Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSN-N module: Wazaltsein

Gestart door Michiel, 10 september 2017, 20:54:59 PM

Michiel

De titel laat al verstaan waar dit naartoe gaat: improvisatiebouw van het moment, me niet vast pinnen op een thema of schema. Ik bouw zoals het zich aanbied, zoals de ideeën opborrelen, zoals de goesting vloeit, zoals de vormen vertellen. Het blijft Belgisch, maar voor de rest...

Mijn Brussel-Luxemburg project zal steeds voorrang krijgen. Ik zal deze module vooral gebruiken om technieken uit te proberen. Een samenraapsel van experimenten en prototypes, maar technische eenvoudig. Vooral scenerische experimenten staan op het menu, maar waar dit avontuur mij zal brengen, is voor mij ook een verrassing.

Het ruwe houtwerk is gedaan, nu nog een beetje landschap op de plaat aanleggen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Ik ben benieuwd wat uw inspiratie of uw ingevingen zullen brengen

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

CiteerDe titel laat al verstaan waar dit naartoe gaat: improvisatiebouw van het moment, me niet vast pinnen op een thema of schema. Ik bouw zoals het zich aanbied, zoals de ideeën opborrelen, zoals de goesting vloeit, zoals de vormen vertellen. Het blijft Belgisch, maar voor de rest...

Ik kijk er alvast naar uit.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

#4
Gisteren aan m'n dochter (11 jaar) gevraagd of ze zou willen helpen met het stofferen van de module (gras zaaien, boomjes vlechten, kasseitjes kappen, bloempjes kweken...), maar jammer genoeg had ze daar geen zin in. Ik zal het allemaal zelf weer moeten doen, zeker!  >:(  ;D ;D ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Het beroemde Vlaamse gezegde "Wat je zélf doet ..." indachtig ...  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#7
M'n twee zonen had ik vele jaren geleden ook gevraagd of ze samen met mij wouden modelbouwen, maar beide vonden dat te lachwekkend voor woorden. Knutselen is NIET stoer (m'n twee zonen zijn nogal erg macho). Het virus in onbesmettelijk bij ons thuis.  :'(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Dat moet daar wel héél clean zijn. Dikwijls wordt er toch minstens ééntje besmet... 

doomslu

Mijn twee dochters hebben veel geholpen, de zonen niet. Voor de jongens waren computerspelletjes belangrijker.
Mijn dochters zijn wel nogal kunstig aangelegd, vandaar wellicht.
Vooral van de jongste krijg ik kritiek en tips wat betreft compositie en kleuren.
Ik besef dat ik een bofkont ben, maar je hebt het niet in de hand... :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

@Marc, die éénling ben ik!  8)

Ik kan er alleen maar van dromen dat vrouw of kind met plezier en inspiratie mee modelbouwt. Geniet ervan, Luc, jij bofkont.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Herkenbaar Michiel. Geen van de kinderen of vrouw actief bezig maar gelukkig wel geïnteresseerd wat op zich toch ook belangrijk is.
De hoop is gevestigd op de kleinkinderen  ;) ;D 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Deze avond voor het eerst eens met een isolatieplaat gaan stoeien. (Deze lag al 10 jaar in de tuin in weer en wind, en nog niets aan verweerd, niet bros,.... goe spul) En dat stoeien viel eigenlijk een beetje tegen, want die isolatieplaten zijn een stuk steviger en lastiger om snijden dan vb Isomo. Maar we experimenteren verder....

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Citaat van: SuSke op 12 september 2017, 12:45:23 PM
De hoop is gevestigd op de kleinkinderen  ;) ;D 8)
Tja, sommige erfelijke aandoeningen durven wel eens een generatie over te slaan...

Michiel

Dat verklaart een hoop! Mijn ouders zijn slim, knap en handig...  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)