Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU ledstrip programmeren via de lokprogrammer

Gestart door Belgaboy, 06 september 2017, 19:35:00 PM

Belgaboy

Volgens de handleiding van de ESU ledstrip 50708 (met ingebouwde dcc decoder) zou je deze kunnen instellen met de lokprogrammer. Ik slaag daar maar niet in!  Zijn er mensen die weten hoe je dit precies doet?  Als ik de ledstrip aansluit op de programmer en probeer de decoder uit te lezen krijg ik een foutmelding en zegt hij no decoder found...

Ook nieuwe cv waardes wegschrijven lukt niet.
Ik wil deze ledstrips gebruiken voor de I6 rijtuigen van ls models, zie artikel in de huidige MSM.

Bij alle andere decoders van het merk lukt dit zonder problemen. (Loksound en lokpilot decoders)

Wie heeft raad?

Patrick

ESU ECoS 2.1, iTrain.

Alberke

Heeft iets te maken met dat de decoder een motor "verwacht"
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

uit de handleiding:
Connect to AUX1 a load of 60mA to 100mA , in order to read CVs!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

terug het veel gezegde RTFM . Read the fuc*** manual. Zo simpel kan het zijn :)

755philippe

Het gaat hier om een funktiedekoder. Heb je dit juist ingesteld. Dus geen soundtype of decoder die een motor aanstuurd. Dit moet je eerst selekteren alvorens je kunt beginnen.
Mvg

755philippe

Alberke

Nu nog iets vinden met dat verbruik!
Een achterlicht lampje van een fiets is ongeveer 50mA bij 6 volt
Maar hoeveel is de spanning die de decoder op die aux zet?
Waarschijnlijk meer dan 15 Volt
Weerstandjes proberen... Wet van Ohm eens opfrissen :D

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

180 ohm 2 of 3 watt  .Waarde industrieel kan dus vanaf 180 ohm tot 330 ohm.Neem zeker 2 Watt minstens.

Belgaboy

Citaat van: bellejt op 06 september 2017, 20:40:56 PM
terug het veel gezegde RTFM . Read the fuc*** manual. Zo simpel kan het zijn :)

Dat is nochtans exact wat ik gedaan heb, alleen staat er bij het gebruik van de lokprogrammer niet vermeld dat je iets aan de AUX 1 moet hangen...

ESU ECoS 2.1, iTrain.

Ben

Een LokProgrammer is niet anders dan een centrale. In DCC lezen kan alleen met belasting op AUX1, schrijven kan wel en de foutmelding kun je dan negeren. Dit geldt voor alle functiedecoders.

Gr, Ben.

jlvjlv

Ook even controleren: in de recente updates van de lokprogrammer software (momenteel 4.6.0 van 26/7/17) is er blijkbaar ook gesleuteld aan het werken met de ESU-ledstrips.

J.

dani

probeer eens een gewoon gloeilampje van 16v of zo...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Belgaboy

#11
Citaat van: dani op 07 september 2017, 12:29:24 PM
probeer eens een gewoon gloeilampje van 16v of zo...

Dani, er hangt een 19V  65 mA gloeilampje aan de AUX 1 maar nog steeds kan ik niks uitlezen/wegschrijven...
ESU ECoS 2.1, iTrain.

dani

heb je een centrale waarmee je kan de decoder inlezen ??

Misschien werkt hij inderdaad niet ...  of heb je nog een andere decoder van zelfde type ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ben

Even testen dan. Lokadres is 3 en onder F2 gaan alle leds aan............

Belgaboy

ik heb de ledstrip 50708 aan de ECoS aangesloten en nu kan ik wel alle CV's uitlezen en wegschrijven (???)...waarom lukt dit dan niet met de lokprogrammer?

Al mijn lokpilot en loksound decoders heb ik zo perfect kunnen instellen en met de ledstrip lukt het maar niet, om moedeloos van te worden :(
ESU ECoS 2.1, iTrain.