MSM-N Module: Lijn 12 Kapellen -Brasschaat.

Gestart door beertje, 13 september 2017, 19:00:31 PM

beertje

Hier mijn draadje naar aanleiding van de forumbaan.
alvast een link hier naar toe,http://www.lijn-12.be/kapellen1990.php

vyncky

Ik volg alvast :)

Ik denk dat je deze link bedoelt?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#2
Eventueel ook nog nuttig:
http://www.spoorfietsen.be/nl/vertrekinfo-en-boeken/het-traject

http://www.perronnoord.be/

www.google.be/search?q=militaire+spoorweg+Brasschaat&rlz=1C1OPRB_enBE534BE539&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyu8H016LWAhVFtBQKHcfBDRIQ_AUICygC&biw=1366&bih=662

Luchtfoto van Fort Kapellen met sporenbundel:
www.google.be/search?q=militaire+spoorweg+Brasschaat&tbm=isch&tbs=rimg:Ca759pqbg70VIjiXYpLo-VLHa9LvupByi_1A4MLcmquLphWZFyHAxEMYUw2J3dH0eIhHmbCgvC2nLhVSQIiIOlwozhSoSCZdikuj5UsdrEb0pfJ7zgoWXKhIJ0u-6kHKL8DgRdttcgGuPVhkqEgkwtyaq4umFZhG9KXye84KFlyoSCUXIcDEQxhTDETomiQZDPH9qKhIJYnd0fR4iEeYR8nAdmYPf_1XIqEglsKC8LacuFVBEctCtffEcroyoSCZAiIg6XCjOFERKuOG7EpOHW&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwigr8zp6KLWAhXK0RoKHVCSCx8Q9C8IHw&biw=1366&bih=662&dpr=1#imgrc=Cb6JS0Pt2mEYeM:


railrunner

Tof en zeer interessant project Willy!  En vooral blij dat je mee doet!

We kijken uit naar je creatie!

Michiel

Leger en oorlog is niet meteen mijn favoriete onderwerp, maar ik ben wel heel benieuwd wat je er van gaat maken. Erg leuk dat je je meteen verdiept in de materie met onderzoek en afwegingen. Veel plezier met het plannen en  bouwen van je module.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 13 september 2017, 20:16:22 PM
Leger en oorlog is niet meteen mijn favoriete onderwerp, maar ik ben wel heel benieuwd wat je er van gaat maken. Erg leuk dat je je meteen verdiept in de materie met onderzoek en afwegingen. Veel plezier met het plannen en  bouwen van je module.

Tof projectje waar je volgens mij alle kanten mee opkan.
Ofwel militair uitgebaat zoals vroeger, of hedendaags toeristisch uitgebaat (met N schaal railbikes  ;))


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

beertje

Alvast bedankt voor de links,staan trouwens al mooie foto,s op.
een van deze dagen eens naar kapellen rijden om foto,s te nemen.
het is soms wel moeilijk om een thema te kiezen.was laatst nog in het museum geweest en toen waren de gedachten al om deze eens
te bouwen.wou eerst de gaan voor het bels lijntje,
volgende maand in houten toch ook maar al eens kijken voor militaire voertuigen.

Herwig

#7
Dan kan je dit diesellocje (N) gebruiken (en omschilderen):
www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Hobbytrain/60-2-004001-288916-0-0-0-3-4-2-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.html
( soms durf 'k als eens loeren naar de  'sales'  van MSL ... )

N-schaal spoorfietsen ?     Projectje voor de etsers ...

Steam.N

Kan een héél leuke module worden, Willy !
Militair of niet: eigen keuze.  Beide kunnen boeiend worden uitgewerkt.

Spoorfietsen?  Het zou leuk zijn als die ook zouden kunnen rijden ...  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Tof project, Willy  :)
  ... en ik denk dat je aan Herwig een massa info kan vragen  ;)

Citaat van: Steam.N op 13 september 2017, 21:43:05 PMSpoorfietsen?  Het zou leuk zijn als die ook zouden kunnen rijden ...  ;D ;D ;D

In N  :o ??
Tja, waarom niet  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#10
Geëtste rijdende N-spoorfietsen:   als je dan weet hoe klein de échte,  kunststof 1/1-wieltjes in werkelijkheid  zijn.
De brandweer van Wuustwezel heeft ook zo'n,  kleiner,  spoorwagentje ( zonder pedalen & ketting ) voor calamiteiten
in de tunnels van de HSL .

>>>  Voor grondige info & foto's over de eigenlijke aftakking vanaf de Lijn12, in Kapellen-station,  moet je absoluut bij Vyncky zijn.


beertje

Herwig,
Etsen kan ik wel niet,maar het is ook een mogelijkheid om deze te maken voor de module.
of gerolf hierbij kan helpen.
ik ga eerst afwachten tot na houten treinbeurs.
heb nog veel liggen van minitrix rails en wissels.kan deze dan aansluiten op de peco 55.
misschien dan toch nog een tweede bak bouwen om er zo veel mogelijk er op te krijgen.

Dirkh


beertje


Michiel

Hallo Willy, de link brengt ons naar een pagina met mussen, geen treinen. Mogelijk is er iets fout gelopen bij het copiëren van de link.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)