PIKO Lineas

Gestart door loebaske, 31 augustus 2017, 20:12:52 PM

Koen

Bedankt voor de info, Eric.
Ik heb helaas ook geen DCC versie. Zelf ombouwen zal dus noodzakelijk worden. Uw info zal dus goed van pas komen  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

krispy

Mischien iets voor eve

Een printje voor die lok ontwerpen zodat via plux22 al de functies beschikbaar worden
( hij kan van de hld77 of  hld5x  starten , buitenmaten   print aanpassen en PCB rerouten ) of moest er iemand kaas gegeten hebben ivm susi aansluiting/protocol kan men zelfs verder gaan en nog extra functies inbouwen (zie lsm loks  ) op de PCB zelf
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bumper

Ik ben nog altijd wachtende op mijn model. Is wel een AC versie, maar ooit zal die kap er toch eens af moeten.
Dus bij deze zeer belangrijke informatie.

Groeten.
Ludo.
 

Peter

Citeereuh, heb gekozen om geen DCC te kopen, doe graag men eigen goesting

Eric, ik bedoelde niet om een digitaal model te kopen, maar gewoon zoals bij de E10 enz een analoog
model te kopen en er dan zelf een Plux22 decoder van het merk van uw keuze in te steken.
Met vriendelijke groeten
Peter

B_Modelbouw

Een Plux22 heeft standaard reeds zes uitgangen aan boord dus zijn er zeker leuke dingen te realiseren
in verlichting en/of koppeling in het Traxx model, waarom Piko deze keuze niet maakt blijft een vraagteken ...
(In andere modellen die soms goedkoper zijn is deze keuze wel gemaakt)

Wel heb ik gemerkt dat de decoders die Piko voorziet in zijn modellen ESU's zijn.

Dat de kap vast komt te zitten is mogelijk een gevolg van het zijdelings tamponneren van het model, maar
eenmaal verwijderd lukt het de volgende keren vlotter, en neen de Traxxen zijn niet gekrompen   ;D   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw

Trouwens er zit toch geen Plux22 stekker maar een NEM652 stekker in ?

Me zo op het verkeerde spoor laten zetten zeg  ???


Voor de decoder zelf maakt dat niet uit, want deze is toch dezelfde met of zonder Plux22 stekker.
Is zelfs handig om de extra uitgangen via deze niet geplaatste stekker, maar wel aanwezige printbanen aan te sluiten (waarom ze steeds die paarse draad daar ergens tussen de componenten willen solderen vanuit de fabriek snap ik niet zo goed).

Wat de print in de lok betreft kun je de printbanen onderbreken en afzonderlijk aansluiten, maar nog mooier is de lichtprintplaatjes aan te passen met extra leds en aansluitingen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

#51
Wel Loebaske, als je die "print-aanpaasing" gedaan hebt, mag je me altijd inlichten  ;) ::) ::).

Bij mij werd de decoder door de handelaar ingebouwd -> ik had een digitale besteld, maar een analoge met decoder ingebouwd gekregen.
Een verschil?? voor mij niet, ik ben zeker dat er een ESU LoPi V4-DCC in zit  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Volgens ik merk aan de print is dat een 8polige...
Bij "supperen van de Lineas" komt er een uitgebreid verslag van Erik (eve) met cabine verlichting...
zal daar ook mijn aanpassing plaatsen.
De keuze maakt je zelf wat je wil gaan doen...

Svendw

Ik heb hem ook in mijn bezit. Eerstdaags de print eens bekijken.
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