Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

KMB - reeks 60 gele uitvoering

Gestart door loco, 22 september 2017, 09:54:09 AM

loco

In Spoorwegjournaal 48 van 1991 heeft een foto gestaan van de reeks 60 van KMB in gele uitvoering. Deze locomotieven werden doorverkocht aan privéondernemingen in Italië.

Heeft iemand dit model ooit gekocht of gezien?
Ik heb het vermoeden dat dit model nooit is uitgebracht.

Bedankt voor jullie reacties

bollen neus

Is gewoon op internet te vinden "nmbs serie 60 Sicilie" en deze uitvoering hebben ze zelf zo verandert in Italie, dus inderdaad niet in model uitgebracht.
Alé hoop dat ik hier genen kemel geschoten heb.
Den Eric.

GDE

#2
Ik heb die in het verleden toch al op meerdere ruilbeurzen zien liggen . Helaas geen art nummer van. Volgens mij dus wel degelijk door kmb uitgebracht .

loebaske


Waren/zijn omgespoten modellen van de gewone KMB modellen en bij gebrek aan decals  en deftig onderstel dump men die
voor exclusief op de tweede hands markt voor TEVEEL geld  :( :( :(

loco

Waren dit dan modellen die door KMB zelf zijn omgespoten of waren het modellen die omgespoten zijn door een hobbyist?

Thommy

ik DENK dat ik dat boekje liggen heb. Juist om die speciale uitvoering...
Greetz

Thommy

loebaske


Ik vermoed omgespoten door hobbyisten

guy holbrecht

De gele 'export' versie van de reeks 60, de afgeschreven NMBS locomotieven die richting Italië vertrokken, staan niet vermeld in de vrij betrouwbare inventaris op traintamarre. De kans dat deze dus door KMB zelf zijn uitgebracht is uiterst klein. Wellicht gaat het op ruilbeurzen om omgespoten exemplaren.

Gr.
Guy

loebaske


Denk zelfs dat KMB toen al niet meer bestond, zeker weinig kans dat die van KMB afkomstig zijn.
Als je zo een exemplaar wil kopen let dan vooral op het chassis, die is meestal niet vervangen door
een ander...

Herwig

#9
aan Loco,  Peter,                                                            23 sept. '17,

KLEIN Modellbahn ( KMB ) kanariegele ex-NMBS  type210/reeks60:   
misschien kan je dit rechtstreeks vragen aan de heer Oscar Klein Junior (of z'n opvolgers ?)      http://www.kkmb.at/   
Deze webstek is nog recent bijgewerkt, blijkbaar.    ( KMB zelf was actief van 1984 tot 2010 ) :

>>  ..."...Zuletzt können über uns, solange der Vorrat reicht, noch Ersatzteile für die ehemaligen Modelle der Fa. Klein Modellbahn erworben werden bzw. führen wir Reparaturen an diesen Modellen aus..."...            ( Letzte Änderung: 11. 09. 2017 )

Deze week nog heb 'k héén/wéér  e-contact gehad met Kleinbahn (  Ing. Erich Klein e.U. ),  maar 't zou kunnen dat die nog steeds  'ambras'  hebben met  hun dissidente  'nonkel' Oscar jr. ?    En dat je daarom aan de éne familietak nog steeds niks kunt vragen over de andere ... .                                  Bij Kleinbahn vieren ze nu trouwens hun 70-jarig bestaan.

Wat ook plezant is:   het (her-)ontdekken van ex-KMB-modellen die Roco nu terug uitbrengt.   Bijvoorbeeld de planken twee-assige koelwagen met de speciale dakvorm die KMB toen uitbracht in NMBS-versie tijdperk3.
(  Kleinbahn heeft dat model ook,  op hun manier,  met één-assige draaistellen,  gecombineerd met vaste koppeling en plastiek wieltjes.  Prijs ergens tussen de 10 en de 15 Euro )

( Een Forum-PB aan Peter / Loco ... )

Thommy

Citaat van: loebaske op 23 september 2017, 10:55:04 AM

Denk zelfs dat KMB toen al niet meer bestond, zeker weinig kans dat die van KMB afkomstig zijn.
Als je zo een exemplaar wil kopen let dan vooral op het chassis, die is meestal niet vervangen door
een ander...

dat kunststof vervangchassis van die Waal (naam ontglipt me) zijn wel mooi passend. Heb er al 3 vervangen en lichten zijn stukken beter dan vroeger.
Greetz

Thommy

Herwig

#11
Andere bodem i.p.v. de zieke zamac van de KLEIN (KMB)  NMBS HLD  type210/reeks 60:

vervangchassis 1 :    PB-messing      ( maar wel-dan-niet meer verkrijgbaar ) )

vervangchassis 2:     voor   1.   analoog of                     modul.sign@gmail.com
                                        2.   digitaal

Herwig

#12
aan Peter ,  Loco,                                                             25 se^t. '17,

u heeft een ForumPB over de    KLEIN (KMB) Neuheiten-catalogus A°1989  ( Inst. Dupuis)

Herwig

#13
aan Peter - Loco,

Heb je ondertussen al een spoor teruggevonden van deze Italiaanse kanarie-loc,  ex-Belg ?