Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vergrootglas

Gestart door ronny-vdv, 22 oktober 2017, 20:39:52 PM

ronny-vdv

Forumgenoten,
Na heel wat problemen, ben ik opnieuw langzaam begonnen met de hobby.
Aangezien ik in de toekomst digitaal wil gaan, dient er toch het één en ander verbouwd te worden.
Ook dienen de modellen nog van alle onderdelen voorzien te worden.
Maar, mijn ogen zijn geen super ogen.
Ik ben op zoek naar een vergrootglas met verlichting.
Kunnen jullie mij hierin wegwijs maken ? Waarop moet ik letten ?
Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

Werner

Vorig jaar op de modelspoorexpo heb ik zo'n vergrootglas gevonden, voor 10€. Apart nog 2 AA batterijen. Super handig! Benson promo line 010686 magnifying glass. Kan het zo direct niet online vinden om een link te plaatsen.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Klaas Zondervan

Een poosje geleden heb ik een hoofdbandloep gekocht op een beurs. Het is een soort van extra leesbril, maar de glazen zitten niet vlak voor je ogen, maar een paar centimeter verder. Daardoor kan je met je hoofd iets verder van je werk zitten, wat vooral handig is bij solderen.

ceuleer

Dit gebruik ik wanneer het te klein wordt, een bureaulamp met vergrootglas.
Te koop bij Het Spoor in Haasrode, of op hobby beurzen.

https://www.spoorshop.be/index.php?id_product=12308&controller=product&id_lang=7

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Goeie tip Raf, ga die bestellen...

Klaas Zondervan

Precies diezelfde heb ik ook. Maar ik heb er op een beurs minder voor betaald.

raf

een vaste zit steeds vast
soms moet ik onder de baan van die 0.04 mm draadjes solderen als er eens iets verkeerd is aan gesloten of losgekomen/trokken
dan is het met de bril wel handig om aldaar dit eventjes terug vast te solderen
en je hebt 4 verschillende sterktes van glazen er bij
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Citaat van: Gerolf op 23 oktober 2017, 12:03:50 PM
Citaat van: loebaske op 23 oktober 2017, 08:07:55 AMGoeie tip Raf, ga die bestellen...

Ook besteld  ;)

ik was dat ook van plan, ik moet snel zijn  :)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

755philippe

Ik wil dit ook wel bestellen maar vraag mij af of er kosten bijkomen omtrent btw en invoerrechten want het komt uit China. Want als er bijkomende taksen bijkomen kan dit wel duur oplopen.
Mvg

755philippe

Geert

Nee,

wel voor gele mannetjes met bril en een appel op hun hoofd   :)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bellejt

geen bijkomende taxen onder 30 euro en gratis verzending als je 1 stuks besteld

raf

Johnny als je info geeft geef dan wel de goede

Zolang je onder de 22 euro blijft komen er geen taxen bij
Vroeger was dit 25 euro maar onze heren van de glazen toren hebben dat dus omlaag gebracht  naar 22 euro

Zit je der boven en de douane doet je pakje open dan kost het je 25 euro extra
Maar waarom zit ik het hier te typen als je het zelf ook kunt vinden op het grote en zeer uitgebreide WWW
Omdat anderen die het willen weten niet de moeite doen om het zelf te zoeken maar swat hier de link naar wat meer uitleg
https://www.tnt.com/express/nl_be/site/how-to/clear-customs/taxes-and-customs-costs.html

En als Belg moet je de wetgeving kennen das ook zo iets plezants
gr raf
ps nooit iets bestellen onder de verlof periode want dan zitten daar stagaires en die doen dus alles open
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

blijkbaar zijn die recentelijk aangepast.


Inklaringskosten en douaneformaliteiten

De inklaringskosten of douaneformaliteiten zijn de kosten die de douane of het post- of koeriersbedrijf rekent voor het afhandelen van de inklaring van geimporteerde goederen. Deze kosten bestaan onder andere uit de douaneaangifte van de goederen, het voorschieten van de verschuldigde douanerechten, BTW en andere heffingen, opslagkosten en de administratieve afhandeling.
bpost

De hoogte van de inklaringskosten zijn bij bpost afhankelijk van de waarde van de zending (de waarde van het product exclusief de verzendkosten).

    € 0,- voor zendingen waarvan de waarde maximaal € 22,- bedraagt
    € 12,- voor zendingen waarvan de waarde minder dan € 150,- bedraagt
    € 30,- voor zendingen waarvan de waarde meer dan € bedraagt

UPS

UPS rekent een "voorschotprovisie" voor de douaneinklaring. Het te betalen bedrag is minimaal € 10,50 of 2,5% van de waarde van het voorgeschoten bedrag. Het voorgeschoten bedrag bestaat uit de BTW, invoerrechten en eventuele andere administratieve kosten. Voorbeeld: u heeft goederen ingevoerd waarover u € 500,- aan BTW en invoerrechten moet betalen. Het voorschotprovisiebedrag wordt dan € 500 x 2,5% = € 12,50
USPS

United States Postal Service (USPS) is het nationale postbedrijf van de Verenigde Staten. Dit overheidsbedrijf heeft geen filialen in het buitenland en draagt zendingen in Belgë over aan bpost. Bpost verzorgt vervolgens de afhandeling en bezorging. De kosten die bpost rekent kunt u elders in dit artikel vinden.

   

Die 25 euro is dus ook niet altijd waar.