Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Module-Forumbaan N-Schaal 2018

Gestart door Steam.N, 06 september 2017, 12:08:06 PM

Steam.N

Gezien we naar aanleiding van de opstart van de MSM-N-Forumbaan verschillende projecten gestart hebben, heb ik in de opstart van dit draadje een overzicht geplaatst van de teamleden en hun project (link naar de respectievelijke project-draadjes).

Veel leesplezier !


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Prima idee, Jean! Geeft een handig overzicht van de deelnemers.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#47
Even op het eerste bericht de link naar onze Leidraad toegevoegd.
Deze leidraad evolueert regelmatig, naarmate we die geleidelijk aanvullen met verdere afspraken.
De link verwijst steeds naar de meest recente versie.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

#48
Er zijn mallenuit plexi ter beschikking om de sporen op de uiteinden van de modules juist te kunnen positioneren. Indien interesse via een PB kan je contact opnemen.
Er zijn er nog 5 in voorraad, de rest is al gereserveerd en worden deze week verstuurd.





Opgepast er staat nog een foutje in de norm (wordt bijgewerkt door Jean)
Het gaat om volgend stuk :

Punt 5.3   Geometrie van de Bedding

Volgende maten (in mm) worden aangehouden:
G = 9,   H = 1294 (1300 – h),    a = 12,    b = 14,    c = 26,    d = 5,    e = 2,    f = 1.5   en    h = 6

De correcte maten zijn :

G = 9, H = 1294 (1300 – h), a = 16, b = 22, c = 38, d = 5, e = 3, f = 3 en  h = 6

Steam.N

Bedankt voor mal en info, Dirk.
Bij deze is de leidraad aangepast.  Versie 2.9  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Je tweede afbeelding zie ik niet, Dirk  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Ik zie deze foto wel,

ik ben gestopt om foto's te plaatsen via opslag van google. Sommige zien deze wel, andere niet (zie draadje Microcontrollers)

Hangt mogelijk af welke browser je gebruikt?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Knappe leidraad, Jean.
Je zou zo beginnen bouwen  ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Dank je wel, Koen.
Het is echter een gezamelijke moeite: stap voor stap de afspraken noteren (en foutjes er uit halen   ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Koen op 23 oktober 2017, 12:47:38 PM
Knappe leidraad, Jean.
Je zou zo beginnen bouwen  ;)
Groetjes,
Koen

Wat houd u tegen? Ik heb nog enkele mallen op overschot  ;)

Koen

Wel Dirk, tijd.
Ik heb amper tijd voor aan mijn baan te werken.
Anderzijds zegt het mij wel iets om eens in een andere schaal te werken.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

BC911

Hé, even een vraagje ivm de elektrische aansluiting. In de leidraad is er sprake van een 1,5mm2 steekbare lusterklem. Maar waar halen jullie dit? Ik heb nu al een aantal bouwmarkten afgezocht, maar het kleinste dat ik kan vinden is 2,5mm2 ...

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Ik heb die bij gamma gevonden verpakking vermeld 2.5 (de max draad die erin past) maar de pinnen zijn 1.5.
Zal ze morgen eens nameten.
Maar dat zijn er wel 2sets met maar 6 pinnen aan elkaar.

Michiel

In de Brico van Waterloo hebben ze deze steekbare lusterklemmen van 1.5mm² meestal wel liggen. Maar Waterloo ligt misschien een beetje uit de buurt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)