Auteur Topic: De naam van dit lettertype ?  (gelezen 528 keer)

Offline eve

• Forumlid
  • Voornaam: Erik
De naam van dit lettertype ?
« Gepost op: 01 september 2017, 20:07:27 pm »
DSC01131 ck640 by Erik Verleysen, on Flickr

Erik
Fouten in deze bijdrage zijn met opzet geplaatst. Er zijn forumleden die steeds op zoek gaan naar de fouten van anderen en die moeten we ook iets gunnen.
Gevonden taalfouten mag je houden : ik heb er nog voldoende in voorraad. Bijdrage zonder waarborg op meerwaarde, integendeel. Onduidelijkheden zijn een gevolg van luiheid, waarvoor geen excuses, wegens aangeboren en goed onderhouden.

Offline marc goovaerts

• Forumlid
  • Voornaam: Marc
Re: De naam van dit lettertype ?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2017, 20:09:51 pm »
Het lijkt venijnig op het lettertype dat de NMBS zelf ontworpen heeft, ook voor de stationsnaamborden.

Offline eve

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2017, 20:14:18 pm »
En waar kan ik dat vinden ?

Erik
Fouten in deze bijdrage zijn met opzet geplaatst. Er zijn forumleden die steeds op zoek gaan naar de fouten van anderen en die moeten we ook iets gunnen.
Gevonden taalfouten mag je houden : ik heb er nog voldoende in voorraad. Bijdrage zonder waarborg op meerwaarde, integendeel. Onduidelijkheden zijn een gevolg van luiheid, waarvoor geen excuses, wegens aangeboren en goed onderhouden.

Offline Klaas Zondervan

• Forumlid
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2017, 20:22:14 pm »
Op Wikipedia staat een lijst met lettertypen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lettertypen
Je kan op elk type doorklikken en kijken of er iets bij is wat er op lijkt. ik heb er een paar geprobeerd, maar een 6 met zo'n ver doorgebogen staart heb ik nog niet kunnen vinden.

Offline itchy

• Forumlid
  • Voornaam: steven
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2017, 20:34:44 pm »
PM gestuurd
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Offline eve

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 01 september 2017, 20:53:04 pm »
Dank u wel Steven. Daar trekt het wel erg op. Ik ga morgen nog eens vergelijken met een 2 en een 3.

Erik

Offline Alberke

• Forumlid
  • Voornaam: Hugo
« Reactie #6 Gepost op: 01 september 2017, 20:58:36 pm »
als het decals moeten zijn, kijk eens bij Microscale

Offline eve

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2017, 21:05:56 pm »
In de rapte : Test 1 Alphabet by Erik Verleysen, on Flickr

Erik

Offline eve

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2017, 20:30:52 pm »
Stukje verder.

HM6 blokje by Erik Verleysen, on Flickr

Erik

Offline Cord

• Forumlid
  • Enschede (NL)
  • Voornaam: Wim
« Reactie #9 Gepost op: 03 september 2017, 10:10:14 am »
Ikzelf vind dat de Archivo Black wel in de buurt komt:

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
« Reactie #10 Gepost op: 03 september 2017, 10:32:29 am »
hoewel het cijfer 6 en 9 weer spelbreker zijn, ze blijven niet overal even dik :-\
www.amsac.be
 MSM ab.nr  3002 (maart)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook? (lidnr.2954)1417

Offline eve

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 03 september 2017, 10:37:43 am »
Ikzelf vind dat de Archivo Black wel in de buurt komt:

Dank u wel voor de tip, Cord.
Voor de hectometerpalen staat het lettertype vast. Maar voor de kilometeraanduiding komt dit erg goed in de buurt !

Erik

Offline loebaske

• Moderator
  • Forumlid
  • yes...weer speeltijd!!
  • Voornaam: eric
« Reactie #12 Gepost op: 03 september 2017, 11:10:50 am »
hoewel het cijfer 6 en 9 weer spelbreker zijn, ze blijven niet overal even dik :-\

De knoppunten aanpassen zodat het overeenstemd met het NMBS type, heb dit ook gedaan voor stations borden, zoals die voor MTD

Offline Cord

• Forumlid
  • Enschede (NL)
  • Voornaam: Wim
« Reactie #13 Gepost op: 03 september 2017, 16:00:13 pm »
Voor de hectometerpalen staat het lettertype vast. Maar voor de kilometeraanduiding komt dit erg goed in de buurt !
Graag gedaan.
En in 1:87 vraag ik mij af of de verschillen te zien zijn.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline PietB

• Forumlid
    • Modelbaan van Piet.
  • Voornaam: Pieter
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2017, 17:17:56 pm »
PM gestuurd
Waarom nou per PM, er zijn misschien wel andere hobbyisten die er ook naar op zoek zijn.
Dit is een tendens(PM gebruiken waar het feitelijk niet voor bedoeld is) die je ook op andere fora ziet.
En is de bijl aan de wortel van het bestaan van de fora zijn.
Jammer dat dit ook steeds vaker hier voorkomt.

grt Piet.
Märklin, H0 1:87 C/K-Rails Intellibox + loconet.
NS Tijdperk: III t/m VI, met DB BR01 als museumtrein.
Märklin NS1212 NS1213 - 3055 NS1139 - 3324 en DB-BR01 - 3048 - Roco NS2305 - 69456 en Kandt 691 - 69956 Fleischmann Plan V - 4472 Piko Hondekop - 57320