Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Koploper en z21

Gestart door Alexander, 25 oktober 2017, 20:02:31 PM

Alexander

Kan dat het programma koploper met de centrale (z21 witte) werken, en kan ik koploper ook combineren met de roco app of moet ik kiezen tussen de app of koploper programma voor de besturing? Iemand ervaring of uitleg hierover.
Groetjes

bellejt

als je nou ff de moeite neemt om te googelen vind je het antwoord : http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3932

Geert

Kun je gewoon niet zeggen of het gaat of niet, al een tijdje de opgegeven link gelezen, en ik weet het nog niet....


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Alexander

Citaat van: bellejt op 25 oktober 2017, 20:08:08 PM
als je nou ff de moeite neemt om te googelen vind je het antwoord : http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3932

Dit artikel gaat over de zwarte Z21 die je kan aansturen via locnet de witte z21 centrale niet

bellejt

en idem als opmerking : http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4865

Je kan blijven vragen als je zelf de moeite niet neemt en dan krijg je zulke antwoorden.Ziekte van de eeuw.

PS : domme vragen bestaan niet maar dan kan je wel domme antwoorden verwachten. :)

Ben

Citaat van: bellejt op 25 oktober 2017, 20:08:08 PM

als je nou ff de moeite neemt om te googelen vind je het antwoord : http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3932


Dit was een vraag van mij jaren terug, nog voor de Z21 goed en wel op de markt was. De vraag die hier gesteld wordt betreft de z21, de witte dus. Je bent een beetje voorbarig met je oordeel Johnny. Soms is het handig niet te reageren. ;)

De witte z21 en z21Start kun je koppelen met Koploper. Je hebt dan wel bijvoorbeeld de RoSoft interface nodig: http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-117874107/s88XPressNetLI_USB.html

PietB

Citaat van: bellejt op 25 oktober 2017, 21:12:23 PM
domme vragen bestaan niet
Oh nee?
Nou de domste vraag is een niet gestelde vraag, vind ik.

En al is het antwoord op een vraag ergens te vinden, dan kan de vraagsteller daar ook wat vriendelijker op gewezen worden.
Laten we er met zijn allen over waken dat de sfeer hier wat gezapiger blijft(wat mi. hoort bij .be) dan op de wat noordwaardser operende de fora.

bellejt

als ik eens boos op iets zal wijzen zal het anders klinken.Zijn steeds dezelfde die in een topic anderen afkankeren.

Heb toch wel beleefd de vraag gesteld en opmerking gemaakt mijns inziens.

Zal in de toekomst op zen vlaams  gezegd mijn muile toehouden en iedereen zelf laten zoeken.

PS : was het niet beleefd in beide gevallen toch de link mee te geven ? Als ik dit niet had gedaan dan was het rude geweest

PietB

Citaat van: bellejt op 26 oktober 2017, 13:48:46 PM
Zal in de toekomst op zen vlaams  gezegd mijn muile toehouden en iedereen zelf laten zoeken.
Beste Johnny,
Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik heb mijn opmerking met de beste bedoelingen geschreven.
En als dat niet overeen komt met jouw ideeën, soit! zou ik zeggen.
Ik vind het nog steeds de primaire taak van een forum gebruiker om de ander waar kan te helpen.

grt Piet.

Ronald

Citaat van: PietB op 26 oktober 2017, 13:16:16 PM

Laten we er met zijn allen over waken dat de sfeer hier wat gezapiger blijft dan op de wat noordwaardser operende de fora.

We weten natuurlijk direct dat je Beneluxspoor.Net bedoeld, Piet. En daar ben je zelf kwaad weggelopen naar aanleiding van je eigen gedrag. Geen appels met peren vergelijken ;) En daarbij; de sfeer is daar verder prima, hoor.

Citeeroperende de

Je bedoelt wss opererende ;)

bellejt

quote : Ik vind het nog steeds de primaire taak van een forum gebruiker om de ander waar kan te helpen.


Wil het niet op de spits drijven maar dan moet je vermoedelijk opnieuw leren lezen hoor want staan er dan geen linkjes bij  om te helpen ? Zelfs 2 maal omdat het de andere versie betrof.

PietB

Citaat van: Ronald op 26 oktober 2017, 15:33:00 PM
We weten natuurlijk direct dat je Beneluxspoor.Net bedoeld, Piet. En daar ben je zelf kwaad weggelopen naar aanleiding van je eigen gedrag.
Nou niet echt waar Ronald.

Ik ben daar lid sinds December 2007 en nooit weggelopen.
Ik ben alleen wat minder gaan schrijven, omdat ik sommige gebruikers nogal hautain vind.
Maar ja die zelfde figuren kom je ook hier en op 3-rail tegen.

Maar ik houd nu eenmaal van een wat vriendelijker toon.

CiteerJe bedoelt wss opererende
inderdaad.

grt Piet.

Gerolf

Ik hoop dat Alexander zijn antwoorden nog vindt, ondanks de zijsprong over etiquette en een ander forum  ::)

Citaat van: bellejt op 26 oktober 2017, 13:48:46 PM
PS : was het niet beleefd in beide gevallen toch de link mee te geven ? Als ik dit niet had gedaan dan was het rude geweest

Dat is waar  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Citaat van: Alexander op 25 oktober 2017, 20:02:31 PM
Kan dat het programma koploper met de centrale (z21 witte) werken, en kan ik koploper ook combineren met de roco app of moet ik kiezen tussen de app of koploper programma voor de besturing? Iemand ervaring of uitleg hierover.
Groetjes

Ja, dat kan perfect, en dat doe je via een xPressNet interface.
Te vinden onder de naam s88xPressNetLI.
Deze kun je combineren met terug/bezetmelder op basis van s88 met stroomdetectie.
Wissels bedien je met decoders op basis van het DCC protocol.

De witte z21 centrale zijn centrales op basis van xPressNet.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

stoomlokje

ik ben nog beginnende in het digitale.
Waarom xpressnet; Loconet enz. , al die verschillende systemen.  Waarom stapt roco niet gewoon over op Loconet ,dat zoals ik al veelvuldig gelezen heb , de tegenwoordige standaard is.

Ik zie gewoon de bomen niet meer in het bos.
Al die verschillende systemen zijn blijkbaar alleen nog begrijpbaar voor de techneuten.
Het wordt altijd maar moeilijker om te bepalen welke de  juiste schakelmodules zijn die je nodig hebt.