MSM 174

Gestart door Michael, 25 oktober 2017, 20:42:53 PM

Geert

#15
Ik ben bij thuiskomst ook eens in de brievenbus gaan kijken, je weet nooit, en zoals altijd niets...


Geert




(Ik gun de krantenwinkel ook iets, en mezelf ook natuurlijk. Ik zoek altijd eerst ergens anders in de rekken...   8)  )
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Net thuisgekomen, en hij lag op tafel ... uit de plastiek, dus mijn vrouwke heeft hem al bekeken  ;D
Dit weekend bekijk ik hem ook, en dan zal ik vertellen wat ik over de INHOUD ervan vind
  ... en dat is iets wat ik wel wat mis bij de reacties van de laatste maanden in deze rubriek  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ook bij mij aangekomen.  Deze keer met een dagje vertraging, maar dat maakt niet uit!
Leuke lectuur voor deze avond.

Gerolf: je hebt wel gelijk: wat inhoudelijke reacties zouden nuttig zijn (en ik ben ook rijkelijk in gebreke gebleven  :-[ )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik heb zelf ook niet zoveel over de inhoud van de laatste MSM's gepost  ::)

Maar bij deze een voorzet:
- Editoriaal: Boenk er op - ik krijg zin om naar een winkel te stappen met een fragmentje ...
- Nieuwigheden en modellenbespreking is niet zo mijn ding, maar toch leuke spullen gezien
- Monthermé: WOW - hele mooie N-baan die ik graag in 't echt wil zien !
- Natiewagens spreken me zeker aan - staan op het verlanglijstje ...
- Carrière: interessante reeks geweest, ook deze over rollend materieel neem ik later aandachtig door
- Le Berland Port Sec: Zeker ook mooi. Ligt het aan de fotografie, of worden baantjes in "0" met meer kleurcontrast gemaakt ?
- Rolbareel-mechaniek: Eddy toont dat hij graag (en erg goed) met metaal knutselt
- Centre et Sambre: thuisbaan met een indrukwekkende collectie rollend materieel. Ik mis er wel kleurnuances en verwering ...
- Wisselmotoren: zien er degelijk uit en niet enorm duur, maar geef mij toch maar servo's ...
- Nouallier: dat is nog altijd genieten ...
- Smalspoordagen: daar heb ik precies toch iets gemist ...
Algemeen: niet zo veel praktijk deze keer (maar dat is nu eenmaal iets wat ik graag lees)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tsjoektsjoek

Zal nog even moeten wachten nr.174 lag nog niet in de schappen vanochtend (zaterdag 4 nov.). Is Allerheiligen soms de oorzaak dat er in Belgie op die dag
niet gewerkt word en hierdoor de distributie naar Nederland vertraagd is. 
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

BC911

Zou kunnen, maar deze keer is hij hier ook nog niet geraakt. Zonde, want had leuk geweest zo met een lang weekend.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

marctje

Gisteren netjes aangekomen met de post
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

tonycabus

Gerolf: BOENK erop!!
Deze rubriek werd indertijd in het leven geroepen precies om reacties van de lezers te horen. Wat kan beter? Wat lezen jullie graag? Zijn er bepaalde onderwerpen of rubrieken die jullie misschien anders willen zien? Vallen de teksten mee, zijn ze goed en vlot leesbaar?
Ik weet het, ik ben hier niet zoveel meer. Een tijd in de commercie gezeten. Andere relatie ook. En dus anders leven.
Maar nog steeds met hart en ziel verknocht aan ons lijfblad. Waar ik me geheel en al mee voor inzet. Omdat ik het graag doe!
Wees dus niet zuinig op jullie commentaren, de redactie hoort reacties al te graag!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Metpetergaathetbeter

ik zou alvast wat regelmatiger de rubriek bestaande treinsamenstellingen  schaal 1/1 EN 1/87 zien en misschien iets meer afwisseling in de onderwerpen want vaak hoor je van modeltreinliefhebbers/bouwers dat dat één van de redenen van afhaken(van he abonnement)

ceuleer

MSM 174 is ok, er zijn betere én ook minder goede edities aan vooraf gegaan.

- Nieuwigheden en modellenbespreking is helemaal mijn ding.
- Banen met trams of stoomtreinen zijn niet mijn ding, diesels uit tijdperk V en VI wel.
- Een verslag van een beurs of tentoonstelling lees ik ook graag.
- Bouwpakketten en bouwverslagen is ook niet mijn ding.

En tot slot, voor mij mogen er meer modelbesprekingen in MSM, er komen zoveel modellen uit die op de Belgische en Nederlandse sporen te zien zijn.
En maar enkele locomotieven of wagons komen aan bod.
En vergelijkingen tussen verschillende fabrikanten zoals bv. de containerwagons van B-Models, A.C.M.E. en Mehano, dit is wat ik graag lees.
De voorlaatste vergelijkingstest stond in MSM 170, de I6 rijtuigen van Roco, Marklin, ACME en LS Models.
En daarvoor is het jaren geleden dat er een vergelijkingstest verschenen is, in elk nieuw nummer een vergelijkingstest zou voor mij de max zijn.

Dus op jullie vraag "wat lezen jullie graag ?", dit  is wat ik graag zou lezen in MSM.  ;)

loebaske


Dat voorwoord heeft me tot nadenken gebracht, zou wel eens bij (toch ruime winkels) me gaan
aanbieden om tijdens de feestdagen te gaan staan met men minibaantje....en de jonge mensen aanmoedigen
en stimuleren  voor onze hobby.

just4fun

Citaat van: loebaske op 05 november 2017, 19:03:57 PM

Dat voorwoord heeft me tot nadenken gebracht, zou wel eens bij (toch ruime winkels) me gaan
aanbieden om tijdens de feestdagen te gaan staan met men minibaantje....en de jonge mensen aanmoedigen
en stimuleren  voor onze hobby.

Is het misschien ook geen idee om een affiche via de MSM-site downloadbaar te maken om die "internationale modelspoordag" aan het eigen raam bekend(er) te maken?
Ikzelf had er nog nooit van gehoord, maar als alle forumleden al zoiets even aan hun raam hangen, is de druppel (olie) op de hete plaat misschien gevallen?
Paul

loebaske


Met je eens Paul, had er ook nog nooit van gehoord...

rgp

Tony,

Lang geleden nog iets van je gehoord, maar het doet me plezier dat je je nog altijd even fervent inzet voor de hobby !

PS: als ge me nu naar de maan wilt verwensen omdat ik weer eens te cru ben geweest, ik woon niet meer in Begijnendijk ;)

Roland

rgp

Gerolf,

Monthermé stond op de RAMMA in Sedan en idd, alhoewel N niet aan mij is besteed, een fantastische baan inzake scenery.  Je wordt in het landschap gezogen als het ware

Roland