Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

PayPal

Gestart door Peter, 22 augustus 2017, 10:13:46 AM

Thommy

Ik weet niet. Als jij je geld reeds hebt... nuja, het is idd iets raars.
Nu Peter, ik zou u niet laten afschrikken om Paypal te gebruiken.
Greetz

Thommy

dani

dus dit topic ging eineglijk niet over ervaring met PayPal maar gewoon een kerel die jou en je vrouw probeert te "rippen"...

da was allesbehalve duidelijk. 
Als je dat meteen aangegeven had dan hadden we daar kunnen op reageren en tips geven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Thommy,

inderdaad iets raars, eerst betalen via PayPal, dan terugtrekken en andere betaling doen?
Persoonlijk zou ik het niet vertrouwen.



Peter

Ter Info:
Ik had dat geld nog niet!
Had enkel bericht dat die persoon dat had gestort, maar dat stond voor mij nog niet bereikbaar (blijkbaar logisch) zolang die persoon geen pakje had
Dus mag dit draadje van mij gesloten worden
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: Peter op 22 augustus 2017, 14:17:49 PM
Mijn twijfel begon als volgt.
Ik heb al jaren een PayPal account dat ik nog nooit gebruikt heb en du geen flauw idee heb hoe dat funktioneerd
De persoon van de aankoop koopt 29 Nederlandstalige boekje van mijn eega ondank dat alles in het Frans gebeurt.
Vraagt te betalen met PP
Stort het gevraagde bedrag op PP
Stuurt direkt nadien een mail waarin hij 9x 100 euro zou storten op Néosurf om zogezegd zijn aankopen te dekken
Wil als pakjesdienst met BPost Mondial relay werken (het is of BPost of Mondial Relay)
Mondial Relay heeft heel slechte recensies
Heb dus zijn betaling bij Pay Pal gecanceld zodat hij zijn geld terug krijgt en een maail gestuurd dat zijn koop niet doorgaat
Ik heb/had dus een vermoeden van fraude. Misschien onterecht

Dit is al een heel ander verhaal dan in het begin. Als hij dat geld via Neosurf overgemaakt heeft is dat geen paypal probleem. Als ik ga zien wat neosurf is, dan heb ik de indruk dat je met iemand te doen hebt die net als jij al jaren een paypal account heeft en niet weet hoe het werkt. (niet verkeerd bedoeld, gewoon iemand die niet gewoon is te betalen op internet en schrik heeft om zijn creditcard te gebruiken)  Annuleren is misschien niet slecht, maar jammer voor allebei.

Gebruik nu al paypal sinds er nog geen .be site was en je je bankrekening niet kon koppelen. Heb dat ook nooit gedaan, ik blijf het via de Master card regelen. Voor Aliexpress blijf ik de Mastercard direct gebruiken, ook via de .com site, niet via de .be site. Enig probleem is dat Ali bij de laatste aankoop mijn cardnummer heeft bijgehouden. Moet ik er eens afhalen. Ebay doe ik enkel met paypal. Ook al enkele malen gebruikt voor betalingen naar anderen, dan vooral naar UK.
Met vakantie voor onbepaalde duur.