MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 24 september 2017, 21:36:37 PM
Inderdaad héél mooie huizen  ;)
Maar ik heb er voorlopig géén tijd voor ... Spijtig !

Iets voor op het lijstje toekomstige projectjes?
Inderdaad een mooi straatje op het begijnhof maar niet eenvoudig om te bouwen denk ik met al die kleine details.

vyncky

Prachtige gebouwen!  Als je die in N zou kunnen maken....  :o

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirkh

Eindelijk nog eens wat tijd gevonden, dus de ledstrips op de fries gemonteerd en eens aangesloten.

Ik heb nu 4 strips hangen (kan er nog eentje bijhangen helemaal vooraan) en ben nog niet helemaal overtuigd (zouden 6000K CRI>80 moeten zijn, volgens de spec 50Lm /led en 4 x 54 leds is dus 10800 Lm https://nl.aliexpress.com/item/CRI-80-2017-New-Seoul-0-5W-55-65lm-LED-12V-LED-Strip-Light-5630-White/32815028945.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.q2u2lK) alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb, denk dat het eerder 1080 Lm is of zelfs minder)

Ik elk geval volgens mij genoeg licht en mooi helder wit.



Als ik een loods plaats vooraan, heb ik nog redelijk veel schaduw op de loods.



In het midden is het al beter



en achteraan is het best te doen



Ik heb wel de indruk dat de fries vrij hoog is tov de N gebouwen. Zullen we nog eens moeten overleggen.

59erke

#33
Dirk, probeer eens een stripje te monteren op de binnenkant van het frontpaneel van de fries.
Op deze manier krijg je een lichtinval die de module van de voorkant naar binnen belicht.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

#34
Toch maar enkele extra-spotjes voor de fries hangen die de voorzijde van het baantje kunnen uitlichten  ?
( spotjes op stangetjes of flexibel,  die je kan richten )

Dirkh

Bruggetje aan het uittekenen geweest. Steentjes van 2mm op 1 mm (kleiner is niet meer duidelijk zichtbaar, het effect gaat dan verloren)



Gebaseerd op volgende foto bij gebrek aan foto's van de originele brug over de nete (die er was voor 1998) :



Kan morgen door de plotter gejaagd worden (gejaagd is wel een beetje overdreven, zal een uurtje duren eer al die steentjes gegraveerd zijn)

Nu nog uitzoeken hoe zo een brug er bovenaan uit ziet. Ik denk een betonnen looppad aan beide kanten met een kleine verhoging waarop de reling komt te staan. Ik moet nog eens naar wat fotos op zoek gaan van zo een brug.

railrunner

Tekening ziet er goed uit!  Welk materiaal ga je gebruiken om je brug te vervaardigen?

Dirkh

Zal forex of vikopur worden, dat is gemakkelijker te graveren dan styreen.

Dirkh

Plotter is bezig geweest maar die had er niet veel zin in. Plotseling besloot die van maar zijn eigen ding te gaan doen  >:(



Maar dat is dus een ideaal stukje om eens wat kleurtjes te proberen



De tweede poging dan maar , en die lukte wel.


Steam.N

Dirk, kun je je borstel iets droger maken als je met oranje dry-brusht?
Dan blijven je voegen open. 
Dat zal een mooier resultaat geven ...

Idem met het bruin.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ja is nog niet zoals ik wilde. Het is wat lang geleden dat ik nog zo iets fijn heb geschilderd. Al die andere  stukken die ik de laatste tijd heb geschilderd hebben dikkere voegen.
Zal nog eens terug moeten oefenen.

railrunner

Citaat van: Dirkh op 24 oktober 2017, 15:23:53 PM
Plotter is bezig geweest maar die had er niet veel zin in. Plotseling besloot die van maar zijn eigen ding te gaan doen  >:(

Haha, ik ben de enige niet met dat probleem!  Maar ik heb ondertussen geleerd hoe ik mijn machine kan temmen:  ik werk met styreenplaten, deze zijn nogal glad.  Door de gladheid verschuift mijn plaat in de plotter met als gevolg dat de snij- en graveerlijnen niet meer overeen komen. Dat heb ik kunnen oplossen op twee manieren: 

1) ruw schuren van styreenplaten met schuurmachine
2) grof tekenpapier kleven aan onderkant van styreenplaat (met plakband)

Wat ook heel belangrijk is, is dat in je tekening geen dubbele lijnen voorkomen.

Combinatie van dit alles maakt dat ik nu zeer weinig problemen heb met plotten.

Allé, dit zijn mijn ervaringen, ik weet niet in hoeverre deze van toepassing zijn voor jou.

Dirkh

Bij mij is het probleem dat ik op het moment dat de plotter aan het snijden is niets anders meer mag doen op de pc.
Die heeft te weinig geheugen. En dat was ik vergeten.
Voor het verschuiven van die platen plak ik die bovenaan en onderaan de plaat vast met een stukje tape op de snijmat dat is voldoende om verschuiven te vermijden.
En regelmatig spuit ik de mat een licht in met bison spuitlijm wanneer ze niet meer goed plakt. Wel de zijkanten waar de rollen over gaan afplakken zodat daar geen lijm komt.

Dirkh

#43
Probleem van de voegen opgelost, ik had hier nog pastelkrijt liggen en ben er even overgegaan (dank zij railrunner die me op het idee bracht met zijn talkpoeder), daarna met een doekje de overtollige krijt verwijderd en dat geeft dit resultaat :



Buiten dat de muur nog wat meer verouderd mag zijn door de invloeden van het water en het weer begint het er al op te lijken. Had nog iets donkerder gemogen misschien.

railrunner

Zeer knap, mooi resultaat, brengt mij ook op ideeën.  Heb je wit pastelkrijt gebruikt of andere kleur?