Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn stukje wereld rond 1955

Gestart door Alberke, 19 augustus 2017, 10:38:54 AM

Alberke

Citaat van: Alberke op 20 augustus 2017, 16:23:49 PM
Triest tafereel op het kerkhof:

En nog altijd wachtend op de pastoor... (van Preiser)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

zo te zien lijken(kledij en haardracht) ze mij uit een iets latere periode uit de muziekgeschiedenis te komen  ;)

Alberke

#123
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 januari 2018, 17:53:07 PM
zo te zien lijken(kledij en haardracht) ze mij uit een iets latere periode uit de muziekgeschiedenis te komen  ;)
Ja, ik ga er 5 jaar moeten bij doen, alhoewel die mannen hun tijd ver vooruit waren natuurlijk. ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Klein tipje om het een beetje realistischer te maken (ik zit in de muziekwereld dus ik weet waarover ik spreek)

Zet de speakers op een statief (zo hebben ze een beter bereik), leg nog een speaker met afgeschuinde zijkanten met de zijkant op de grond voor de zangeres en eentje voor de gitaarspelers, klein mengtafeltje naast de keyboard speler en als je het echt af wil maken nog een paar spotjes erbij maar dit laatste is geen noodzaak.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Alberke

OK, bedankt Koen.
Nog zoeken naar een geschikt materiaal om die boxen van te maken. Een versterker ligt naast de keyboard speler.
Ik had al wel een bak bier achteraan gezet :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Citaat van: Alberke op 31 januari 2018, 21:02:48 PM
Ik had al wel een bak bier achteraan gezet :D

zeker niet onbelangrijk  ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Citaat van: 59erke op 31 januari 2018, 20:20:29 PMleg nog een speaker met afgeschuinde zijkanten met de zijkant op de grond voor de zangeres en eentje voor de gitaarspelers, klein mengtafeltje naast de keyboard speler en als je het echt af wil maken nog een paar spotjes erbij maar dit laatste is geen noodzaak.

... ik vrees dat het dan helemaal niet klopt met de fifties ... en zelfs niet met de sixties ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Citaat van: Gerolf op 01 februari 2018, 10:34:06 AM
Citaat van: 59erke op 31 januari 2018, 20:20:29 PMleg nog een speaker met afgeschuinde zijkanten met de zijkant op de grond voor de zangeres en eentje voor de gitaarspelers, klein mengtafeltje naast de keyboard speler en als je het echt af wil maken nog een paar spotjes erbij maar dit laatste is geen noodzaak.

... ik vrees dat het dan helemaal niet klopt met de fifties ... en zelfs niet met de sixties ...
voor zover ik me herinner inderdaad niet. Maar dat het voor die periode is kon Koen niet weten hé.
En de moderator mag de titel gerust met een tiental jaren verjongen  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Eens gaan kijken naar foto's van optredens uit die tijd. Elke gitarist had zijn "box" achter zich blijkbaar.
Dat keyboard is ook iets te modern, maar we gaan denken dat het een "Hammond orgel" is  ;)
De rest zijn dichterlijke vrijheden.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Citaat van: Gerolf op 01 februari 2018, 10:34:06 AM
Citaat van: 59erke op 31 januari 2018, 20:20:29 PMleg nog een speaker met afgeschuinde zijkanten met de zijkant op de grond voor de zangeres en eentje voor de gitaarspelers, klein mengtafeltje naast de keyboard speler en als je het echt af wil maken nog een paar spotjes erbij maar dit laatste is geen noodzaak.

... ik vrees dat het dan helemaal niet klopt met de fifties ... en zelfs niet met de sixties ...
s

Stond ook bij "experimentje" hé,  die box voor de gitarist is sowieso wel noodzaak, elektrische gitaar kan niet zonder speaker.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Citaat van: Alberke op 01 februari 2018, 10:57:14 AM
Elke gitarist had zijn "box" achter zich blijkbaar.
Uiteraard, een gitaarversterker met luidspreker per elektrische gitaar.

Citaat van: Alberke op 01 februari 2018, 10:57:14 AM
Dat keyboard is ook iets te modern, maar we gaan denken dat het een "Hammond orgel" is  ;)
Het is sowieso te klein voor die tijd.
Vroeger was alles groot en (vooral) zwaar.

Voor die tijd zou ik de luidsprekers niet op een statief zetten, dat deed men toen nog niet zo erg veel.
Maar wel kunnen ze op een stapel kisten gezet worden.
Moest je ook licht voorzien, moet er ook een dimrack bijkomen om de lampen aan te sturen.
Paul

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alberke op 01 februari 2018, 10:57:14 AM
Eens gaan kijken naar foto's van optredens uit die tijd. Elke gitarist had zijn "box" achter zich blijkbaar.
Dat keyboard is ook iets te modern, maar we gaan denken dat het een "Hammond orgel" is  ;)
De rest zijn dichterlijke vrijheden.
alsook de haartooi,de kledij en bovenal de kleuren van die kledij

Alberke

En dan zoek ik nog dansers ook, maar al wat ik kan vinden zijn ballroom dansers en van die lederhosen-billenkletsers!
Het zouden jivers, rockers of twisters moeten zijn.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D