ESU ledstrip programmeren via de lokprogrammer

Gestart door Belgaboy, 06 september 2017, 19:35:00 PM


Bolje

Citaat van: Gerolf op 09 september 2017, 11:32:21 AM
Bij 19V, 270 Ohm heb je een dissipatie van I²/R = 19²/270 = 1.337 W - 2 Watt is dus ruim genoeg ;)
  (de stroom is dan 70,3 mA = netjes binnen de grens van 60...100)
... maar het lijkt me inderdaad niet nodig om die weerstand er heel de tijd aan te hangen - enkel als je met de CV's bezig bent

Zit er hier geen foutje in?
I= stroom (uit gedrukt in Ampere) en U= spanning (uitgedrukt in Volt)
Vele groeten,
Ronald

Ben

Citaat van: Belgaboy op 09 september 2017, 12:07:42 PM

Om de juiste lichtsterkte van de interieurverlichting te bepalen is het nodig dat het rijtuig terug volledig gesloten is. Alleen op deze manier kan ik zien of de ramen voldoende verlicht zijn.


De ingebouwde lichtstrip kun je configureren en mappen met de programmer, dan het rijtuig sluiten en de lichtsterkte programmeren op de baan onder POM. Waarden die je wegschrijft eventueel tussentijds noteren.

Gr, Ben.

Gerolf

Citaat van: Bolje op 09 september 2017, 13:25:17 PM
Citaat van: Gerolf op 09 september 2017, 11:32:21 AM
Bij 19V, 270 Ohm heb je een dissipatie van I²/R = 19²/270 = 1.337 W - 2 Watt is dus ruim genoeg ;)
  (de stroom is dan 70,3 mA = netjes binnen de grens van 60...100)
... maar het lijkt me inderdaad niet nodig om die weerstand er heel de tijd aan te hangen - enkel als je met de CV's bezig bent

Zit er hier geen foutje in?
I= stroom (uit gedrukt in Ampere) en U= spanning (uitgedrukt in Volt)

Goed gezien - dat was inderdaad fout  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Belgaboy

Citaat van: Ben op 09 september 2017, 13:37:02 PM
Citaat van: Belgaboy op 09 september 2017, 12:07:42 PM

Om de juiste lichtsterkte van de interieurverlichting te bepalen is het nodig dat het rijtuig terug volledig gesloten is. Alleen op deze manier kan ik zien of de ramen voldoende verlicht zijn.


De ingebouwde lichtstrip kun je configureren en mappen met de programmer, dan het rijtuig sluiten en de lichtsterkte programmeren op de baan onder POM. Waarden die je wegschrijft eventueel tussentijds noteren.


Gr, Ben.

Inderdaad dat is ook een optie, is er echter een goede reden waarom ik de weerstand niet aangesloten zou laten?
Voor de kostprijs moet ik alleszins niet laten...
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Ben

Als gezegd: de weerstand verbruikt onnodig digitale stroom. Ik weet niet hoeveel rijtuigen je hebt met zo'n strip maar het kan ten koste gaan van het beschikbaar vermogen van je centrale of booster.

Belgaboy

Ben,
Wordt er ook stroom verbruikt als de aux 1 is uitgeschakeld?
Ik kan dit zo instellen in de lokprogrammer.

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.


Belgaboy

Ok, perfect dan is de oplossing gekend voor mij!
Aan allen bedankt om mij te voorzien van de nuttige tips en uitleg.

Fijn weekend nog
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.