Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bolormaa.

Gestart door Luc, 10 oktober 2017, 18:37:11 PM

BC911

Heel leuk project. Zoals Michiel aangeeft is het diepteverschil niet onmiddellijk duidelijk op de foto. Misschien kan verschil in gebuikte kleuren een beter contrast geven ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Erg knap project, proficiat !!

Nog iets wat het diepte-effect wat teniet doet: de trein die naar de toeschouwer rijdt. Die zou groter moeten worden  ::)
Een traject dat min of meer op dezelfde afstand blijft (een flauwe boog of zo) geeft dat probleem niet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Luc

Citaat van: Michiel op 11 oktober 2017, 09:21:32 AM"geGimpt"

Ok, dank u!

Feitelijk valt dat minder op in de werkelijkheid, maar ik moet er toch iets aan doen: op tentoonstellingen maken bijna al de toeschouwers photos!  :)

Waarschijnlijk, op de achtergrond een zeer fijne laag beige met de aerograaf.
Oufti!

Luc

Citaat van: Gerolf op 11 oktober 2017, 09:57:32 AMde trein

Ja, u heeft gelijk, natuurlijk, maar dat is bijna geen probleem, want er is zeer weinig trein! In dit tafereel ziet u hem maar op ongeveer 40 cm, en hij verdwijnt bijna onmiddelijk onder de voorgrond.



Het spoor is in de werkelijkheid méér naar de rechterkant dan op de tekening.
Oufti!

Kautenbach

Ah, dat geeft inzicht ;)

Wat erg zou helpen, is het vervagen van de kleuren van de trein, gezien je allereerste foto van die (Russische? ) vrachtwagen,  erg mooi ding, lukt dat zeker. Krijg je beter effect denk ik, en 1 klein  struikje vooraan, vindt het leuk draadje ;)

Luc

Ik ben aan het werk...
Oufti!

Luc





Ik moet nog:

- de achtergrond besproeien: het blinkt, en dat zou niet moeten
- de middengrond beter verlichten
- de middengrond misschien in lichtgrijs zeer lichtjes besproeien
Oufti!

Luc





Meer verlichting en een blauw-grijze bespuiting op het N-schaal deel, en zo zal het goed zijn... In ieder geval zal het zo blijven; op een moment moet ge toch ophouden!  :)

Ik twijfel al minder.  8)

Oufti!

Dirkh

Zie er ongelooflijk knap uit. Echt iets speciaal en prachtige compositie. Nog van dat zou ik zeggen.

mahtoska1

Grote verbetering! Het diepte zicht is er nu wel.

Gerolf

Absoluut beter !
Ga je het rollend materieel voor achteraan nu ook nog wat grijs nevelen, of hoeft dat niet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Luc

Dat hoeft WEL!  :)  Ik ben ermee bezig.

En dank u allemaal!
Oufti!

railrunner

Heel mooi Luk, en de verbetering is bijzonder geslaagd. 

Nu weet ik wie je bent, we hebben elkaar afgelopen weekend nog gesproken op de tentoonstelling van RMM, en je sprak toen over je nieuwe baan uit Mongolie en hier leg ik nu de link. 

Luc

Dag, Jim, en dank u, en vriendelijke groeten aan de ganse ploeg van N160!  :) :) :)
Oufti!

Floris

oh dat beetje grijs is wel effectief! mooi project, echt wat bijzonders