Goedkope centrale om digitale loks te testen

Gestart door ronny-vdv, 26 september 2017, 18:51:52 PM

Alberke

Citaat van: stoomlokje op 06 oktober 2017, 02:14:47 AM

Zodus Ronald, als ik het goed begrijp heb je hierbij ook nog randapperatuur nodig om ermee te werken. ;) en niet alleen de centrale. ;) ;)

en nu stop ik ermee.

Het zit 'm in de vraag "testen" of "rijden". Je kan moeilijk testen zonder te rijden.
En vervolgens "bedienen".
Je kan niet zonder een degelijke interface als je decoders programmeert, tenslotte moet je waarden kunnen aflezen. Meestal heb ja al een PC in huis, dus kan je met een "blind" kastje, gekoppeld aan die PC al toekomen. Op de duur is een complete centrale nog de beste oplossing dan, omdat het ding een vaste plaats kan krijgen. De prijs is dan de doorslaggevende factor.
Met beperkt budget en een beetje zin voor avontuur kan je met een zelfgebouwd toestelletje al voor maximaal 50 euro (en een PC!) evenveel doen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

philippe_007

of een z21 + Wlan kopen, deze heb je voor een 160€.
Als software gebruik je dan bv JMRI (gratis) en je kan decoders uitlezen/programmeren en er zelf een baan mee bedienen.

dani

ik heb miojn z21 (de witte) + WLAN router voor 99€ gekocht bij Lippen in Duitsland, wel al een tijd geleden.
Die hadden dat heel "leep" gespeeld.  Ze hadden van Roco een aantal startsets binnen gehaald, en daar aparte pakketten van gemaakt.
De centrale+WLAN  --   de loko  ---  de sporen ---  de wagons

Op die manier verkochten ze alles "los"  aan meer dan de setprijs .
En als koper deed je er ook nog een goeie zaak aan !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Citaat van: ronny-vdv op 26 september 2017, 18:51:52 PM
Hallo,
Momenteel ben ik bezig met loks aan het verbouwen met leds, nieuwe motoren en decoder.
Aangezien ik een analoge rijder geweest ben, zoek ik een goedkope manier om de functies van mijn loks te kunnen testen.
Kan men dit met een lokprogrammer van Esu of niet ?
Bedankt voor de eventuele reacties.

Als ik uw eerste post terug lees, begrijp ik dat de verbouwing gebeurt met ESU decoders, anders had je waarschijnlijk niet achter de lokprogrammer gevraagd.
Ikzelf heb de lokprogrammer, en ik koop alleen ESU decoders.
Op een enkele sounddecoder na die bv. origineel in een Roco loc zitten, kan ik bij alle loco's de instellingen via de pc aanpassen.
Ik heb de lokprogrammer software op pc en tablet(beide met windows 10) staan, dus als ik iets wil testen wat niet in de buurt is van de pc, kan ik toch alles aanpassen via de tablet.
Ook instellen van servo's kan je met de lokprogrammer, als je de SwitchPilot Servo gebruikt, als je bv. later op een baan wissels wil sturen via servo's.
Het kost natuurlijk een beetje geld, maar als je toch alle decoders van ESU koopt, zou ik niet twijfelen en de lokprogrammer aanschaffen.  ;)


Ronald

Citaat van: dani op 06 oktober 2017, 11:34:29 AM
ik heb miojn z21 (de witte) + WLAN router voor 99€ gekocht bij Lippen in Duitsland, wel al een tijd geleden.
Die hadden dat heel "leep" gespeeld.  Ze hadden van Roco een aantal startsets binnen gehaald, en daar aparte pakketten van gemaakt.
De centrale+WLAN  --   de loko  ---  de sporen ---  de wagons

Op die manier verkochten ze alles "los"  aan meer dan de setprijs .
En als koper deed je er ook nog een goeie zaak aan !

Dat deden ze bij Modeltreinexpress in Vlaardingen ook :)

Citaat van: Alberke op 06 oktober 2017, 10:49:51 AM
Citaat van: stoomlokje op 06 oktober 2017, 02:14:47 AM

Zodus Ronald, als ik het goed begrijp heb je hierbij ook nog randapperatuur nodig om ermee te werken. ;) en niet alleen de centrale. ;) ;)

en nu stop ik ermee.

Het zit 'm in de vraag "testen" of "rijden". Je kan moeilijk testen zonder te rijden.
En vervolgens "bedienen".
Je kan niet zonder een degelijke interface als je decoders programmeert, tenslotte moet je waarden kunnen aflezen. Meestal heb ja al een PC in huis, dus kan je met een "blind" kastje, gekoppeld aan die PC al toekomen. Op de duur is een complete centrale nog de beste oplossing dan, omdat het ding een vaste plaats kan krijgen. De prijs is dan de doorslaggevende factor.
Met beperkt budget en een beetje zin voor avontuur kan je met een zelfgebouwd toestelletje al voor maximaal 50 euro (en een PC!) evenveel doen.

Niets aan toe te voegen ;)

ronny-vdv

Citaat van: hapkin op 26 september 2017, 23:39:28 PM
Hoi Ronny

Ik heb een testbank die een goede vriend speciaal voor mij gemaakt heeft.
En ik kan je zeggen dat zou iedereen moeten hebben...
Je maakt dat natuurlijk zo duur als je zelf wil he

Steve Testbank-2a by Steve, on Flickr
PM gestuurd.
Mvg,

ronny-vdv

hapkin


ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv