Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

treinsamenstelling

Gestart door Dafke, 20 september 2017, 11:45:11 AM

Dafke

Hallo,

nu vroeg ik mij af of deze samenstelling realistisch is daar ik het zelf nog niet gezien heb. Word vlak staal en
staal op rol samen vervoerd?
En wat voor een loc zou daar dan best bijpassen? Persoonlijk vind ik een HLE 13 daar wel bij passen.


bellejt

nog niet gemengd gezien.Een 13 past daar goed voor nu.Google maar eens op staaltreinen.


SuSke

Vlak staal en rol op open wagen kan wel samen. Dan gaat het in beide gevallen om warm gewalst staal dat niet beschermd moet worden tegen weersinvloeden.
Rollen in de huifwagens is meestal een andere (betere) kwaliteit en komt meestal van een andere walserij.
Profielstaal komt sowieso van een andere walserij.
Tussen de verschillende walserijen kan je transport hebben van "brammen" en "stangen". die is basismateriaal dat uit de warmwalserij naar een profielwalserij gebracht wordt.

Tractie voor dit soort treinen. Heden bijna gelijk wat, zolang het de boel maar kan trekken.
Wel rekening houden dat bepaalde machines alleen voorbehouden zijn voor personenvervoer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dafke

Ok, bedankt voor de info. Dus deze samenstelling is beter:

1 sleep met gesloten wagons en 1 sleep met open wagons


mark7758

Het komt gewoon voor. Moet gaan zoeken, maar ooit een treintje met gesloten en open staalwagens uit de fabriek Chertal naar Kinkempois gefotografeerd.

Je gaat toch niet 2 treinen rijden als alles met 1 trein mee kan. En als ik jou 1ste foto zie is dat max 780 ton. Ze reden treinen vanaf Chertal naar Bressoux en Kinkempois tot 1600 ton met 1 77er.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dafke

#6
Beide slepen moeten met de tijd nog uitgebreid worden, maar voorlopig moet ik het daarmee doen. Heb deze uitgesplitst omdat ze zeggen dat de eerste foto niet of bijna nooit samen gereden worden. (gesloten en open staaltransport) Zelf ook nog niet gezien, wat
niet wil zeggen dat het niet voorkomt. Zoals 2de foto wel al gezien maar dan met meer wagons.

stoomlokje

Dafke ,

De combinatie van open en gesloten staalwagens kan perfect ,
Heb deze voorbije week nog tegengekomen op lijn 16 , richting Aarschot , getrokken door een 18²
Deze kwam van de Antwerpse haven

OlivierV

Citaat van: stoomlokje op 21 september 2017, 15:48:37 PM
Dafke ,

De combinatie van open en gesloten staalwagens kan perfect ,
Heb deze voorbije week nog tegengekomen op lijn 16 , richting Aarschot , getrokken door een 18²
Deze kwam van de Antwerpse haven
28 zeker, een 18, zowel de 1 als de 2 rijden geen goederentreinen. ;)

NMBS SNCB HLE1325 passeert Wichelen


Of met een 21


BLOG HLE2135 & HLE2150 @ Wichelen

Dit is echt hedendaags. De 21-ers rijden ook dagelijks een trein met brammen (open staalwagens), zelfde voor de 13.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dafke

Citaat van: OlivierV op 21 september 2017, 15:59:05 PM
Citaat van: stoomlokje op 21 september 2017, 15:48:37 PM
Dafke ,

De combinatie van open en gesloten staalwagens kan perfect ,
Heb deze voorbije week nog tegengekomen op lijn 16 , richting Aarschot , getrokken door een 18²
Deze kwam van de Antwerpse haven
28 zeker, een 18, zowel de 1 als de 2 rijden geen goederentreinen. ;) wat bedoel je daarmee?

NMBS SNCB HLE1325 passeert Wichelen


Of met een 21


BLOG HLE2135 & HLE2150 @ Wichelen

Dit is echt hedendaags. De 21-ers rijden ook dagelijks een trein met brammen (open staalwagens), zelfde voor de 13.

Dafke

aan stoomlokje, toevallig een foto van?

OlivierV

#11
Dave, de 18 heeft nooit met HKM gereden.

Onderstaande huidige reeks 18.


Zelfde voor de oude reeks 18.


Eigenlijk valt alles zo makkelijk op te zoeken op het www.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dafke

Dank u, dus foto 1 is toch geen onrealistische samensteling.

Dafke

@  OlivierV: ja ik weet het dat alles op het www te vinden is maar ik vind niet altijd wat ik zoek. Vandaar dat ik het dan liever eens
                   vraag.

@  mark7758: dank u voor de mooie foto's. Toevallig ook een foto in beladen toestand.