Raamfolie

Gestart door Peter, 22 augustus 2017, 10:41:28 AM

Peter

Het is blijkbaar mijn dagje niet.
Heb van een familielid een rol raamfolie, merk Powerfix gekregen.
Gisteren vol goede moed dit op het zolderraam gekleeft, maar vanmorgen ligt dat gewoon terug op de grond.
Wat doe ik verkeerd? Verkeerde zijde gebruikt? 'een zijde zilverkleurig andere zijde donkerkleurig
PS: er zit geen gebruiksaanwijzing bij
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Welk model is het... met lijm of vacuum trekkend?
Greetz

Thommy

Peter

Staat niets van op de verpakking vermeld, en.... is het wel de juiste verpakking want ...een gekregen paard...... ::) ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Heeft de folie een schutblad? Dat is soms heel moeilijk te zien en soms zelfs zeer dun. In dat geval is het een kleeffolie waarbij je het schutblad geleidelijk moet verwijderen terwijl je de folie op het raam plaatst.

Heeft hij geen schutblad is het een vacüum-folie. Raam goed poetsen zodat het vetvrij is. Daarna terug vochtigmaken met proper water. De folie geleidelijk aanbrengen en het water tussen de folie en het raam wegdrukken met een "raamaftrekker".
De folie blijft dan door adhesie hangen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 22 augustus 2017, 11:34:12 AM
Heeft de folie een schutblad? Dat is soms heel moeilijk te zien en soms zelfs zeer dun. In dat geval is het een kleeffolie waarbij je het schutblad geleidelijk moet verwijderen terwijl je de folie op het raam plaatst.

Heeft hij geen schutblad is het een vacüum-folie. Raam goed poetsen zodat het vetvrij is. Daarna terug vochtigmaken met proper water. De folie geleidelijk aanbrengen en het water tussen de folie en het raam wegdrukken met een "raamaftrekker".
De folie blijft dan door adhesie hangen.

Deze met lijm kleef ik ook op een natte ondergrond (lees: instanet spuit) en wrijf ik dan met een spatel uit. Heb er zo hier op de ramen kleven al een jaar of 5-6 en nog steeds niet los
Greetz

Thommy