Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw intercity materieel voor NS

Gestart door PietB, 04 oktober 2017, 16:51:08 PM

PietB

NS anonceert nieuw Intercity materieel.



klik op het plaatje voor een prome filmpje

Dit keer van Ahlstom en niet van Ansaldo Breda, hoewel het heeft wel wat weg van de Fyra.

grt Piet.

doomslu

Het 'ding' heeft inderdaad wat weg van dat andere lelijke eendje.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind dat de laatste aanwinsten van de NMBS een mooier design hebben.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Ik vind deze gewoon spuug lelijk Luc.\
https://www.youtube.com/watch?v=AWK9ts71OTg
En de nieuwste NMBS stellen ken ik niet.
Heb je daar een plaatje van?

grt Piet.

doomslu

De Desiro is een Duits product. De reizigers vinden het confort niet top, maar kwa uiterlijk is het een modern stel:



En de toekomstige stellen zullen er waarschijnlijk zo uit zien...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Ja de Desiro ken ik wel, die heb ik in Vielsalm (Lijn 42?) Luxemburg - Luik zien rijden.
Ziet er mooi uit, jammer dat het comfort zo slecht beoordeeld wordt.

grt Piet.

Brossel

Citaat van: doomslu op 04 oktober 2017, 22:06:23 PM
De Desiro is een Duits product. De reizigers vinden het confort niet top, maar kwa uiterlijk is het een modern stel:

Probleem qua comfort is denk ik, dat de NMBS de Desiro's te pas en te onpas voor al treinseries inzet.
Dus niet alleen voor de S- en L-treinen, maar ook in diverse IC-diensten.
Zeker in de weekenden...

En laten we eerlijk zijn... de Desiro is niet gebouwd / ontworpen voor IC-diensten.
Qua comfort kan ze zich dan ook niet meten met AM'96, I11 of bijvoorbeeld M6, wat daar wel voor ontworpen is.

Ik kan me dan ook volledig voorstellen dat reizigers die vergelijking wel maken en dus de Desiro als oncomfortabel beschouwen.

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!