk (in grove volumes) uitgekapt:




De voorkant is wat uitgetekend:



Het raam moet wat verkleind worden, anders mis ik de bovenkant van de toren ...

Nu snel eten, en dan de kurk uitsnijden en oplijmen ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Het wordt maar kleiner en kleiner , volgend kerstbaantje in schaal T ?
Die huisjes zien er al heel goed uit. Knap werk op schaal 1/220.

Steam.N

Het vordert ... traagjes ...



De ramen zouden wat fijner afgewerkt mogen zijn, maar het lukt met niet zo goed als twee jaren geleden.
Binnenkort wat schilderwerk en de pannen er op.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Als je in reincarnatie gelooft, dan durf ik ervoor te wedden dat Jean vroeger beeldhouwwerker is geweest en o.a. mee gewerkt heeft aan de opbouw van de kathedraal in Antwerpen.  En je hebt het blijkbaar dan niet verleerd.  Al mag het traag lopen en is de fijnheid van een paar jaar niet terug, het blijft toch een mooie prestatie.  Wil je het afkrijgen voor Kerstmis, dan zul je nog wel heel wat vrije momenten moeten zwoegen vrees ik.

Pierre

Misschien traag maar wel erruug mooi! Knap werk.
Groet Pierre.


Steam.N

Eindelijk heb ik nog eens een weekendje kunnen doorwerken.

- Kerk staat in de schilderstellingen (kraswerk afgerond)
- twee extra huisjes hun algemene vorm gegeven :



Het rechterhuisje wordt een verkleinde versie van de apothekerswoning die ik eerder in N-schaal maakte, en achteraan op de foto de twee nieuwelingen gezelschap houdt.
Ramen en baksteenstuctuur moeten nog gekrast worden, maar dat zal wel snel gaan.

Tunnelingangen staan eveneens klaar om geplaatst te worden.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Dat wordt een heel schattig, bijna romatisch, loodzwaar kerstbaantje. ... heb al de overgebleven weekend geteld voor kerstmis?  ::)  :o ;D Ik zou zeggen, blijven krassen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris


Metpetergaathetbeter

spiegeltje, spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de grootste krasser van het hele land? 't schijnt nog te rijmen ook, ziet er alvast dik in orde uit en nu nog een laatste eindsprint  ;)