Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

een kleine module baan met haven

Gestart door raf, 25 augustus 2017, 16:17:16 PM

raf

edsko hollanders en Belgen denken inderdaad anders.
en dat dit je laatste posting was is uw keuze

en ik zie het dus niet zo gelijk gij denkt dat ik het zou zien
ik heb reeds een locatie door gegeven waar we eventueel zouden kunnen samen komen en een paar bakken aan elkaar kunnen zetten en rijden .ik denk dat we daar een lengte van een 20 meter kunnen zetten om te zien of alles past.

ge hebt kar trekkers maar ge hebt er ook doe de kar duwen.
wel ik duw aan de kar vanaf oktober tot 1 april is dit mogelijk buiten de week dat er in lippe een beurs is want daar sta ik dat weekeinde ook
alle andere weekeinds kan ik dus mee aan de kar duwen.

Maar ik doe niet verder zonder dat ik juiste maten heb en of het twee rail of drie rail gaat zijn
want dan steek ik liever mijn energie in de HTC waar ik gisteren weer tot 1 uur s'nachts bezig ben geweest .
en nog werk mee naar huis heb genomen omdat ik dit door de week kan doen

gr raf en eigenlijk mag dit op slot want de goesting is zowat over


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Ipv halsoverkop aan een nieuwe bak te beginnen had je mss beter gewacht tot de nieuwe normen er zijn.
Dat had hier weer een hoop miserie en frustratie gespaard.
Nu lijk je een aannemer die met een oud plan een huis gaat bouwen en dan komt klagen dat er niets van klopt, toch niet logisch? ???

Momenteel heb ik, door werken thuis, geen tijd en plaats om ook een bak te maken anders had ik graag meegedaan. Zal nu met wat geluk pas binnen een jaar zijn. ;) Aangezien ik na de werken dan nog niet direct de grootste plaats zal hebben om zelf een baan te maken lijkt me zo'n bak wel leuk. Leuk om thuis aan bezig te zijn en leuk om tussen een groter geheel te zetten om te rijden.

Ik volg het verhaal verder  ;D

raf

ja stieven je hebt gelijk het is mijn schuld ik had er niet aan moeten beginnen
dus ik schrijf me ook maar meteen uit op het forum wat waar dient het dan eigenlijk nog toe

Luc hoe meld ik me volledig af op het forum
als je tijd hebt annuleer mijn account dan eventjes want ik geloof dat je dat niet zelf kunt


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Schoenen kapot? Lange tenen komen bloot  ;D

Het is alleen spijtig dat er hier zo afgegeven wordt op de mensen die dit project weer leven proberen in te blazen alleen omdat jij al direct bent beginnen bouwen, zonder dat alle normen al duidelijk zijn en je daar dan nu lastig over bent.

Ik had me eerder nog niet opgegeven om mee te doen omdat ik het eerste jaar al zeker nog niet ga kunnen. Maar ik zie het wel zitten, is voor mij een leuke manier om toch iets te bouwen waar effectief dan ook wel eens wat verkeer op kan rijden. Want echt rijden kan ik thuis niet.
Het is toch beter dat er nu wat langer over nagedacht wordt en dat dan alles duidelijk is voor iedereen die wil meedoen? Althans dat lijkt me toch.
Als iedereen nu begint te bouwen en elke steekt er zijn eigen normen in, dan is het later weer een gezaag en komt er niets van.

Soms wordt er echt wel kinderachtig gereageerd met die zever van 'sluit mijn account maar af', of 'ik kom niet meer'. Hoe oud zijn we nu eigenlijk allemaal? Doe eens gek, spring eens uit een vliegtuig, maak je geest eens leeg ipv je altijd druk te maken. Als je hobby al geen ontspanning meer is..  En das algemeen bedoeld, niet enkel op Raf  ;D ;D


raf

als iedereen die zit te lullen van het forum af gaat dan is er nog 20 man over

en waar geef ik af op mensen die dit weer nieuw leven beginnen in te blazen
laat me dat eens eventjes zien waar dat staat

ik heb zelfs een locatie gezocht waar we eventueel kunnen bij een komen en een deel bakken zetten
dit reeds aan Luc door gegeven via pb
en nee niet in nederland op een of andere beurs maar gewoon op een zaterdag of zondag ergens in belgiƫ
op een beurs ben je als standhouder daar voor de bezoekers niet om achterin te vergaderen want dan rijd er niks rond

als je alles zou gelezen hebben dan zou je zien dat er best wel een reden is dat ik beginnen bouwen ben en nog steeds aan het bouwen ben
en of het gaat passen met de rest maakt me nu op dit ogenblik geen snars meer uit
3 meter bakken en 2 BB maar ook twee lussen zodat de bakken alleen kunnen staan



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 31 augustus 2017, 12:03:57 PM
als iedereen die zit te lullen van het forum af gaat dan is er nog 20 man over

en waar geef ik af op mensen die dit weer nieuw leven beginnen in te blazen
laat me dat eens eventjes zien waar dat staat

Klopt, maar die 20 die niet lullen daar gaat het ook niet mee lukken.

Als je een antwoord wil op je vraag, zoek dan eens wie "ben je van de pot gerukt of wat" geschreven heeft....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

ssssstttttt... mannekes, we zijn aan 't ontsporen...

