Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Motorwagen ES 405

Gestart door Peter, 22 augustus 2017, 11:21:16 AM

Peter

Ga beginnen met de ombouw van een van de kappen van het Olaerts 45 model om te bouwen in een ES 405 motorwagen van de dienst Bovenleiding.
Als een min of meer gebruiksaanwijzing heb ik hier een kopie van het artikel in MSM van december 2009.
Het enige probleempjes die ik alvast heb zijn idat ik geen ramen en frontlampen heb en dat ook de onderste tekening op blz.64 van dat artikel heel onduidelijk is en de afmetingen niet te lezen zijn.
Heeft iemand soms een nummer van die MSM waarin dat duidelijker staat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Ik zou het graag inscannen voor u, echter zit m'n been in het gips en geraak ik niet op zolder om het boekje uit te halen/te scannen.
Als je een week kunt wachten hoop ik dat die stomme plaaster eraf kan (verrokken/verstuikt na ongeval met de moto)
Greetz

Thommy

Peter

Oei, dat is niet zo goed.  Hopelijk geneest het goed.


Wat ik ook nog zoek zijn goede detail foto's want ik heb al gemerkt dat er toch kleine verschillen zijn tussen het gebouwde model en de foto van het grote voorbeeld in datzelfde artikel in die MSM
Heb al gezocht naar foto's op internet maar nog niets gevonden tot nu.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

#3
.

vyncky

Citaat van: Peter op 22 augustus 2017, 11:21:16 AM
Ga beginnen met de ombouw van een van de kappen van het Olaerts 45 model om te bouwen in een ES 405 motorwagen van de dienst Bovenleiding.
Als een min of meer gebruiksaanwijzing heb ik hier een kopie van het artikel in MSM van december 2009.
Het enige probleempjes die ik alvast heb zijn idat ik geen ramen en frontlampen heb en dat ook de onderste tekening op blz.64 van dat artikel heel onduidelijk is en de afmetingen niet te lezen zijn.
Heeft iemand soms een nummer van die MSM waarin dat duidelijker staat.

Peter,

Mail eens naar PB messingmodelbouw. De lampen heeft hij (lijken mij dezelfde als voor de draisine). En gefreesde ramen heeft hij ook voor een baalde  kap. ik dacht dat het de reeks 45 was, maar ik ben niet zeker. Ik heb ze op zijn stand zien liggen, maar niet achter gevraagd....

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

Om te beginnen de smalle deuren dichtgeplamuurd en aansluitend glad geschuurd. Niet zo eenvoudig als je de regenlijst boven de deur niet wil beschadigen, maar het is gelukt.
Heb ondertussen een mailtje naar Paul Bellon gestuurd met de vraag over de dubbele frontlampen en de ramen.
Nog een vraagje: is er veel verschil tussen de ES405 (geel) en de ES403 (bordeaux) buiten het verschil in kleur.
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

vyncky


Citaat van: Peter op 23 augustus 2017, 10:31:00 AM
Om te beginnen de smalle deuren dichtgeplamuurd en aansluitend glad geschuurd. Niet zo eenvoudig als je de regenlijst boven de deur niet wil beschadigen, maar het is gelukt.
Heb ondertussen een mailtje naar Paul Bellon gestuurd met de vraag over de dubbele frontlampen en de ramen.
Nog een vraagje: is er veel verschil tussen de ES405 (geel) en de ES403 (bordeaux) buiten het verschil in kleur.

Peter,

zie hieronder de lamphouders op de draisine.



Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)