Stephano's Kerstbaantje

Gestart door Steam.N, 28 oktober 2017, 12:00:59 PM

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PietB

Jean, respect voor jouw beeldhouden, maar geeft dat niet enorm veel stof en troep?

grt Piet.

loebaske

pffff zijn longen zitten vol plaaster, kunnen hem dan uithouwen  :D :D :D :D
Grapje  Jean

Steam.N

#18
Citaat van: PietB op 30 oktober 2017, 18:09:57 PM
Jean, ... geeft dat niet enorm veel stof en troep? ...

Valt goed mee, Piet.
Het zijn relatief grote schraapsels.



Het zou erger zijn als ik met vijlen en zagen zou bezig zijn.
Dus maak je geen zorgen: géén gevaar op stoflongen  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris

lekker compleet tegendraadse methode, goed bezig!

Metpetergaathetbeter

trouwens ben ik aan het kijken voor een veranda, zal eens een plannetje door jou laten opmaken  ;D ;)

Steam.N

#21
Ik ben niet zo zeker dat ik goed bezig ben:
gisterenavond op een plaat van 75x50 een ovaal met inhaalspoor uitgelegd in N.
Komt niet goed.  Véél te krap.
Bovendien komt mijn gips-huisje er véél te zwaar over.  (nochtans juist geschaald).

Dus boeltje even stil gelegd: ik moet even nadenken wat ik ga doen ...
Damn ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#22
Kogel is door de kerk: ik stap over naar Z (voor dit baantje).
Het geeft me íets meer mogelijkheden in de beperkte oppervlakte.

Het huidige huisje wordt wel afgewerkt, maar is deze keer niet bruikbaar.

Vandaag komt het er niet van, maar vanaf morgen kan ik beginnen met nieuwe gips-blokken uit te krassen ...
Komt goed.  Ik ben terug uit mijn dipje  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

755philippe

Jean, is een grote plaat kopen geen optie. Dan hoef je niet opnieuw beginnen.
Succes.

Mvg

755philippe

Steam.N

Neen.   Afmetingen zijn door mijn broer opgegeven.
Ik mag niet groter gaan ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#25
Ik ben zo wat mijn knutsel-kompas kwijt  :-[

Mijn gipsen huisjes komen er niet vlot uit ...
Algemene vormen wel, maar de afwerking laat serieus te wensen over.
Daarom even overgeschakeld naar styreen ...
Misschien lukt het wat beter ... maar of het "rustieke" effect er even goed gaat doorkomen weet ik nog niet ...

Dit geknoei bovenop de overschakeling van N naar Z ...

't Loopt niet zo goed, deze keer.
Maar ik bijt door.  Misschien keert het wel  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#26
creatief zijn met Kerstmis-spullen uit de Kerstshop, of wordt er naar de prijs gekeken, less for more? ;)vaak zitten daar kleine huizen,.....bij :-\

Steam.N

Na twee off-weken lijkt het dit weekend terug wat op gang te komen.

Gisteren gesleuteld aan een styreen-versie van het seinhuisje, maar werken zijn gestaakt na negatieve commentaren van vrouw en oudste dochter.
Ze zien de gipsen huisjes véél liever.  Die ietwat afgeronde rustieke vormen passen beter in het fantasie-kerstbaantje.

Dus terug mijn kraspennen terug vastgepakt, en de stenen beginnen krassen in het seinhuis.
Daarna het grove kraswerk aan het station gestart ...



Voorlopig is het naar mijn zin, dus ik doe naarstig verder  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Kan alleen de vrouw en dochter gelijk geven. Voor een kerstbaantje zien die gipsen huisjes er beter uit.
En troost u ik heb hier ook zo een vrouw rondlopen. Niet geïnteresseerd in de treinen maar o wee als huisjes of andere dingen aan het bouwen ben. Dan komt het commentaar. Gelukkig altijd opbouwende kritiek. ;D

Metpetergaathetbeter