Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Stephano's Kerstbaantje

Gestart door Steam.N, 28 oktober 2017, 12:00:59 PM

Steam.N

Naar aanleiding van het kerstbaantje dat ik twee jaren geleden bouwde voor mijn jongste dochter vroeg één van mijn broers om ook voor hém een kerstbaantje te maken.
Natuurlijk zei ik JA ... met nog een héél jaar voor de boeg ...

Maar tja ... er zijn reeds tien maanden voorbij gegaan.  Ik moet er dus dringend aan beginnen, wil ik tijdig klaar zijn.
Dus even Pira-N opzij gezet (niet dat ik er tussendoor niet aan ga voortdoen, maar het zal daar nóg wat trager gaan dan nu).

Opzet is erg gelijkend aan het  Nielse kerstbaantje:
Huisjes worden in gips gebouwd (gekrast uit volle plaaster-blokken).
Die huisjes zijn gebaseerd op de Lilliput-Lane reeks: kerk, station, seinhuis, wat andere woningen, een brugje, ... en wat sneeuw  ;)

Deze keer wordt het een N-baantje (bochten worden wel érg krap, gezien de gevraagde maximale afmetingen (75x50 cm), maar ik denk wel dat het gaat lukken.
Ik heb twee keer zoveel tijd als met het vorige baantje (toen op een 15-tal dagen in mekaar geboxt).

Dus nu snel de handen uit de mouwen steken !
Eerste gips-blok wordt gegoten.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

#1
ik zit in mijn stoel zitten. Dat succes is bij de rendezvous

Good luck.  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

#2
Dank je wel, Bernard.

De start is gegeven:



Kapwerk kan beginnen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Steam.N

#4
Suikerklontje?  't Is iets groter  ;)

Na een avondje gips-houwen :



Dít is de reden waarom ik dit houwen en krassen zo graag doe:
geleidelijk aan komen details naar buiten ...

En na een tijdje heb je een volledig huis   :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Wat een monikken werk. Het begint al vorm te krijgen je herkent er al een huisje in.

Steam.N

#6
Met elke kras komt die vorm er beter uit :



Eerst de pannen uitsnijden, dan de schouwen.
Muren, ramen en deuren volgen daarna.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#7
Ik stop ermee, deze avond.
Morgen het styreenstuk afwerken en de muren beginnen krassen.



Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Dan zeg jij dat ik mijn eigen stijl van werken heb  :)

Knap werk en originele aanpak ook  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

grove den

#10
schitterend weer....net als Miesjèl Ansjoloow honderden jaren geleden ook werkte...hij zag gewoon in het brok steen al wat ie wilde maken!!!..... ;)

Jos

PeterC

Jean,

Pas maar op!  Straks wordt Manfred Luft nog jaloers!
Weeral prachtig werk!


Van mijn 1/1 werken heb ik nog enkele grote 'brokken' stabilisé over.  Hou ik die voor jou?  Om eens een ander materiaal te verkennen  ;) 8) ;D
Groetjes, Peter


Pierre

Erg origineel en knap gemaakt. ;)
Groet Pierre.


PeterC

Jean,
Ik heb al enkele berichten van jou teruggelezen maar nergens vind ik een spoor van welke 'tools' je gebruikt op je gips?
Nieuwsgierig!
Groetjes, Peter


Steam.N

#14
Mannen, bedankt voor de positieve reacties  :)




Peter, ik gebruik niets speciaals:



Het derde mes is hetzelfde als het tweede, maar ik heb er een stuk afgeslepen om smaller te kunnen gaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }