Auteur Topic: Module-Forumbaan N-Schaal 2018  (gelezen 9820 keer)

Offline celtjan

• Forumlid
  • Voornaam: Jan
Re: Module-Forumbaan N-Schaal 2018
« Reactie #105 Gepost op: 15 oktober 2018, 17:12:25 pm »
Duidelijk een mooie start van iets dat wat kan verder blijven groeien.

Nu nog de zaak warm houden door regelmatig (4/6 keer per jaar) eens ergens samen te komen voor een gezellig rijdagje
of zelfs een gezellig bouw dagje. Zo doen we het o.a. met de Nederlandse BMB-OO modulebaan ook.
Gewoon es op zoek gaan naar beschikbare ruimte waar je alles es kan gaan opzetten, samen rijden en uitwisselen van ideeën ...
Kan eventueel een club zijn, maar ook een of andere zaak waar je bv op een zaterdag in het magazijn het zaakje kan en mag opzetten.
(kan telkens verschillend zijn en het land rondreizend. Zo stelden we ons zaakje op o.m. in Zwolle; Haarlem; De Meern; Breda; Eindhoven; Stolwijk (Gouda);…)
Op dergelijke dagen is het dan niet echt noodzakelijk om de achterwanden en dakpanelen bij te hebben (volume transport)., maar blijft aanbevolen.
Nodig dan gerust af en toe es een 'gast' uit. Af en toe is er wel ééntje die 'besmet' zal worden met het virus.
(Het kan echt wel werken, en mits een kleine aanpassing, wordt er al es een bakje van een van de 'zusterbanen' BNLS/ModelspoorbaanNL tussen gezet).

Met bewondering,

Jan(tje)

Offline Dirkh

• Forumlid
  • Voornaam: dirk
« Reactie #106 Gepost op: 15 oktober 2018, 17:19:29 pm »
We hebben ondertussen al een locatie gevonden waar we terecht kunnen om nog eens samen te komen en wazr we ruimte hebben om nog wat extra modulles te koppelen.
Nu even pauze en dan kunnen we terug beginnen te plannen. Er worden al stiekem plannen gesmeed om de baan te koppellen met andere N module banen en de banen van n160.
Wordt in elk geval vervolgd.

Offline Paul Bender

• Forumlid
    • Modulebaan
  • Voornaam: Paul
« Reactie #107 Gepost op: 15 oktober 2018, 17:20:41 pm »
Tot nu toe hebben we altijd nog met iedere norm kunnen koppelen als modulebaan. Soms van te voren getest, maar regelmatig ongetest.

Hendrik Jan heeft voor de koppeling tussen de Belgische en Nederlandse (h0) norm het nodige werk moeten verzetten maar dat reed de dag van de opbouw.

Kan me niets voorstellen wat een koppeling tussen de NL / B N-normen in de weg zou staan.

Offline mahtoska1

• Forumlid
  • Voornaam: Pieter
« Reactie #108 Gepost op: 15 oktober 2018, 21:28:04 pm »
Ik vond de opstelling zeer de moeite. Jullie hebben dit op een enkele maanden tijd klaar gespeeld en dat vind ik een prestatie.
Het was ook een mooi geheel met vlot rijdende treinen.
Doe zo voort zou ik zeggen. Ik kijk er al naar uit om dit project te zien groeien.

Offline doomslu

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: Luc
« Reactie #109 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:11:04 pm »
Een dikke proficiat.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline Dirkh

• Forumlid
  • Voornaam: dirk
« Reactie #110 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:13:00 pm »
MSM-expo 2018 als deadline voor een eerste modulebaan? Haalbaar, maar ook ambitieus ;)

Ik wens jullie in elk geval een leuke samenwerking toe. Het is een prachtig initiatief !

het is gelukt Gerolf

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
« Reactie #111 Gepost op: 16 oktober 2018, 00:27:22 am »
MSM-expo 2018 als deadline voor een eerste modulebaan? Haalbaar, maar ook ambitieus ;)

Ik wens jullie in elk geval een leuke samenwerking toe. Het is een prachtig initiatief !

het is gelukt Gerolf

Dat is wel duidelijk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline Steam.N

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: Jean
« Reactie #112 Gepost op: 16 oktober 2018, 13:05:51 pm »
Ondanks dat ik de handdoek in de ring moest gooien met mijn eigen module (Papignies) (persoonlijke omstandigheden), had ik zaterdag een warm gevoel van trots toen ik onze modulebaan zag.
Ze zág er  niet alleen goed uit, de treinen reden, vlekkeloos !
Een dikke duim voor alle deelnemers.  De baan zag er super uit !
Hopelijk vind ik komende maanden de tijd om bij te benen en mijn module een plaatsje te geven.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }