Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Radar wagen

Gestart door Peter, 09 september 2017, 11:59:30 AM

Peter

Sinds gisteren weer terug van een heerlijk weekje aan onze Belgische kust, en het is er eindelijk eens van gekomen om het Atlanticwall museum in Raversijde te bezoeken, en de eerste foto die ik genomen heb is van een platte wagen van de Reichsbahn met een grote radar op gemonteerd uit de 2e wereldoorlog.
Toch een imposant zicht. Heel dat museum is trouwens een bezoek waard.

DSCN2987-2 by Peter Verlooy, on Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Citaat van: Peter op 09 september 2017, 11:59:30 AMHeel dat museum is trouwens een bezoek waard.

Staat ook nog op mijn agenda. Ooit  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Zeker de moeite!
En voor de "Atlantic Wall" liefhebbers: morgen, 10/9 met openmonumentendag, is een bunker in het stadspark van Antwerpen te bezoeken.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Zal dit een van de weken toch nog eens moeten overdoen (als het beter weer is) want een aantal foto's van het geschut in de bunkers zijn niet al te duidelijk, want blijkbaar heb ik een verkeerde instelling gebruikt op mijn fototoestel.
Hierbij alvast nog een foto van een buitenopname.
Nog ter info: heel dat kamp viel onder de Kriegsmarine en niet onder de wehrmacht of luftwaffe zoals velen denken.
De soldaten droegen wel feldgrau uniform, maar met geborduurde ankers op hun schouders enz. De officieren droeg het marineblauwe uniform

DSCN3001 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter