Kreeg er kippenvel van, het raakte tot in het diepste van mijn treinenhart..

Gestart door Boemeltrein, 11 september 2017, 19:37:52 PM


PietB


755philippe

Ik moet toegeven die wagons met houten interieur laat me denken aan mijn jeugdjaren waar ik met mijn iuders de trein nam van Brussel naar Namen als ik me niet vergis. Pure nostalgie die niet meer terugkomt. Ik hoop in hart en ziel dat de wagons die je in het filmpje ziet ooit zullen gerestaureerd worden. Verlang wel eens om zo'n ritje te maken.
Mvg

755philippe   :-X


tsjoektsjoek

de sport verloedert
modelspoor verbroedert

BartT

Erg mooie film. Als ik er in de buurt ben fiets ik er altijd langs en zie het steeds meer in verval raken. Maar ook dat is mooi, echter er komt een punt (en voor het meeste materieel is dat reeds voorbij) dat het niet meer te restaureren valt.  Jammer dat ik het frans niet machtig ben om de aftiteling te kunnen lezen.

groeten,

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

Boemeltrein

Hallo Bart,

Hieronder de vertaling van de aftiteling:

De spoorwegclub CF3F is een club die zich bezighoud met wat rest van de lijn Angleur-Montzen te Hombourg in de provincie Luik.

De leden zetten zich in om de regionale spoorwegerfenis te beschermen, binnenkort hopen we te kunnen rijden tussen Hombourg en Montzen en op het spoor van Infrabel via het spoor
212 te Montzen. het zou dan mogelijk zijn de 2 "Ravel's" te verbinden (Vennebahn en  L38) door Montzen, Welkenraedt, Herbestal, Eupen en Raeren

Hierbij door het mooie landelijk gebied van het Land Van Herve en het Duitstalig landsgedeelte.

Om dit te kunnen verwezelijken zoekt de club leden, actief en niet en sponsers om dit project te steunen.

Met bezieling van Mr. Walter Ley, de vzw CF3F en de 3,5 kilometer lijn, zijn we op zoek naar vrijwilligers en fondsen om d.m.v. een klein museum, de spoorwegberoepen van toen en het rollend materieel dat in deze regio heeft gereden- voor te stellen en te laten ontdekken door het publiek.

Zo kunnen we onze regio laten zien vanuit de invalshoek van het hedendaags toerisme.

Boemeltrein🤓