Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

PIKO Lineas

Gestart door loebaske, 31 augustus 2017, 20:12:52 PM

vyncky

Citaat van: avarius op 19 september 2017, 16:54:48 PM
Ben ook geen reclame aan't maken ofzo hoor. ;)

T2M is de verdeler/groothandel voor o.a. België, en is geen winkel. Dus dit was zeker geen reclame

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

avarius

Ondertussen heeft hst verhaegen ook de reeks 13 van lineas op de website staan als nieuwigheid en een nieuw nummer van de traxx, eveneens in Lineas livrei.
Dus goed nieuws voor de mensen die er geen te pakken konden krijgen!

Peter

the_gold


loebaske


Idd. de sint kwam deze nacht langs bij de winkels en is volop leverbaar  ;)
De tweede uitgave zou begin 2018 zijn...

De Piko piet  :D :D :D

Ben

Ik lees de ervaringen met de inmiddels uitgeleverde 186. De kleurstelling vind ik teleurstellend: het Lineas grijs is naar blijkt zwart en het Lineas zeegroen van de banen is Railpool blauw.

http://www.falcon-its.be/brug/08122017.jpg

Gr, Ben.

Davy

Vind de zwarte van Piko stukken mooier dan den echte :)

loebaske


Heb dus ook ondervonden dat de kap er zo goed als bijna niet te verwijderen is...
Zoek verder hoe het komt en een oplossing vinden...

loebaske

Ben ondertussen een medisch onderzoek gestart en ben tot de volgende conclusie gekomen...

Is de kap in de droogtrommel terecht gekomen en gaan krimpen in de lengte..
of de mal voor het chassis wat versleten door de meerdere uitgaves?? een paar tiende millimeter
kan tot moeilijk verwijderen leiden....
Is dus niet meer het geval dat je langs beide zijden de kap wat opent en het chassis kunt verwijderen...

Na het verwijderen van de centrale bevestiging vijs, raad ik aan om enkele pikkers te bevestigen langs de
langste zijde van de kap, we hebben anders handen te kort.



De kap blijf klem zitten op de kops kanten, je kan wringen enzo om het geheel los te wrikken...
neem de handleiding er even bij en merk je dat de bufferbalk te verwijderen is...



Nadien is er minder kans op beschadiging, neem een kleine schroevendraaier en duw lichtjes het chassis naar
beneden en kom het geheel los.


Zoals je merk val het geheel los en hoef je maar enkel de kast van het chassis te lichten.



Nu gaan we eens die print onderhanden nemen...heb gebruik gemaakt van een simpele ESU decoder 53611 (lokpilot standaard)
en wat is daar extra aanwezig...een paarse draad en zoals gewoonlijk wordt op de print niet de AUX gebruikt...jammer.
Eens wat draadjes veranderen en solderen en we hebben dubbel rood of een cabine verlichting....
Dat volgt later...als ik er tijd voor heb...






loebaske

Oeps, geen reactie...
Denk niet dat ik verder aandacht ga besteden om multi rood op de loc aan
te brengen......voor mezelf uiteraard, niet voor publicatie.

krispy

Hoe bedoel je Eric,  omdat er niet gereageerd wordt ga je de aanpassingen enkel voor jezelf doen en niet publiceren ?

Da's flauw hé,  ikzelf heb er niets aan , heb de loc niet maar voor anderen misschien wel interessant

( zelf heb ik tot nog toe elke lok in men verzameling van schakelbaar sluitlicht voorzien en sommige van cabine verlichting , maar ben ervan overtuigd dat vele er niet durven aan beginnen omdat ze geen voorbeeld  van de  ombouw hebben )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

loebaske

Tja Kris, ik ervaar dat als geen belangstelling en vind het dan stom dat ik er men tijd insteek om daar (enkele foto's) van te maken en te bewerken...tot een aanvaardbaar geheel om het duidelijk te maken.
Dan nog enkele foto's om de shortplaat aan te passen zoals het zou moeten....dan is het OK hou het wel voor mezelf...
Ik weet dat niet iedereen hamer en beitel ter hand neemt om er aan te beginnen, is meestal van ik blijf daar af en begrijp het.


doomslu

Het is altijd nuttig. Eventueel later.
Ik heb ooit een oud draadje opgezocht (en gevonden) om een aanpassing te doen.
Toen ik het las, kon ik er niks mee, een paar jaar later wel!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dat is ook wel waarheid Luc....sorry voor men reactie

Peter

Raar dat dit in een recent Piko model niet allemaal reeds voorzien is.
In de Piko E10 modelle, en de 111 is dit allemaal reeds voorzien.
Een Plux 22 decoder er in en je hebt stuurstand verlichting, motorruimte verlichting, schakelbaar rode sluilichten enz, allemaal met verschillende F toetsen schakelbaar.
Waarom is dit niet bij de Lineas zo?  want veel prijsverschil is er niet tussen die modellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

euh, heb gekozen om geen DCC te kopen, doe graag men eigen goesting.
En wil een ESU inbouwen....
Was gewoon men uitleg hoe je nu die kast gemakkelijk van het chassis kunt halen zonder wrikken en wringen Peter