MSM-N Module : Comblain au pont

Gestart door railrunner, 18 september 2017, 19:41:15 PM

Dirkh

Als ik vergelijk met je voorbeeld foto


zou ik voor de onderste muur de kleuren iets dichter bij elkaar leggen, de verschillen in kleur van de verschillende stenen zijn kleiner. Maar ziet er al knap uit.

Floris

neuh, kleurtjes lijken me prima zo. Nu naar elkaar toe trekken met wash en drybrush.

SuSke

Zoals Floris ook al aangeeft, gewoon verder uitblenden met een aantal dunne washes.
Gebruik wel voldoend verdunde washes om niet direct te veel kleur op te brengen en wacht het drogen af tussen de verschillende lagen.
Ga je in een keer voor een te zware wash krijg je het niet meer goed.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Je truc met talkpoeder is er eentje om te onthouden  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Hey Suske  en Floris,

Ik heb even jullie raad opgevolgd en een tweede wash gegeven;



Alleen Suske, ik had de wash al gegeven voor uw reactie, en dat was eraan te merken.  Linkse deel van proefstuk is iets te donker, maar gewenste resultaat komt in zicht. In de volgende test ga ik met meer gelijkmatige grijstinten werken, heb de verf al geprepareerd.  Daar heb  ik drie tinten geselecteerd als basis en begin met het middenste, daarna met 2 andere tinten en een mengeling van deze tinten de rest inkleuren, dan zullen de kleuren wel bij elkaar liggen.


SuSke

En je verschillende grijstinten gewoon nat-in-nat aanbrengen, zelfs over verschillende stenen maakt dat je een gevarieerd patroon krijgt zonder echt de stenen af te lijnen.

Succes, ik heb een sterk vermoeden dat je er wel zal geraken  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railrunner

#36
Hmmm,

Ik spuit eerst de gevel in basiskleur, één tint grijs.  Na drogen steentje voor steentje inkleuren met een zeer fijn penseeltje, pff monnikenwerk  ??? , maar mengen nat in nat was ook wel de bedoeling, maar dan niet op de gevel zelf, dit om uitlopen in de voegen zoveel mogelijk te vermijden.  Vanavond nog wat plotwerk, ook voor de resterende delen en tussen andere werkjes door (spuitwerk reeks 28 en inbrengen van verlichting in een reeks 44/45) zullen we wat schilderen.

Voor de rest van de avond reeds computertekenwerk van een tweede huis.


railrunner

Verdere test uitgevoerd voor het schilderen van de gevels:



Het onderste geveltje heb ik met het airbrushpistool een fijne, grijze laag gegeven.  Het effect mag er wel wezen:



So far zo goed, dat is alvast een zeer goede methode om verschillende grijstinten weer te geven op een gevel met weinig kleurverschil(op deze manier zal ik er een aantal te maken hebben in mijn project).  Morgen hier mijn bruine wash op testen (met dunne laagjes).  Alle gevels hebben ondertussen een basiskleur gekregen.

We hebben dit nu gedaan met grijs, maar methode is ook toepasbaar voor gevels met rode/bruine baksteen.  Dat is voor later eens te testen.

marc goovaerts

Dat geeft inderdaad een voorbeeldig effect. Eentje voor het archief.

railrunner

We gaan door met het teststukje uit de laatste foto.  Er zijn nu 4 bruine washes aangbracht.  Op de eerste foto 2 washes en dan telkens een wash erbij.  De laatste lijkt me bevredigend en ik denk dat ik het hierbij ga laten, want anders dreigt het effect van de kleurvariatie weggewasht te worden.






SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Knap gedaan dat ziet er mooi uit.
Niveau van de MSM-N-forumbaan ligt ineens op een hoog niveau. ;D

BC911

Ik zal wel zorgen voor een goed evenwicht zodat de drempel niet te hoog wordt voor andere deelnemers  ;). Dit niveau is nog helemaal niet aan mij besteed ... Heel mooi resultaat!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...