Raf en ik zijn nu ook ni bepaald de allerbeste vrienden maar laten we het toch even beschaafd houden.

Hij heeft zijn best gedaan om op de boot te sptingen en valt nu tussen kant en wal.     Jammer maar helaas.
Er zijn lessen te leren en dingen te onthouden voor de toekomst, maar laten we elkaar respectvol blijven behandelen...

(ja, ik heb het licht gezien ...  van heel dichtbij zelfs !)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

misschien Dani dat twee dezelfde karakters elkaar afstoten LOL
daarom kunnen we nog wel door dezelfde deur

wal en schip LOL ook een goeie
mallen aan het maken voor de kade muren en voor de bestrating want het plan gaat nog steeds door wat de bakken aan gaat
alleen niet meer voor de forum baan

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marcel112

Citaat van: raf op 31 augustus 2017, 12:03:57 PM
ik heb zelfs een locatie gezocht waar we eventueel kunnen bij een komen en een deel bakken zetten
dit reeds aan Luc door gegeven via pb
en nee niet in nederland op een of andere beurs maar gewoon op een zaterdag of zondag ergens in belgiƫ
op een beurs ben je als standhouder daar voor de bezoekers niet om achterin te vergaderen want dan rijd er niks rond

Raf, ook het bouwen en of oplossen van storingen kan interessant zijn voor bezoekers van een expositie.
Er zal dan niet in een achteraf zaaltje wat geprobeerd moeten worden inderdaad.

Maar op een beursvloer de hele mikmak aan elkaar zetten zou wel degelijk kunnen.
Zowel bezoekers als wijzelf kunnen dan leren van elkaar. Mogelijk liggen er dan zelfs bezoekers wel onder de bakken om te helpen te repareren.

Heb zelf eens met een maat een open dag van een club bezocht, bleek er wat problemen te zijn met een decoder. Die hebben we daar lekker zitten repareren voor die mensen. Wij blij en zij blij  :)

Citaat van: raf op 31 augustus 2017, 15:08:17 PM
alleen niet meer voor de forum baan

Jammer.  :'(
Of er nu Peco code 100 of Marklin K-rails opligt maakt voor het railprofiel zeer weinig uit. De hoogte is namelijk gelijk.
Enkel het aantal "rails" dat je van voeding voorziet is anders, maar dat is een plug of knop omzetten.

Ronald

Citaat van: Edsko Hekman op 30 augustus 2017, 22:20:25 PM

Beschouw dit maar als mijn laatste post hier in dit draadje. Ik trek me terug en deel mijn ervaringen niet meer. Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ik doordring of dat je het op prijs stelt. Dat is mijn gevoel, kan best zijn dat jij dit anders ziet Raf. Is misschien hard, maar zo voel ik het. En dan ga ik liever iets anders doen. Dit kost mij alleen maar energie.

Edsko, ik bedank jou voor jou inzet op dit onderwerp want je hebt zeker je best gedaan. Alleen; er wordt niet (goed) naar geluisterd. Als men een beetje de weg gevolgd hadden die wij bij BNLS hebben gevolgd was er zeker meer leven in de brouwerij gekomen.
Nu springen ze in het zwembad zonder voldoende zwemles of goed naar de zwemleraar te hebben geluisterd. Ietsje meer geduld was beter geweest.

Nogmaals heel erg jammer dat je geen vat krijgt. Ga lekker verder waar je al mee bezig was; de BNLS baan. Want die loopt wel lekker ;)

Citaat van: raf op 31 augustus 2017, 08:28:38 AM
gr raf en eigenlijk mag dit op slot want de goesting is zowat over

Voor jou misschien maar geef een ander dan ook even de tijd zijn eigen beslissing te nemen. Dus; niet afsluiten.

raf

zo met het mooie weer wat aan de bakken kunnen verder werken
https://www.youtube.com/watch?v=yvo7myrYTWQ&feature=youtu.be
nu alles terug binnen zetten voor het begint te regenen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

met ne grotere hamer was het sneller gedaan geweest...


Ik vind dit nu wel een heel radicale reaktie, maar soit.   Je hebt je punt duidelijk gemaakt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja en nee
met een grote hamer waren de planken niet meer bruikbaar
nu passen ze gewoon weg op mijn vaste baan als ik daar in oktober aan verder ga werken
Ja ik had reeds geschreven dat ik er mee ophield als je iets schrijft of zegt dan moet je der ook achter staan anders moet je het niet schrijven/zeggen
al de reeds gemaakte siliconen mallen worden wel weer op de grote baan gebruikt
alleen voor de wanden van de haven moet ik nog een oplossing zoeken want op mijn baan zie ik geen mogelijkheid om deze terug te gebruiken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

jammer dat het zo eindigt maar ja...  een mens maakt keuzes in 't leven.

je hebt het eoch geprobeerd :-)






.
Ons "petjen" (opa) zei altijd :  "probeerders zijn sukkelaars, maar de rest zijn te lui..."
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ongeveer het zelfde idee

Winnaars geven niet op en opgevers zullen nooit winnen
dat wil niet zeggen dat ik opgeef maar niet onder de omstandigheden zoals nu alles loopt

en als team player kan ik ook best met een klein team werken
zoals ik 40 jaar gedaan heb op het werk
liever een klein team dat werkt dan een groot dat geen kloten doet
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.