Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Module-Forumbaan N-Schaal 2018

Gestart door Steam.N, 06 september 2017, 12:08:06 PM

celtjan

Duidelijk een mooie start van iets dat wat kan verder blijven groeien.

Nu nog de zaak warm houden door regelmatig (4/6 keer per jaar) eens ergens samen te komen voor een gezellig rijdagje
of zelfs een gezellig bouw dagje. Zo doen we het o.a. met de Nederlandse BMB-OO modulebaan ook.
Gewoon es op zoek gaan naar beschikbare ruimte waar je alles es kan gaan opzetten, samen rijden en uitwisselen van ideeën ...
Kan eventueel een club zijn, maar ook een of andere zaak waar je bv op een zaterdag in het magazijn het zaakje kan en mag opzetten.
(kan telkens verschillend zijn en het land rondreizend. Zo stelden we ons zaakje op o.m. in Zwolle; Haarlem; De Meern; Breda; Eindhoven; Stolwijk (Gouda);...)
Op dergelijke dagen is het dan niet echt noodzakelijk om de achterwanden en dakpanelen bij te hebben (volume transport)., maar blijft aanbevolen.
Nodig dan gerust af en toe es een 'gast' uit. Af en toe is er wel ééntje die 'besmet' zal worden met het virus.
(Het kan echt wel werken, en mits een kleine aanpassing, wordt er al es een bakje van een van de 'zusterbanen' BNLS/ModelspoorbaanNL tussen gezet).

Met bewondering,

Jan(tje)

Dirkh

We hebben ondertussen al een locatie gevonden waar we terecht kunnen om nog eens samen te komen en wazr we ruimte hebben om nog wat extra modulles te koppelen.
Nu even pauze en dan kunnen we terug beginnen te plannen. Er worden al stiekem plannen gesmeed om de baan te koppellen met andere N module banen en de banen van n160.
Wordt in elk geval vervolgd.

Paul Bender

Tot nu toe hebben we altijd nog met iedere norm kunnen koppelen als modulebaan. Soms van te voren getest, maar regelmatig ongetest.

Hendrik Jan heeft voor de koppeling tussen de Belgische en Nederlandse (h0) norm het nodige werk moeten verzetten maar dat reed de dag van de opbouw.

Kan me niets voorstellen wat een koppeling tussen de NL / B N-normen in de weg zou staan.

mahtoska1

Ik vond de opstelling zeer de moeite. Jullie hebben dit op een enkele maanden tijd klaar gespeeld en dat vind ik een prestatie.
Het was ook een mooi geheel met vlot rijdende treinen.
Doe zo voort zou ik zeggen. Ik kijk er al naar uit om dit project te zien groeien.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 06 september 2017, 21:32:00 PM
MSM-expo 2018 als deadline voor een eerste modulebaan? Haalbaar, maar ook ambitieus ;)

Ik wens jullie in elk geval een leuke samenwerking toe. Het is een prachtig initiatief !

het is gelukt Gerolf

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 15 oktober 2018, 22:13:00 PM
Citaat van: Gerolf op 06 september 2017, 21:32:00 PM
MSM-expo 2018 als deadline voor een eerste modulebaan? Haalbaar, maar ook ambitieus ;)

Ik wens jullie in elk geval een leuke samenwerking toe. Het is een prachtig initiatief !

het is gelukt Gerolf

Dat is wel duidelijk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ondanks dat ik de handdoek in de ring moest gooien met mijn eigen module (Papignies) (persoonlijke omstandigheden), had ik zaterdag een warm gevoel van trots toen ik onze modulebaan zag.
Ze zág er  niet alleen goed uit, de treinen reden, vlekkeloos !
Een dikke duim voor alle deelnemers.  De baan zag er super uit !
Hopelijk vind ik komende maanden de tijd om bij te benen en mijn module een plaatsje te geven.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Mijn module vandaag eens terug uitgepakt om het kraantje te repareren en te verstevigen. Het zal deze keer geen 2 dagen maar liefst 5 dagen dienst moeten doen.
Alles nog eens nagekeken en nog een weerstand  moet vervangen worden om de verlichting van de kerk iets feller te laten branden.
Nog 14 dagen en de modulebaan komt weer buiten.

Dirkh


Dirkh

#115
alles staat klaar voor 5 dagen plezier

2019-04-26_09-13-50 by D Ha, on Flickr

stoomlokje

Citaat van: Dirkh op 26 april 2019, 21:17:13 PM
alles staat klazr voor 5 dagen plezier

2019-04-26_09-13-50 by D Ha, on Flickr

Waar is juist die tentoonstelling ( adres ) ? , want er zijn veel kastelen in Schoten.
(Ik kan nergens een adres vinden op het web)


grtjs,
Saskia


stoomlokje


59erke




sfeerbeeld van het voorbije weekend, toch redelijk veel positieve reacties gehad van het opgekomen publiek.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan