Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

onrealistisch

Gestart door dani, 31 augustus 2017, 11:57:53 AM

dani

okee, soms heb je weinig ruimte en moet je met beperkte middelen een klein baantje bouwen...

Maar het is dan niet echt realistisch om daar je treinen te laten op RACEN aan dergelijke snelheden als hieronder...

https://www.youtube.com/watch?v=gNaBURj8SRg

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

once you go unrealistic, you never go back :D
Love that rail-sound though
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Val-Rikard

Citaat van: dani op 31 augustus 2017, 11:57:53 AM
okee, soms heb je weinig ruimte en moet je met beperkte middelen een klein baantje bouwen...

Maar het is dan niet echt realistisch om daar je treinen te laten op RACEN aan dergelijke snelheden als hieronder...

https://www.youtube.com/watch?v=gNaBURj8SRg

Dit is zoals een hond die achter zijn eigen staart aanloopt.

Klaas Zondervan

Ik dacht heel even dat het treinen waren van de NMBS die een vertraging moesten inlopen.  ;D

ACFI

En wanneer Sinterklaas of Sint-Maarten onze eerste Marklin startdoos bracht, deden we net het zelfde.

#agemoarleuthet

ACFI.

PS. Voor er een pietenstrijd losbarst ... Sinterklaas bestaat niet. Sint-Maarten wel, want die heeft een officiele feestdag.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Citaat van: ACFI op 31 augustus 2017, 13:52:40 PM
... Sinterklaas bestaat niet. Sint-Maarten wel, want die heeft een officiele feestdag.
Wie is sint-maarten?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 31 augustus 2017, 13:26:10 PM
Ik dacht heel even dat het treinen waren van de NMBS die een vertraging moesten inlopen.  ;D

Vertraging inlopen bij de nmbs houdt in van te blijven staan tot de volgende dag en dan proberen op tijd te vertrekken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

en vooral lekker veel wissels leggen daar kikken de verkopers op
maar ach het was in dien tijd ook plezant en hield ons van de straat
en die trafo was die niet gemaakt om die rode knop helemaal tot vanachter te kunnen draaien
zo nee waarom kon hij dan zover ????
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: Michiel op 31 augustus 2017, 14:01:09 PM
Citaat van: ACFI op 31 augustus 2017, 13:52:40 PM
... Sinterklaas bestaat niet. Sint-Maarten wel, want die heeft een officiele feestdag.
Wie is sint-maarten?

die wordt in sommige streken in november gevierd. Das dien mens dat de helft van z'n mantel wegschok aan een arme.
Maar niettegenstaande is het ook geen officiële feestdag (in sommige gemeenten dus wel, meeste niet). Net zoals sommige firma's ook gesloten zijn op sint-elooi (ijzerwerk).

Nu, filmtje doet me denken toen ik klein was. Had ook een paar Lima-locs die vlogen ipv normaal rijden. Voor een kind is dat leuk. Eenmaal je ouder en wijzer wordt is realistische snelheden (en banen) logisch.

dus ipv kritiek te geven zonder verder te kijken...
Greetz

Thommy

Jurgen

Mijn Lima moest vroeger snel rijden want als hij te traag reed dan viel hij stil op een stukje waar de stroom niet zo goed was.

Veel plezier aan beleefd en nu staat hij hier mooi te wezen in mijn vitrinekast. Een Duits locje tussen Belgisch geweld, gewoon uit pure nostalgie want Duits interesseert me helemaal niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Boemeltrein

Als je er lang naar blijf kijken krijg je zo een draaierig gevoel...dizzy, dizzy, it's make me so dizzy..

philippe_007

Citaat van: Michiel op 31 augustus 2017, 14:01:09 PM
Citaat van: ACFI op 31 augustus 2017, 13:52:40 PM
... Sinterklaas bestaat niet. Sint-Maarten wel, want die heeft een officiele feestdag.
Wie is sint-maarten?

Das den Sint die 6 maand te vroeg is :-)

tunnelmotor2000

Citaat van: Boemeltrein op 04 september 2017, 17:34:55 PM
Als je er lang naar blijf kijken krijg je zo een draaierig gevoel...dizzy, dizzy, it's make me so dizzy..
Ja en Vic Reeves heeft er zelfs een lied over gemaakt  8)
 

Chrisrail

#14
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }