Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ballast

Gestart door Peter, 14 oktober 2017, 18:03:31 PM

Peter

Mijn nieuwste aanwinst: Ballast van Minitec voor op mijn baantje.

Eigenaardig; een Nederlands merk dat in Duitsland goedkoper is ( zelfs de verzendingskosten zijn goedkoper.) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Waarom denk je dat het een Nederlands merk is? Als ik ze op internet zoek blijkt het een firma in Duitsland te zijn.

loebaske


Is idd. een Duitse firma...

Peter

#3
Raar, want op het label staat duidelijk "Coevorden - Niederlande" en als je naar die website gaat kom je inderdaad
op hun adres in Nederland terecht.

Untitled by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Beetje vreemde situatie. Op deze webpagina staan een adres en telefoonnummer in Duitsland. Maar als je daar doorklikt naar de website van Minitec, dan zie je dat adres in Coevorden.

loebaske


Een als je er naar belt krijg je een Nederlander aan de foon.

stoomlokje

En als je op Google kijkt naar het adres in Coevorden zie je op dat huisnummer alleen maar een bedrijfje dat te maken heeft met ICT , telecom en dergelijke.


Peter

Dat ze het maar uitvechten: Nederlands of Duits, het maakt me niet uit.
Ik heb mijn materiaal en ben tevreden
(PS: In Duitsland oa. te koop bij MSL, Langmesser, Hünerbein,  enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

aan Peter,
Die lichtgrijze kleur van die MiniTec-steentjes  lijkt op het eerste gezicht op een geschikte tint voor het aanvullen van de Fleischmann-Profi-sporen ?  Of niet ?

Peter

Niet enkel bij de Fleischmann, maar ook bij de RocoLine met bedding.
De Minitec ballast is inderdaad gemaakt uit echte verbrijzelde steentjes en niet uit kunstof, en ziet er dan ook heel wat echter uit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Dat ballast van plastic korrels, bestaat dat nog steeds? De ballast die ik tegenwoordig zie is altijd echte steen, dat plastic kom ik nooit meer tegen.

ward

Toevallig geen vergelijking op foto en of prijs van deze ten opzichte van woodland?
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Michael

Citaat van: ward op 15 oktober 2017, 20:44:19 PM
Toevallig geen vergelijking op foto en of prijs van deze ten opzichte van woodland?

Prijs scheelt ongeveer 2 € /kg in het voordeel van WS ( 27,50 € /kg). Goedkoper is met de schep langs de weg en daarna lekker zeven. Dan Heb je ballast in allerlei maten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

Minitec is wel erg fraai spul, mooi van structuur, grootte en kleur,  ga je geen spijt van krijgen, nog wel ff verouderen  ;)

evan

Woodland Scenics Ballast vergelijken met Ballast van bijvoorbeeld Minitec is alsof je appelen met Peren vergelijkt.

Woodland is gemaakt van gemalen notenschelpen en Minitec is natuurlijk gesteente.  Qua verhoudingen, kleur, vorm en ook de verwerking zijn niet te vergelijken.  Persoonlijk verkies ik natuurlijke grondstoffen als ballast en werkt ook dubbel zo eenvoudig door zijn soortelijk gewicht.

Peter, zal met de ballast van Minitec een mooi resultaat behalen.

Gras
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.