Mijn stukje wereld rond 1955

Gestart door Alberke, 19 augustus 2017, 10:38:54 AM

Alberke

Het marktpleintje in wording.
Even gepast met voetpad van C-traccs; als ik nu niet meer weg geblazen word van mijn koerke ga ik die airbrushen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

#91
Hugo, keek ik er over en/of heb je aan een kiosk gedacht, ik plaats er een willekeurige, ik ging daar vaak op vakantiebij een tante die er een herberg had   http://www.hln.be/regio/aalter-vroeger-en-nu/kiosk-op-de-markt-in-aalter-c7766/    ondertss ander link, beter beeld met waterpomp en spuigat

groeten Peter ;)

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 september 2017, 11:19:28 AM
Hugo, keek ik er over en/of heb je aan een kiosk gedacht, ik plaats er een willekeurige, ik ging daar vaak op vakantiebij een tante die er een herberg had vandaar   https://geschiedenisvanaalter.blogspot.be/2012/04/een-van-de-festiviteiten-van-aalter.html

groeten Peter ;)
tenzij ik er zelf één construeer, zijn er wel een paar, van Faller geloof ik, maar zoo Duits :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Patatten gevonden: Chia zaadjes. Mogen wel niet nat worden!
Ook Kinoa voor andere "vruchten"
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

marc goovaerts

Misschien eens stevig in de microgolfoven 'bestralen', zodat ze zeker nooit meer kunnen kiemen ?

Alberke

Citaat van: marc goovaerts op 13 september 2017, 17:58:43 PM
Misschien eens stevig in de microgolfoven 'bestralen', zodat ze zeker nooit meer kunnen kiemen ?
Ga ik eens testen. Chia zaadjes kunnen vele malen hun gewicht in water opslorpen. Misschien in de vernis dompelen?
En de rest opeten! Heel gezond schijnt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Een paar bakjes gevuld!
En dan rijst de vraag, hebt ge nu echt niks anders te doen?
Nee eigenlijk!  ;D

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Pierre

Groet Pierre.


Michiel

Het parkje wordt heel leuk. Mist mogelijk nog een trap om van beneden naar boven te kunnen gaan? Ik kan de rest van de omgeving niet zien (en dus de context), maar die vierkante, bakstenen tramtunnel links op de foto lijkt wel erg merkwaardig. Misschien een kleine remise van maken? Hoe dan ook, erg goed bezig. Ik volg met plezier.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Citaat van: Michiel op 14 september 2017, 08:57:53 AM
Het parkje wordt heel leuk. Mist mogelijk nog een trap om van beneden naar boven te kunnen gaan? Ik kan de rest van de omgeving niet zien (en dus de context), maar die vierkante, bakstenen tramtunnel links op de foto lijkt wel erg merkwaardig. Misschien een kleine remise van maken? Hoe dan ook, erg goed bezig. Ik volg met plezier.
Van die mysterieuze deur dacht ik een lift te maken, maar een trap komt er zeker.
Het geheel is losjes gebaseerd op de architectuur van de forten rond Antwerpen. Die tramtunnel was oorspronkelijk de remise voor een Faller bus die daar rondjes reed (en weer moet rijden). De ronde muur verbergt uiteraard de bocht waar de treinen draaien.
Het geheel is niet groot.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

...nog steeds op zoek naar groenten en fruit..
Die zeiltjes moeten vervangen worden door "echte".
Vandaag mosterdzaad gevonden, dat worden mooie cavaillons !
Nu op zoek naar maanzaad.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

experiment met decalpapier en kleurenlaser.
Iets voor Peter, voor zijn Gotisch schrift.
De affiche is een vierkante cm groot!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 september 2017, 11:19:28 AM
Hugo, keek ik er over en/of heb je aan een kiosk gedacht, ik plaats er een willekeurige, ik ging daar vaak op vakantiebij een tante die er een herberg had   http://www.hln.be/regio/aalter-vroeger-en-nu/kiosk-op-de-markt-in-aalter-c7766/    ondertss ander link, beter beeld met waterpomp en spuigat

groeten Peter ;)
Dat idee voor een kiosk begint me meer en meer te boeien. Ik dacht ergens een bouwdoos gezien te hebben.
Anders misschien scratchbuilding?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alberke op 17 september 2017, 12:24:57 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 september 2017, 11:19:28 AM
Hugo, keek ik er over en/of heb je aan een kiosk gedacht, ik plaats er een willekeurige, ik ging daar vaak op vakantiebij een tante die er een herberg had   http://www.hln.be/regio/aalter-vroeger-en-nu/kiosk-op-de-markt-in-aalter-c7766/    ondertss ander link, beter beeld met waterpomp en spuigat

groeten Peter ;)
Dat idee voor een kiosk begint me meer en meer te boeien. Ik dacht ergens een bouwdoos gezien te hebben.
ik dacht er ook al eens ene gezien te hebben maar zou bij God niet weten wie/waar ofwel was het ook iets samengebouwd maar wel ene hier inzetbaar(trouwens kun je meteen achter een fanfare/orkest/band op zoek gaan om op er  te plaatsen,daar werd(en) ze ook voor gebruikt.Zelfs een Duitse fanfare zou kunnen want hoeveel steden/gemeenten zijn niet verbroederd met een o.a. een Duitse stad/gemeente? :-\ ;)

Metpetergaathetbeter

trouwens voor jou nog een beetje gekker te maken  :) ;), kan dat ? Een hele fraaie gevonden met tal van ideeën http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1186019